مجله خبری لحظه نما| اخبار روز، آشپزی، دکوراسیون، سبک زندگی
کد خبر: ۱۷۵۷۰
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۲:۰۰
تعداد بازدید: ۲۲۳۹
فر را از قبل با دمای 210 درجه سانتی گراد گرم کنید. سینی فر را با فویل بپوشانید.
فروش اسید فسفریک
هیولاهای مرموز
نرخ ارز

مجله خبری لحظه نما:با این دستورات آشپزی ، مواد غذایی را که بدن شما و نوزادتان به آن نیاز دارد ، متناسب با نیازهای هفتگی دوران بارداری به دست خواهید آورد.

سالاد لبو با پنیر ماسکارپونه ، گردو

مواد لازم :

- لبو : 3 عدد ، برگ و ریشه آن جدا گردد و تراشیده شود

سرکه : یک قاشق غذا خوری

سس : خردل یک دوم قاشق چای خوری

روغن زیتون یا کانولا : 2 قاشق غذا خوری

برگ سبزیجات جوان و تازه : 3 تا 4 پیمانه ، هر نوع سبزی به دلخواه

پنیر ماسکارپونه : 65 گرم

گردو : 2 قاشق غذا خوری ( اختیاری )

نمک و فلفل سیاه

روش تهیه :

مجله خبری لحظه نما:فر را از قبل با دمای 210 درجه سانتی گراد گرم کنید. سینی فر را با فویل بپوشانید. لبو ها را در سینی فر گذاشته و به مدت 45 دقیقه تا یک ساعت داخل فر قرار داده تا کاملا پخته شوند. سپس آن ها را کنار بگذارید تا خنک شوند. وقتی به اندازه کافی سرد شدند پوست آن ها را جدا کنید. لبو ها را خرد کنید. سرکه و سس خردل را در ظرفی کوچک با هم مخلوط کرده سپس روغن زیتون را به آن اضافه کنید. برگ سبزیجات مورد نظر را در ظرف مخصوص سالاد قرار داده ، لبو ها را روی آن بگذارید. سس را اضافه کرده سپس پنیر و گردو را اضافه کنید و در پایان سالاد را با نمک و فلفل مزه دار کرده و سرو کنید.

* این سالاد منبعی خوب از ویتامین C ، A ، اسید فولیک ، پروتئین ، کلسیم است.

* در صورت تمایل می توانید لبو ها را آب پز کنید.

* تفت دادن گردو ها نیز اختیاری است اما تاثیر بسیار خوبی دارد.

آشپزی هفته به هفته بارداری قسمت هشتم

سه ماهه اول / هفته

13 0

پاستا لیمویی با اسفناج

مواد لازم :

- پاستا : 230 گرم

روغن زیتون : 2 قاشق غذا خوری

برگ اسفناج جوان : 450 گرم

آب لیمو تازه : یک چهارم پیمانه

پوست لیمو ترش : یک دوم قاشق چای خوری ، رنده شده

نمک یک دوم قاشق چای خوری پنیر پارمزان 4 قاشق غذا خوری

روش تهیه :

مجله خبری لحظه نما:پاستا را مطابق دستور روی بسته آماده کنید. به طور هم زمان ، روغن زیتون را در تابه ای بزرگ روی حرارت ملایم قرار دهید. اسفناج را اضافه کرده و به مدت 2 دقیقه آن ها را حرارت دهید تا نرم شوند. آب لیمو و رنده پوست لیمو ترش را اضافه کرده و به خوبی مخلوط کنید سپس مخلوط را با نمک مزه دار کنید. مخلوط اسفناج و آب لیمو را به پاستا اضافه کرده و خوب هم بزنید تا مواد با هم مخلوط شوند. پنیر پارمزان را روی پاستا به خوبی پخش کرده و سرو کنید.

* این وعده غذایی منبعی خوب از ویتامین C ، A ، اسید فولیک ، فیبر ، کلسیم ، کربوهیدرات است.

آشپزی هفته به هفته بارداری قسمت هشتم

سه ماهه دوم / هفته

28 14

پیلاف کدو و ذرت

مواد لازم :

- روغن زیتون : 2 قاشق غذا خوری

پیاز سفید : یک عدد ، خرد شده

ماکارونی یا اسپاگتی : یک پیمانه ، به صورت تکه های 3 سانتی متری خرد شود

آب مرغ : 2 پیمانه

برنج : یک پیمانه

نمک

کدو : یک عدد ، رنده شده

ذرت : یک پیمانه ( می توانید از کنسرو ذرت استفاده کنید )

برگ نعنا و جعفری تازه : 2 قاشق غذا خوری از هر کدام ، خرد شده

فلفل سیاه

روش تهیه :

مجله خبری لحظه نما:روغن را در تابه ای متوسط روی حرارت ملایم قرار داده ، پیاز را اضافه کرده و به مدت 6 دقیقه تفت دهید تا کاملا شفاف شوند. ماکارونی های خرد شده را اضافه کرده و حرارت را زیاد کنید. مواد را هم بزنید و پخت را به مدت 5 دقیقه ادامه دهید تا ماکارونی و پیاز کمی قهوه ای رنگ شوند. آب مرغ را اضافه کرده و اجازه دهید تا مخلوط به جوش آید. برنج و نمک را اضافه کرده و درب ظرف را بگذارید. حرارت را کم کرده و پخت را به مدت 15 دقیقه ادامه دهید. کدو و ذرت را به مخلوط برنج اضافه کرده و درب ظرف را گذاشته و به مدت 5 دقیقه دیگر پخت را ادامه دهید. سپس قابلمه را از روی حرارت برداشته و به مدت 5 دقیقه آن را کنار بگذارید. برگ نعنا و جعفری را به مخلوط برنج اضافه کرده و در صورت تمایل غذا را با نمک و فلفل سیاه مزه دار کرده و سرو کنید.

* این وعده غذایی منبعی خوب از ویتامین A ، C ، گروه B ، فیبر ، آنتی اکسیدان ، پروتئین است.

* مقدار مواد اولیه برای 6 نفر مناسب است.

آشپزی هفته به هفته بارداری قسمت هشتم

سه ماهه سوم / هفته

40 29

بیف استروگانف با اسفناج

مواد لازم :

- روغن زیتون : یک قاشق غذا خوری

گوشت گوساله 220 گرم به صورت تکه های نازک و کوچک بریده شود

پیاز 2 پیمانه ، خرد شده

قارچ 280 گرم ، خرد شده

برگ اسفناج 280 گرم ، خرد شده

نمک ، فلفل سیاه

کرم ترش کم چرب یا خامه یک دوم پیمانه

روش تهیه :

روغن را در تابه ای مناسب روی حرارت متوسط قرار دهید گوشت را اضافه کرده و به مدت 5 دقیقه حرارت دهید یا تا زمانی که کاملا پخته شوند سپس گوشت را از تابه به ظرف مخصوص سرو منتقل کنید و درب آن را گذاشته تا گرم بماند. تابه را دوباره روی حرارت قرار داده و پیاز را اضافه کرده و به مدت 5 دقیقه تفت دهید. قارچ ، اسفناج ، نمک و فلفل را اضافه کرده و 5 دقیقه تفت دهید. حرارت را کم کرده و گوشت را به مخلوط اضافه کرده سپس کرم ترش یا خامه را اضافه کرده و مخلوط را هم بزنید و پخت را ادامه دهید تا غذا کاملا گرم شود. ( خامه یا کرم ترش نباید بجوشد ). غذا را سرو و نوش جان کنید.

* این وعده غذایی منبعی خوب از ویتامین C ، A ، آهن ، اسید فولیک ، فیبر است.

آشپزی هفته به هفته بارداری قسمت هشتم
جدیدترین روش جوانسازی واژینال
سبک زندگی
کودک وبانوان
گردشگری
فناوری اطلاعات
سلامت
آشپزی
چهره ها
دکوراسیون
رازهای موفقیت
سرگرمی
نام:
ایمیل:
* نظر: