مجله خبری لحظه نما| اخبار روز، آشپزی، دکوراسیون، سبک زندگی
کد خبر: ۱۹۸۴۲
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۳:۲۶
تعداد بازدید: ۱۳۵۹
مواد تشکیل دهنده چاشنی سالاد را داخل مخلوط کن ریخته و به مدت 30ثانیه به خوبی مخلوط کنید تا ترکیبی یکنواخت به دست آید.
فروش اسید فسفریک
هیولاهای مرموز
نرخ ارز

ماما آشپز

آشپزی هفته به هفته بارداری

آنتی اکسیدان + ویتامین ها

مجله خبری لحظه نما:با این دستورات آشپزی ، مواد غذایی را که بدن شما و نوزاد تان به آن نیاز دارد ، متناسب با نیاز های هفتگی دوران بارداری به دست خواهید آورد.

سالاد اسفناج ، سیب و کشمش

- مواد لازم :

- اسفناج جوان : 3 پیمانه

- برگ سبزی های جوان : 3 پیمانه ، به دلخواه

- سیب : یک عدد ، خرد شده

- گردو : یک چهارم پیمانه ، خرد و تفت داده شود.

- کشمش : یک چهارم پیمانه

- چاشنی :

- روغن زیتون : یک چهارم پیمانه

- سرکه بالزامیک : 6 قاشق غذاخوری

- آب : 2 قاشق غذاخوری

- پیاز : 2 قاشق غذاخوری ، خرد شده

- عسل : یک قاشق غذاخوری

- روش تهیه :

مجله خبری لحظه نما:مواد تشکیل دهنده چاشنی سالاد را داخل مخلوط کن ریخته و به مدت 30ثانیه به خوبی مخلوط کنید تا ترکیبی یکنواخت به دست آید. برگ اسفناج و سایرمواد لازم برای سالاد را در ظرفی مناسب قرار داده سپس چاشنی سالاد را اضافه کرده و به آرامی مواد را با هم مخلوط کرده و به آرامی مواد را با هم مخلوط کرده و سالاد را سرو کنید.

* این سالاد منبعی خوب از ویتامین E ، C ، A ، فیبر ، آنتی اکسیدان ، پروتئین ، اسید های چرب امگا 3 است.

سه ماهه اول / هفته 13 0

فتو چینی با سینه بوقلمون و قارچ

- مواد لازم :

- پاستا فتو چینی : 120 گرم

- روغن زیتون : یک قاشق غذاخوری

- سینه بوقلمون : 225 گرم ، بدون پوست و به صورت تکه های کوچک خرد شود.

- قارچ : 3 پیمانه ، خرد شده

- موسیر : 2عدد ، خرد شده

- برگ آویشن تازه : یک قاشق چای خوری

- ماست : یک دوم پیمانه

- شوید تازه : 3 قاشق غذاخوری ، خرد شده

- پنیر پارمزان : یک دوم پیمانه ، رنده شده

- نمک و فلفل سیاه

- دانه کاج : 2 قاشق غذاخوری ، تفت داده شود ( اختیاری )

آشپزی هفته به هفته بارداری

- روش تهیه :

مجله خبری لحظه نما:پاستا را مطابق دستور روی بسته آماده کنید. به طور هم زمان ، روغن زیتون را در تابه ای نچسب روی حرارت متوسط قرار دهید. سینه بوقلمون ، را اضافه کرده و به مدت 3 دقیقه تفت دهید. قارچ ، موسیر و برگ آویشن را اضافه کرده و به مدت 4 3 دقیقه حرارت دهید تا قارچ ها نرم شوند. ماست و شوید را اضافه کرده و پخت را ادامه دهید تا بوقلمون کاملا پخته شود. مخلوط را کنار بگذارید تا پاستا آماده شود. پاستا را آبکش کرده و مخلوط بوقلمون ، قارچ و پنیر پارمزان را به آن اضافه کرده و به خوبی مخلوط کنید سپس پاستا را با نمک و فلفل سیاه مزه دار کرده و در صورت تمایل دانه های کاج را اضافه کرده و غذا را سرو کنید.

* این وعده غذایی منبعی خوب از پروتئین ، ویتامین های گروه B ، سلنیم است.

سه ماهه دوم / هفته 28 14

مرغ زرد آلو

- مواد لازم :

- روغن زیتون : 4 قاشق غذاخوری

- پیاز : یک عدد ، خرد شده

- سیر : یک دوم قاشق چای خوری ، خرد شده

- پودر چیلی : یک دوم قاشق چای خوری

- دارچین : یک دوم قاشق چای خوری

- زیره سبز : یک دوم قاشق چای خوری

- پودر میخک : یک چهارم قاشق چای خوری

- پودرزنجبیل : یک دوم قاشق چایخوری

- سینه مرغ : 400 گرم ، به صورت تکه های کوچک

- رب گوجه فرنگی : یک و یک دوم قاشق غذاخوری

- آب گرم : سه چهارم پیمانه

- زرد آلو خشک : 20 عدد

- شکر : 2 قاشق غذاخوری

- نمک : یک قاشق چای خوری

- برنج قهوه ای : 4 پیمانه

آشپزی هفته به هفته بارداری

- روش تهیه :

برنج قهوه ای را به صورت دمی یا آبکش آماده کنید. روغن زیتون را در تابه ای نچسب روی حرارت متوسط قرار دهید. پیاز ، سیر را اضافه کرده و به مدت 10 دقیقه تفت دهید. 5 مورد دیگر مواد لازم ( پودر چیلی تا پودر زنجبیل ) را اضافه کرده و به مدت 2 دقیقه تفت دهید تا بوی ادویه ها کاملا حس شود. مرغ را به مخلوط پیاز اضافه کرده و به مدت 10 دقیقه حرارت دهید و مخلوط را گهگاهی هم بزنید. در ظرفی جداگانه رب گوجه فرنگی و آب را با هم مخلوط کرده تا رب کاملا در آب حل شود. بعد از گزشت 12 10 دقیقه دیگر رب گوجه فرنگی ، زردآلو ،شکر و نمک را به تابه اضافه کرده و اجازه دهید تا مخلوط به جوش آید. حرارت را کم کرده و 20 دقیقه دیگر پخت را ادامه دهید یا تا زمانی که مرغ ها کاملا پخته شوند. سپس مخلوط مرغ و زردآلو را با برنج قهوه ای سرو کنید.

* این وعده غذایی منبعی خوب از پروتئین ، ویتامین C ، A ، پتاسیم ، آهن ، روی و فیبر است.

سه ماهه سوم / هفته 40 29

ساندویچ مرغ

- مواد لازم :

- سس قرمز : یک چهارم پیمانه

- آووکادو : یک عدد

- ماست : یک چهارم پیمانه

- سیر : یک چهارم قاشق چای خوری ، خرد شده

- زیره سبز : یک قاشق غذاخوری

- سس تند : 2 قاشق چای خوری

- پیاز سفید : یک دوم پیمانه ، خرد شده

- نان لواش یا ترتیلا : 6 تکه

- مرغ : 230 گرم ، به صورت تکه های کوچک خرد و پخته شود.

آشپزی هفته به هفته بارداری

- روش تهیه :

فر را از قبل با دمای 175 درجه سانتی گراد گرم کنید. آووکادو را به صورت پوره در آورده و با ماست ، سیر ، زیره سبز ، سس تند ، سس قرمز مخلوط کنید. پیاز را در تابه ای کوچک با مقداری روغن تفت دهید. روی هر تکه از نان لواش ها یا ترتیلا مخلوط آووکادو را به خوبی پخش کرده سپس مرغ و پیاز را اضافه کرده و نان را رول کنید. روی ساندویچ ها را کمی آغشته به سس قرمز نمایید. ظرف مخصوص فر را چرب کرده ساندویچ ها را داخل آن چیده و به مدت 20 دقیقه داخل قرار داده تا پخته و آماده شود.

* این وعده غذایی منبعی خوب از پروتئین ، کربوهیدرات ، کلسیم ، آهن ، فولات و فیبر است.

پیشنهاد ماما آشپز

نوشیدنی ویژه

- مواد لازم :

- هندوانه : یک دوم پیمانه

- آب انگور : یک چهارم پیمانه

- آب معدنی : یک چهارم پیمانه

- برش هندوانه : یک عدد کوچک

آشپزی هفته به هفته بارداری

- روش تهیه :

هندوانه را داخل مخلوط کن ریخته و به خوبی مخلوط کنید ( در صورت تمایل از آبمیوه گیری استفاده کنید ). مقداری یخ در لیوانی مناسب قرار داده ، آب هندوانه و آب انگور را در لیوان بریزید. سپس آب معدنی را اضافه کرده و مقداری آب پرتقال برای مزه دار کردن آبمیوه روی آن بچکانید و مخلوط را هم بزنید. نوشیدنی را با یک برش کوچک هندوانه در در لبه لیوان سرو کنید.

* این نوشیدنی منبعی خوب از ویتامین C ، A ، لیکوپن است.

* این نوشیدنی در افزایش قدرت سیستم ایمنی بدن شما بسیار موثر است.

جدیدترین روش جوانسازی واژینال
سبک زندگی
کودک وبانوان
گردشگری
فناوری اطلاعات
سلامت
آشپزی
چهره ها
دکوراسیون
رازهای موفقیت
سرگرمی
نام:
ایمیل:
* نظر: