مجله خبری لحظه نما| اخبار روز، آشپزی، دکوراسیون، سبک زندگی
کد خبر: ۲۰۳۸۵
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۱:۵۲
تعداد بازدید: ۳۲۲۶
آشپزی هفته به هفته بارداری
فروش اسید فسفریک
هیولاهای مرموز
نرخ ارز

سالاد ویتامین

سالادبروکلی با سیر وزیتون سیاه

- موادلازم :

- کلم بروکلی : ۴۰۰ گرم

- روغن زیتون : یک و یک دوم پیمانه

- سیر 3 حبه ، خرد شده

- زیتون سیاه : 6 عدد ، بدون هسته یا حلقه حلقه

- گوجه فرنگی گیلاسی : 5 عدد ، خرد شده

- نمک و فلفل

- روش تهیه :

مجله خبری لحظه نما:مقداری آب حاوی نمک را روی حرارت قرار داده تا به جوش آید. ساقه بروکلی ها را کمی کوتاه کرده و بروکلی ها را به آب در حال جوش اضافه کرده سپس آن ها را آبکش کرده و روی آن آب سرد اضافه کنید تا تلخی ان ها کاملا گرفته شود. در صورت تمایلی بروکلی ها را خرد کنید. روغن زیتون را در تابه ای نچسب روی حرارت متوسط قرار دهید. سیر را اضافه کرده و به مدت 30 ثانیه تفت دهید تا بوی آن احساس شود ولی نسوزد. بروکلی ها را اضافه کرده و به مدت زیتون سیاه عدد ، بدون هسته یا حلقه حلقه دقیقه حرارت دهید سپس مخلوط را از روی حرارت برداشته و زیتون سیاه و گوجه فرنگی را را با نمک و فلفل مزه دار کنید.

* این سالاد منبعی خوب از ویتامین AC اسید فولیک و کلسیم است.

سه ماهه اول / هفته 13 0

سوپ پاستا و لوبیا

- مواد لازم :

- روغن زیتون : 2 قاشق غذا خوری

- سیر : 2 1 حبه ، خرد شده

- رزماری تازه : یک دوم قاشق چای خوری ، خرد شده ( یا پودر رزماری ، نوک قاشق غذا خوری )

- ماکارونی شکلی : یک و یک دوم پیمانه

- لوبیا چیتی : 350 گرم ، پخته شده

- نمک و فلفل سیاه

- پنیر پارمزان : رنده شده ، برای سرو

- روش تهیه :

مجله خبری لحظه نما:روغن زیتون را در قابلمه ای مناسب روی حرارت متوسط قرار دهید. سیر و رزماری را اضافه کرده و به مدت ۳۰ ثانیه حرارت دهید تا بوی آن ها به خوبی احساس شود. رب گوجه فرنگی را اضافه کرده و مواد را به خوبی هم زده و به مدت یک دقیقه حرارت دهید. سپس پیمانه آب اضافه کرده و اجازه دهید تا به جوشی اید. پاستا یا ماکارونی شکلی را اضافه کرده و به مدت ۵دقیقه حرارت دهید. لوبیا پخته شده را اضافه کرده و پخت را ادامه دهید تا پاستا کاملا پخته شود. مخلوط را با نمک و فلفلی سیاه مزه دار کرده و قبل از سرو پنیر پارمزان رانده شده را روی سوپ به خوبی پخش کنید.

سه ماهه دوم / هفته 28 14

ماکارونی و پنیر

- مواد لازم :

- کره : یک قاشق غذا خوری

- پیاز : یک چهارم پیمانه ، خرد شده

- آرد همه منظوره : یک و یک دوم پیمانه

- شیر : یک و یک چهارم پیمانه

- جوز هندی : یک دوم قاشق چای خوری ( رنده یا پودر شده )

- نمک : یک دوم قاشق چای خوری

- ففل سیاه : یک چهارم قاشق چای خوری

- پنیر چدار : 80 گرم

- ماکارونی شکلی : 230 گرم

- پنیر چدار زرد : 50 گرم

- روش تهیه :

پاستا را مطابق دستور روی بسته آماده کنید. کره را در تابه ای مناسبب روی حرارت متوسط قرار دهید تا ذوب شود. پیاز را اضافه کرده و به مدت -دقیقه تفت دهید.ارد را اضافه کرده و خوب هم بزنید و به مدت ۵ دقیقه حرارت دهید و مراقب باشید که مخلوط قهوه ای رنگ نشود. کم کم شیر را به مخلوط آرد اضافه کرده و مواد را هم بزنیدمخلوط در ابتدا غلیظ است ولی با اضافه کردن شیر رقیق می شود، هم زدن مخلوط را ادامه دهید تا ترکیبی نرم و یکنواخت با غلظت مناسب به دست آید. جوز هندی، نمک و فلفل را اضافه کرده و به مدت ۵ دقیقه دیگر پخت را ادامه دهید. پنیر چدار را به مخلوط سس اضافه کرده و هم بزنید تا پنیر کم کم ذوب شود. سپس ظرف را از روی حرارت بردارید. پاستا آماده را به مخلوط سیاسی و پنیر اضافه کنید و مواد را به خوبی هم بزنید. فر را از قبلی با دمای ۱۷۵ درجه سانتیگراد گرم کنید. ظرف مخصوصی فر را چرب کرده و مخلوط پاستا را به آن اضافه کنید و پنیر چدار زرد را روی آن به خوبی پخش کنید و به مدت ۱۵ دقیقه داخلی فر قرار دهید تا پنیر کاملا ذوب شود سپس غذا را سرو و نوش جان کنید.

* این وعده غذایی منبعی خوب از کربوهیدرات ، ویتامین ، پروتئین ، کلسیم و فسفر است.

سه ماهه سوم / هفته 40 29

پانینی سبزیجات

- مواد لازم :

- روغن : برای چرب کردن

- سبزیجات تازه : ( کدو ، پیاز ، فلفل دلمه ای ، قارچ ) : 6 پیمانه خرد شده

- سیر : یک قاشق غذا خوری ، خرد شده

- روغن زیتون : یک قاشق غذا خوری

- رزماری : یک قاشق غذاخوری ، خرد شده

- نمک و فلفل : برای مزه دار کردن

- پنیر موزارلا : 100 گرم

- روش تهیه :

فر را از قبلی با دمای ۲۰۰ درجه سانتی گراد گرم کنید. ظرف مخصوصی را با روغن چرب کنید. سبزیجات و سیر را در ظرف قرار داده و روی ان کمی روغن زیتون اضافه کنید. رزماری، نمک و فلفل سیاه را اضافه کنید. سبزیجات را به مدت ۳۵ دقیقه داخلی فر قرار دهید. دو تا سه بار مخلوط را هم بزنید. سپس مقداری از مخلوط سبزیجات را روی برش های نان قرار داده و کمی پنیر موزارلا و برش های دیگر نان را روی ان ها قرار دهید. ظرف مخصوصی گریلی را با کمی روغن چرب کنید و ساندویچ ها را به مدت -دقیقه در هر طرف حرارت دهید تا نان کمی قهوه ای رنگ شود. غذا را به صورت گرم سرو کنید.

* این وعده غذایی منبعی خوب از پروتئین ، فیبر ، آنتی اکسیدان ، ویتامین A , C و آهن است.

پیشنهاد ماما آشپز

شیک توت فرنگی

- مواد لازم :

- توت فرنگی تازه یا فریز شده : یک پیمانه

- ماست : یک دوم پیمانه

- شیر : 6 قاشق غذا خوری

- عسل : یک قاشق غذا خوری

- روش تهیه :

تمامی مواد لازم را داخل مخلوط کن ریخته و به خوبی مخلوط کنید تا ترکیبی نرم و یکنواخت به دست آید. سپس نوشیدنی را سرو و نوش جان کنید.

* این نوشیدنی منبعی خوب از ویتامین C ، پتاسیم ، اسید فولیک ، فیبر ، آنتی اکسیدان و کلسیم است.

جدیدترین روش جوانسازی واژینال
سبک زندگی
کودک وبانوان
گردشگری
فناوری اطلاعات
سلامت
آشپزی
چهره ها
دکوراسیون
رازهای موفقیت
سرگرمی
نام:
ایمیل:
* نظر: