مجله خبری لحظه نما| اخبار روز، آشپزی، دکوراسیون، سبک زندگی
کد خبر: ۲۲۱۵۹
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۴ - ۲۱:۳۵
تعداد بازدید: ۲۰۴۸
بیشتر متخصصان تغذیه توصیه می کنند به جای شکلات شیرین و پر از کالری از شکلات تلخ استفاده کنید.
فروش اسید فسفریک
هیولاهای مرموز
نرخ ارز

میخواهم سالم بمانم

منوی ویژه تقویت مخ!

با خوراکی هایی که مثل سپر از مغزتان محافظت می کنند، آشنا شوید.

شکلات تلخ

مجله خبری لحظه نما:بیشتر متخصصان تغذیه توصیه می کنند به جای شکلات شیرین و پر از کالری از شکلات تلخ استفاده کنید. متخصصان تغذیه در تحقیقاتی به این نتیجه رسیدهاند که شکلات تلخ مانع از لخته شدن خون میشود، کلسترول خون را تنظیم می کند و به دلیل داشتن خواص آنتی اکسیدانی از التهاب و نابودی سلول ها جلوگیری می کند. شکلات تلخ یک ضدافسردگی طبیعی است. این شکلات به تقویت روحیه هم کمک می کند. منیزیم موجود در شکلات ماده معدنی است که اثرات آرامش بخش دارد و به ارسال تکانه های عصبی از طریق مغز کمک می کند. همچنین مطالعات دانشمندان امریکایی نشان می دهد، هرچه مردم کشوری شکلات بیشتری بخورند، ان کشور بیشتر جوایز علمی می گیرد. شکلات تلخ که سرشار از فلاونوئید است باعث بهبود عملکرد ذهنی می شود. این فلاونوئیدهای موجود در کاکائوی تلخ باعث افزایش انعطاف پذیری دیواره عروق می شوند و خطر افزایش فشارخون وسکته های قلبی ومغزی را کم می کنند.

آجیل

ویتامین E به جلوگیری از زوال شناختی، به ویژه در افراد مسن کمک می کند. آجیل یک منبع بزرگ از ویتامین E است که می توانید در روز همراه با سبزیجاتی مثل کاهو، خیار و تخم مرغ و غلات یک سالاد خوشمزه برای خودتان درست کنید. از اجیلی به عنوان میان وعده هم می توانید استفاده کنید. بهترین زمان برای مصرف اجیلی وعده صبحانه و میان وعده بین صبحانه و ناهار است. بهتر است آجیل را به صورت خام و به اصطلاح بونداده بخورید تا همه خواصش به بدن برسد. از اجیل هایی که اغشته به نمک است، بهتر است دوری کنید. منظور از آجیل یعنی همان بادام، گردو، فندق، بادام هندی و زمینی است. لطفا حواستان به اجیل هایی که به اسم هندی و ژاپنی فروخته می شود، باشد. این اجیلی ها با رنگهای خوراکی و نمک بسیار زیاد ترکیب شده و به هیچ عنوان مورد تایید متخصصان تغذیه نیست. بادام حاوی مقادیر زیادی از یک نوع اسید آمینه موسوم به «آرجینین» است که به آرامش عروق خونی کمک کرده و گردش خون را بهتر می کند و خون بهتر به مغز می رسد.

زردچوبه

این پودرهای زرد که بیشتر برای رنگ گرفتن در غذاهای تان استفاده می کنید عملکرد شگفت انگیزی دارند. زرد چوبه سرشار از کورکومین است. که یک نوع آنتی اکسیدان ضد التهابی به شمار می رود.بر اساس تحقیقات انجام شده انجام شده، کورکومین به افزایش قدرت خافظه، شبیه سازی ژن های عصبی و ساخت نیبلول های جدید مغز کمک می کند. علاوه بر این، با کاهش التهاب های مغز از ابتلا به آلزایمر جلوگیری می کند کورکومین همچنین می تواند از طریق مکانیسمه ای مختلفی سلولی و مولکولی باعث مهار آغاز تشکیل سلول سرطانی زردچوبه می توانید در بیشتر غذاهای تن استفاده کنید. هندیها برای جلوگیری از زوال عقلی یک قاشق چای خوری زردچوبه را در یک لیوان شیر حل می کنند و مینوشتند.

اِسفناج

اسفناج به تنهایی می تواند از زوال عقل جلوگیری کند یاروند آن را به تاخیر بیندازد. مواد مغذی موجود در اسفناج از آسیب به DNA سلولها جلوگیری می کند و رشد سلولهای سرطانی و رشد تومور را متوقف می کند. اسفناج منبع خوبی برای تامین اسید فولیک مورد نیاز بدن است. براساس تحقیقات انجام شده، مصرف اسید فولیک خطر بیمایهای قلبی را تا ۱۶ درصد و خطر سکته مغزی را ۲۴ درصد کاهش میدهد. برای اینکه خواصی اسفناج حفظ شود بهتر است آن را به صورت خام یا سرخ کردهمیل کنید. البته سرخ کردن اسفناج باید در شرایط ویژه ای باشد. اسفناج را با روغن خیلی کم و در زمان خیلی کمی تفت دهید. هر چه زمان سرخ کردن اسفناج کمتر باشد خواصی ان بیشتر حفظ می شود.

گوجه فرنگی

به تنهایی میتواند مقابل آلزایمرقد علم کند. لیکوپن موجود در گوجه فرنگی یک آنتی اکسیدان قوی است که می تواند با رادیکالهای ازاد در حال توسعه بجنگد و جلوی ابتلای سلولهای مغز را از الزایمر بگیرد. البته متخصصان تغذیه توصیه می کنند بهتر است گوجه فرنگی را رفتن فشار به صورت خام و بیشتر در وعده صبحانه بخورید. بهتر است گوجه فرنگی را بصورت خام و بیشتر در وعده صبحانه بخورید،بهتر است گوحه فرهنگی را بدون روغن ونمک میل کنید.

روغن نارگيل

متخصصان تغذیه معتقدند هر چیزی که به نفع قلب و گردشی خون باشد به نفع مغز هم هست . روغن نارگیلی برای قلب بسیار مفید است. این روغن ۵۰ درصد اسید لوریک دارد که در جلوگیری از بسیاری مشکلات و بیماریهای قلبی مثل سوزشی قلب، کلسترول بالا و فشار خون بالا بسیار موثر انست. چربی های اشباع موجود در روغن نارگیلی نه تنها باعث بالا رفتن LDL و HDL نمیشود، بلکه احتمال بروز آسیب در شریانها را پایین می آورد و درنتیجه از بروز تصلب شرائین جلوگیری می کند. روغن نارگیلی به عنوان یک ضدالتهاب عمل می کند و جلوی زوال عقلی و بیماری آلزایمر را می گیرد. تری گلیسیریدهای دارای زنجیره متوسط روی پیشرفت بیماری آلزایمر تاثیر می گذارند. این چربیها به سلول های مغزی مبتلا به این بیماری اجازه می دهند انرژی لازم را برای احیای خود برداشت کنتد.

کلم بروکلی

کلام بروکلی فقط سرشار از کلسیم نیست. این کلم سرشار از مواد غذایی شگفت انگیزی برای مغز است.

بروکلی غیر از کلسیم به دلیل دارا بودن مقادیر بالای ویتامین C، فیبرو بتاکاروتن (پیش ساز ویتامین A) یک آنتی اکسیدان قوی است که از اثرات مخرب رادیکال های آزاد در بدن پیشگیری می کند. به همین دلیل و با داشتن این مواد می تواند از بروز بیماریهایی مثل انواع سرطان، الزایمر (فراموشی دوران پیری اختلال حواس)، بیماریهای قلبی و ارتریت (التهاب مفاصل) پیشگیری کند و فرایند پیری را به تاخیر بیندازد. بروکلی را بهتر است به صورت خام و در سالاد میل کنید. اگر دستگاه گوارش تان بیماری دارد و نمی توانید گیاهان را به صورت خام مصرف کنید بهترین روش پخت برای این سبزی بخارپز است. بروکلی انتخاب کنید هیچ زردی و تیرگی در قسمت بالای آن نباشد و رنگشی کاملا سبز باشد.

زغال اخته

به قد و بالای زغال انداخته نگاه نکنید. این میوه کوچک و ترشی بالاترین اندازه آنتی اکسیدان ها را دارد. آنتی اکسیدانهای موجود در زغال اخته به عملکرد مغز و افزایش حافظه کمک می کند. زغال اخته به کاهش سطح کلسترول هم کمک می کند. پلی فنول های زغال اخته کلسترول خون را کم کرده و باعث سلامت قلب و عروق می شود. زغال اخته باعث کاهش کلسترول بد خون یا کلسترول LDL و حفظ کلسترول خوب خون یا کلسترول HDL می شود و از این طریق باعث کاهش خطر بیماریهای قلبی-عروقی و سکته های مغزی می شود. متخصصان تغذیه توصیه می کنند زغال اخته را با کمی نمک میلی کنید. حواستان به مقدار نمک باشد. نمک بیش از حاد باعث بالا رفتن فشار زغال اخته به کاهشی خو ن تان سطح کلسترولی می شود. هم کمک می کند.

زغال اخته به کاهشی سطح کلسترول هم کمک می کند. پلیفنولهاى زغال اخته کلسترول نون را کم کرده و باعث سلامت قلب وعروق می شود

آجیل ها یک منبع سرشار از ویتامین E هستند که می توانید در روز همراه با سبزیجاتی مثل کاهو،خیار و تخم مرغ و غلات یک سالاد خوشمزه برای خودتان درست کنید

جدیدترین روش جوانسازی واژینال
سبک زندگی
کودک وبانوان
گردشگری
فناوری اطلاعات
سلامت
آشپزی
چهره ها
دکوراسیون
رازهای موفقیت
سرگرمی
نام:
ایمیل:
* نظر: