مجله خبری لحظه نما| اخبار روز، آشپزی، دکوراسیون، سبک زندگی
کد خبر: ۲۲۷۵۳
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۰
تعداد بازدید: ۱۲۷۲
بهترین باشگاه ورزشی را چطور انتخاب کنیم
برای یک دوره ورزشی سالم و بدون عوارض باید وسواس بیشتری داشته باشید و با تحقیق، باشگاه ورزشی مناسبی را انتخاب کنید.
فروش اسید فسفریک
هیولاهای مرموز
نرخ ارز
مجله خبری لحظه نما:برای انتخاب باشگاه بدنسازی برای خود یا فرزندانتان چه معیاری دارید؟ نزدیک بودن به محل خانه تان؟ توصیه دوستان و آشنایان یا مطرح و برند شدن یک باشگاه؟ هیچ کدام از این معیارها نمی تواند شما را به محیطی امن و سالم برای ورزش خودتان یا فرزندان تان برساند؛ شما برای یک دوره ورزشی سالم و بدون عوارض باید وسواس بیشتری داشته باشید و با تحقیق، باشگاه ورزشی مناسبی را انتخاب کنید.

هورمون ممنوع
در زمان فعالیتهای ورزشی ما در روزهای نوجوانی و جوانی ما برنامه غذایی برای بدنسازها نبود اما الان ما توصیه می کنیم لبنیات و .. گوشت و سبزیجات تازه و به قاعده بخورند یا اگردرسن رشد هستند ومشکل قد دارند، به آنها توصیه می کنیم در کنار بدنسازی، بسکتبال بازی کنند تا روی رشد قدی شان تاثیر نگذارد. باید قبل از ثبت نام بچه ها در باشگاه، والدین ببینند که این باشگاه جوازدارد، مربیاش کارت مربیگری درجه چند دارد یا تحصیلکرده است؛ و براساس قواعد و استانداردهای ورزشی به بچه ها برنامه می دهد یا خیر. مادرها و پدرها باید بدانند جوان شان پیش چه کسی می رود. بدن طبیعی از ظاهر مربی مشخص است؛ کسی که خودش هورمون واستروئید غیرطبیعی استفاده می کند، به دیگران هم توصیه خواهد کرد. من در برنامه ویتامین C با آقای ضیاء درباره جوانهایی که به این دلیل فوت کردند، حرف زدم. این موضوع انقدر مهم است که در چند برنامه تلویزیونی دیگر با حضور احسان علیخانی و هومن عبداللهی در این باره حرف زدم.

میوه و سبزیجات به جای مکمل ها
هورمون استثنا ندارد و مصرف استروئید در هر حالتی عوارض دارد؛ مثل اینکه کسی بگوید برخی از مواد مخدر خوب است. یکسری مکمل ها با مجوز وزارت بهداشت در داروخانه ها هست که من توصیه نمی کنم. چرا وقتی می شود نوزادی شیر مادر بخورد، شیرخشک به او می دهند. چرا وقتی می شود میوه و سبزیجات خورد، مکمل بخورند. متاسفانه مشکل از ریشه است؛ مسئولان باید نسبت به این موضوع سختگیری نشان دهند و مجوز باشگاهی که چنین روشی را دارد، باطل کنند. همین الان ما مربی داریم که ۱۰ بار توبیخ شده، دوباره باشگاه دارد ولی اگر جریمه سنگین بگذارند، در روزنامه و تلویزیون اعلام کنند و اطلاع رسانی شود، خانواده ها آگاه میشوند.

خانم ها هم دقت کنند
استفاده از قرص، مکمل و هورمون در باشگاه های زنانه هم رایج است؛ به همین دلیل من از خانمها خواهش می کنم وقتی وارد باشگاه می شوند برای یک ماه ثبت نام کنند، ببینند چه کسانی در آنجا رفت وآمد دارند. از مربی کارت مربیگری بخواهند، در اینترنت درباره تجربه و تحصیلات مربی تحقیق کنند.

ورزشی مناسب بچه ها
بچه ها را به ژیمناستیک و شنا بفرستید تا بدن شان انعطاف پذیری بالایی پیدا کند و برای هر ورزشی آماده شود. فرستادن بچه ها در اولین قدم به بدنسازی یا کشتی بازدهی ندارد و به بدنش آ سیب میزند. در مقابل در شنا سوخت عضلانی پیدا می کند. در سن بلوغ از بچه ها تست بگیرید تا اگر اشکالی وجود دارد مثلا رشد قدی متوقف شده، از ورزشهایی مثل بسکتبال کمک بگیرند.

فرمولی برای لاغری تا عید
خانم ها بهتر است صبح شان را با اب مرکبات یا سبزیجات یا هر میوه ای که دوست دارند شروع کنند مثل لیموترش و عسل یا آب پرتقال و لیموشیرین، آب کرفس و سیب یا هویج یا خود میوه ها و سبزیجات چون معده خالی است و مواد جذب می شود. بعد از میوه ها از مغزها، ترجیحا خام استفاده کنند. همچنین میوه های خشک مثل مویز، کشمش، توت خشک، انجیر و... خانم ها سعی کنند وعده غذایی مفصل را ظهر بخورند البته روغن، نشاسته و نمک کمتر باشد و بیشتر از سبزیجات استفاده کنند. در دو هفته قبل از عید مهم این است که حجم وعده غذایی را کم و دفعاتش را بالا ببرند. برای شام حتما از سالادهای مختلف به همراه روغن زیتون استفاده کنند و قبل از خوابیدن یک لیوان شیر و ماست یا کلا لبنیات بخورند چون اسیدلاکتیک موجود در لبنیات باعث میشود شب را با آرامش بخوابند. نکته خیلی مهم این است که طی روز فعالیت بدنی فراموش نشود؛ از پیاده روی گرفته تا ورزش های حرفه ای.

اشتباه در رژیم
اشتباه اول خانم هایی که رژیم می گیرند این است که به اندازه کافی نمی خورند؛ در نتیجه گرسنه میشوند و در درازمدت از رژیم گرفتن منصرف میشوند. برای رسیدن به نتیجه در رژیم باید شکیبایی داشت. از سوی دیگر کسانی که رژیم می گیرند معنای درست چربی و غذای چرب و تاثیر آن بر بدن را نمیدانند؛ بنابراین غذایی را که نباید می خورند اما یک رژیم غذایی درست به شما کمک می کند به اندازه کافی بخورید، با سرعت مناسب وزن کم کنید و با بیماری قلبی و بعضی سرطان ها مبارزه کنید.

شیرینی خشک به جای خامه ای
خانم ها به تنقالات علاقه زیادی دارند ولی یک شیرینی خامه ای به هیچ عنوان از بدن دفع نمی شود. اگر هوس شیرینی کردید، یک شیرینی خشک بخورید که با پیاده روی می توانید بسوزانید یا اگر هوس تنقلات کردید از انجیر و توت خشک استفاده کنید. از هر کدام ۳ یا ۴ عدد که باید قبل از ساعت ۶ بعدازظهر خورده شود چون بعد از این ساعت جذب می شود. رژیم های بد اعصاب و روان فرد را به هم می ریزند، با خانواده و کارش دچار مشکل می شود چون قند بدنش پایین آمده؛ دچار مشکل می شود. ضعف جسمی و ضعف اعصاب سراغش می آید.

باشگاه مثل مدرسه است
به یاد دارم در دوران نوجوانی وقتی کشتی گیر بودم به خاطر تشک و آلودگی آن من و بسیاری از دوستانم بیماری پوستی گرفتیم هیچ کسی به من نگفت این راه درست است یاغلط ولی خودم میدیدم این شیوه درست نیست. فقط این نبود برخی از مسائل غیراخلاقی هم بود. وقتی وضعیت نظافت کشتی را دیدم، سریع بیرون امدم یا مثلا من دوست هایی دارم که در جایی به من قلیان تعارف کردند، من دعوا کردم گفتم نمی کشم. در جامعه ما هم خوب هست هم بد، استاد هایی هستند که بسیار آقا و تحصیلکرده هستند، خانواده ها باید اینها را پیدا کنند، زندگی فرزند تان زیر و رو می شود. باشگاه مثل مدرسه و دانشگاه است. به همین دلیل باید تحقیق کرد. نه اینکه بگوییم کل جامعه بد است ولی بحران دارد و والدین باید زحمت بکشند و برای انتخاب مدرسه و باشگاه یک هفته وقت بگذارند تا یک عمر راحت باشند.

مربی خوب را بشناسید
این روزها گاهی شاهد أين هستیم که افرادی حتی دیپلم هم ندارند ولی برنامه رژیم می دهند ولی خانم ها باید قبل از گرفتن خدمات تحقیق کنند. چطور وقتی می خواهند به یک آرایشگاه بروند هزار جور بررسی می کنند ولی برای سلامت بدنشان بررسی نمی کنند و چشم بسته پیش فلان خانم میروند چون أسم باشگاه برند است. مربی باید یک بیوگرافی از شاگردش داشته باشد. من بارها شاگردانم را به رشته های دیگر ورزشی فرستادم. من در باشگاه شاگردی داشتم که پرخاشگری داشت. به او گفتم بروتو آب استخر، بدنت نیاز دارد. اگر هفته ای یکبار استخر بروی و بعد باشگاه بیایی بازدهی ات بیشتر میشود، همین طور هم شد چون استخر به او ارامش میدهد یا پسری داشتیم که ترک تحصیل کرده بود و الان در حال درس خواندن است. مربی باید الگو باشد. برای بدنسازی با وزنه با دستگاه مربی باید از شما سوال کند که مشکل خاصی در اندامتان ندارید مثلا دیسک کمر، ساییدگی استخوان یا سابقه گردن درد. کسی که چنین مشکلاتی دارد نباید از دستگاه اپتیکال استفاده کند یا کسی که ساییدگی پا دارد، اسکات برایش سم است. اینها الفبای مربی است؛ در حالی که اغلب تا وارد میشوی، میپرسند چند کیلو می خواهی کم کنی و بعد برنامه ای را روی کاغذ مینویسند.
جدیدترین روش جوانسازی واژینال
سبک زندگی
کودک وبانوان
گردشگری
فناوری اطلاعات
سلامت
آشپزی
چهره ها
دکوراسیون
رازهای موفقیت
سرگرمی
نام:
ایمیل:
* نظر: