مجله خبری لحظه نما| اخبار روز، آشپزی، دکوراسیون، سبک زندگی
کد خبر: ۲۳۰۷۲
تاریخ انتشار: ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۰
تعداد بازدید: ۸۵۹۶
پیلاتس متدی بسیار ایده آل و مناسب برای خانم های باردار است. تکنیک های سبک و ملایم این ورزش موجب خودآگاهی بیشتر در مورد بدن و همچنین کمک به بهبود و افزایش تعادل و انعطاف پذیری بدن در دوران بارداری است.
فروش اسید فسفریک
هیولاهای مرموز
نرخ ارز
مجله خبری لحظه نما: پیلاتس متدی بسیار ایده آل و مناسب برای خانم های باردار است. تکنیک های سبک و ملایم این ورزش موجب خودآگاهی بیشتر در مورد بدن و همچنین کمک به بهبود و افزایش تعادل و انعطاف پذیری بدن در دوران بارداری است. در واقع پیلاتس مجموعه ای از تمرینات ورزشی است که بر تقویت و استقامت هر چه بیشتر عضلات بخش مرکزی بدن تاکید دارد.

آیا می توان در دوران بارداری به ورزش پیلاتس پرداخت؟
مسلما بله. در واقع انجام حرکات موثر و بهینه پیلاتس برای خانم های باردار بسیار مناسب و ایده آل است. انجام این ورزش موجب تمرکز فکر، بهبود کنترل حرکات و افزایش انعطاف پذیری بدن در این دوران خواهد شد. در واقع هدف اصلی این ورزش افزایش قدرت عضلات میان تنه یا به عبارت دقیق تر تقویت عضلات ناحیه شکم، لگن و کمر می باشد. این عضلات که عمقی ترین عضلات بدن به شمار می روند وظیفه حمایت از ستون مهره ها و کلی بدن را به عهده دارند. علاوه بر آن انجام این تمرینات که بر روی زمین انجام می شود موجب انعطاف پذیری بیشتر عضلات حرکتی و عملکرد موثرتر آنها خواهد شد. به این ترتیب انجام منظم تمرینات پیلاتس به دلیل مورد هدف قرار دادن عضلاتی که در فعالیت های روزمره در گیرند نه فقط برای خانم های باردار... بلکه در بهبود زندگی روزمره کلیه افراد بسیار موثر است.

فوائد پرداختن به ورزش پیلاتس در دوران بارداری چیست؟
انجام تمرینات ورزشی پیلاتس بخصوص در دوران بارداری فوائد بسیار زیاد و ویژه ای دارد. همزمان با رشد و بزرگ شدن جنین در داخل رحم مرکز ثقل بدن مادر نیز به سمت جلو تغییر مکان می دهد. این جابه جایی مرکز ثقل به تدریج در طول ماه ها شدت یافته و موجب افزایش انحنای ستون فقرات و در نتیجه ایجاد گودی کمر خواهد شد. انجام تکنیک های خاص پیلاتس موجب تقویت عمیق ترین عضلات ناحیه شکم یا به عبارتی عضله عرضی شکمی خواهد شد. توانمند شدن هر چه بیشتر این عضله حمایت لازم از ستون فقرات را برای عملکرد بهتر فراهم خواهد کرد. این امر در نهایت باعث مهار و کنترل فشار در ناحیه پایین کمر شده و در نتیجه تحمل وزن شکم در این دوران راحت تر به نظر خواهد رسید. تقویت هر چه بیشتر عضلات کمر موجب حفظ سلامت و راستایی ستون فقرات خواهد شد.

در طول نه ماه بارداری وزن نوزاد به تدریج بیشتر شده و متعاقب آن فشار وارده به ناحیه کف لگن روز به روز افزایش می یابد! انجام تمرینات پیلاتس در تقویت و انعطاف پذیری بیشتر عضلات کف لگن بسیار موثر و کارآمد خواهد بود. انجام این ورزش مشکل بی اختیاری ادرار در ماهه ای پایانی بارداری را کاهش داده و همچنین موجب تسهیل فرایند بازیابی بدن پس از زایمان خواهد شد.

آیا می توان در دوران بارداری تمرینات پیلاتس را همچنان به شیوه قبل ادامه داد؟
در سه ماهه اول بارداری مشروط بر آنکه بارداری شما به نحوی مطلوب پیش رفته و با هیچ نوع عارضه پزشکی مانند افزایش فشار خون و یا خونریزی واژینال همراه نباشد ادامه تمرینات به شیوه قبل هیچ مشکلی به دنبال نخواهد داشت.

در هنگام پرداختن به ورزی سعی کنید از انجام تمرینات لذت برده و از وارد اوردن فشار زیاد به بدن خودداری کنید. ضمن آنکه در صورت احساس خستگی نیز باید از سرعت و شدت تمرینات خود بکاهید!

با شروع سه ماهه دوم بارداری شکم به تدریج بزرگ و برجسته تر شده و در نتیجه انجام برخی تغییرات در اجرای تکنیک ها ضرورت می یابد. در واقع بسیاری از تمرینات ورزشی پیلاتس معمولا بر روی زمین و در وضعیت خوابیده انجام می شوند. از آنجایی که در هنگام دراز کشیدن به پشت وزن حاصل از جنین موجب وارد آمدن فشار به ورید اجوف تحتانی و کاهش اکسیژن رسانی به جنین می شود در این مرحله از بارداری به دلیل بزرگ بودن شکم بهتر است در حین انجام تمرینات با استفاده از یک بالش در یک سطح شیب دار قرار بگیرید تا به این ترتیب قفسه سینه در سطحی بالاتر از لگن قرار بگیرد. ضمن آنکه در این دوران از بارداری می توان بسیاری از تمرینات را به حالت نشسته بر روی توپ های پیلاتس انجام داد. تکنیکی که در عین حال بسیار مفرح و لذت بخش است.
ورزش هایی که برای انجام آنها باید به مدتی طولانی در وضعیتی ثابت بمانید روند خون رسانی به جنین را کاهش می دهند. بنابراین برای خون رسانی بهتر به جنین سعی کنید در حین انجام تمرینات دائم موقعیت خود را تغیر دهيد.

در زمان بارداری به منظور سهولت زایمان هورمونی به نام ریلاکسین در بدن ترشح می شود که موجب شل شدن لیگامان های حمایت کننده مفاصل می شود. از این رو به دلیل انعطاف پذیری بیشتر مفاصل انجام تمرینات ورزشی در این دوران دقت و احتیاط بیشتری طلبیده و همچنین موجب محدود شدن دامنه حرکات شما در حین انجام تمرینات خواهد شد.

آیا در این دوران فقط به ورزش پیلاتس باید پرداخت؟
خیر، در حقیقت پیلاتس تکمیل کننده ورزش های نظیر پیاده روی و شناست که توصیه بسیاری به انجام آنها در دوران بارداری شده است. انجام تمرینات پیلاتس موجب بهبود و اصلاح نحوه ایستادن و تقویت عضلات بدن می شود. به این ترتیب با افزایش سطح آمادگی جسمانی انجام ورزش های دیگر برای شما آسان تر و موثرتر خواهد بود.

کجا می توانم تمرینات پیلاتس را انجام دهیم؟
برای این منظور می توانید در کلاس های ویژه خانم های باردار شرکت کنید. در واقع یکی از بزرگترین مزایای شرکت در این کلاس ها این است که از ایمن و سازگار بودن تمرینات با شرایط بدن خود در دوران بارداری اطمینان کامل حاصل خواهید کرد.

شرکت درکلاس های انفرادی یا خصوصی روشی بسیار عالی برای انجام تمرینات است. زیرا به این ترتیب مربی قادر خواهد بود برای شما و هدف خاصتان از این ورزش یک برنامه کاملا دقیق و اصولی پایه ریزی کرده و جلسات را مطابق میل شما برگزار کند.

علاوه بر ان می توانید با تهیه یک دی وی دی اموزش پیلاتس مخصوص خانم های باردار و همچنین تهیه ابزارهای ساده ورزشی مانند چوب و وزنه به انجام این تمرینات در منزل بپردازید.
جدیدترین روش جوانسازی واژینال
سبک زندگی
کودک وبانوان
گردشگری
فناوری اطلاعات
سلامت
آشپزی
چهره ها
دکوراسیون
رازهای موفقیت
سرگرمی
نام:
ایمیل:
* نظر: