مجله خبری لحظه نما| اخبار روز، آشپزی، دکوراسیون، سبک زندگی
کد خبر: ۲۳۱۵۳
تاریخ انتشار: ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۰
تعداد بازدید: ۱۴۲۷
بهروز افخمی از ابتدا می خواست برنامه ای بسازد که مخاطب میلیونی داشته باشد نه اینکه برای عده ای به قول خودش روشنفکرنما باشد.
فروش اسید فسفریک
هیولاهای مرموز
نرخ ارز
مجله خبری لحظه نما:بالاخره «هفت» شد آنچه باید می شد. بعد از کلی آزمون و خطا و فراز و نشیب ماجرا به اینجا رسید که بهروز افخمی سکان این برنامه را گرفت و آن را به برنامه ای تحسین شده بدل کرد. این برنامه که با حضور فریدون جیرانی آغاز شد در ابتدا به خاطر تغییر زمانهای بسیار، نتوانست مخاطب چندانی پیدا کند و بی نظمی ها باعث شد چنگی به دل نزند. درگیری های پنهانی با صدا و سیما هم باعث شد گبرلو بیاید و برنامه را جلو ببرد. گبرلو می خواست با لحنی آرام و بی حاشیه و ایجاد ارتباط خوب با سینماگران، مخاطب جذب کند که به دلیل بی رمق شدن برنامه نتوانست کاری از پیش ببرد و با تغییر ریاست سازمان صدا و سیما و معاونتهای آن، او هم مجبور شد برود و جایش را به آقای حرفه یعنی بهروز افخمی بدهد؛ کسی که انواع و اقسام فیلمها را در ژانرهای مختلف سینما کار کرده و از تصویر سردرمی آورد.

بدون سانسور
قبل از اینکه سری جدید برنامه «هفت» مثل این روزها به صورت زنده روی آنتن برود، حالتی تدوینی و شبیه مجله تلویزیونی داشت. افخمی به دو دلیل این کار را می کرد؛ اول اینکه نمی خواست نظم برنامه از دست برود و دلیل دیگری که بعدها برای ان مطرح کرد، نداشتن اعتماد به نفس برای روی آنتن بردن یک برنامه زنده بود. همه به او انتقاد داشتند که برنامه غیرمستقیم باعث میشود تیغ سانسور و ممیزی گرفتار آن شود اما او صراحتا قول داد و گفت: «اگر روزی برنامه «هفت» را ترک کردم به معنای این است که نتوانستم در برابر  سانسورمقاومت کنم.»

این حرکت هوشمندانه او باعث شد تلویزیون دست او را بیش از برنامه های دیگر باز بگذارد. اگرچه در شکل زنده برنامه این مساله خیلی نمی تواند به وجود بیاید چون زمانی برای سانسور نیست.

علیه روشنفکرها
بهروز افخمی از ابتدا می خواست برنامه ای بسازد که مخاطب میلیونی داشته باشد نه اینکه برای عده ای به قول خودش روشنفکرنما باشد. او در این باره و در قسمت های اول برنامه گفت: « «هفت» اگر بخواهد روی سینمای ایران تاثیر بگذارد، باید روی ۳۰، ۲۰ میلیون بیننده حساب کند؛ مثل برنامه ۹۰ که همه آن را نگاه میکنند تا ببینند نظرات فردوسی پوریا داور و کارشناس برنامه درست است یاغلط. حالاما بیاییم یک میلیون نفر که سینما را وارونه می بینند، لحاظ کنیم؟ این، کار اشتباهی است.» او با همین دست فرمان توانست برنامه را بالا بکشد و با رویکردی طنازانه و خوشحال به سینما باعث شد مردم پای برنامه او بنشینند و لذت ببرند.

بهروز چاخان
رویکرد تازه بهروز افخمی چندان هم بی نقد و منتقد نبود. در دوره ای به خاطر برجسته کردن بخشی از صحبتهای همایون اسعدیان در برنامه، حاشیهای عجیب به وجود آمد. همایون اسعدیان بهروز را به بی اخلاقی متهم کرد اما افخمی گذشت و به شوخی و خنده برگزار کرد. حاشیه جدی تر همیشه برای او با مطالب کافه سینما به وجود آمده است؛ جایی که او سایت کافه سینما را پاپاراتزی خطاب کرد و آنها هم در جواب، کلی مطلب انتقادی علیه او نوشتند. یکی از این مطالب برای احمد طالبی نژاد بود که در آن افخمی را چاخان خوانده و نوشته بود: «او دائم با گفتن دروغهاى شاخدار، روی اعصاب ماها راه می رود. یک بار هم ما این کار را با او بکنیم. به هر روی افخمی در آخرین شماره هفته نامه «نگاه پنجشنبه» که فعلا انتشارش متوقف شده در گفت و گویی مفصل و در پاسخ پرسش های خوب مصاحبه کننده (سید جواد موسوی) چیزهایی به هم بافته که مملو از تناقض است. این تناقضات از جمله ویژگی های شخصیتی اوست؛ از جمله بازسازی فیلم قیصر که دروغ محض بود که اینها همه نشان از تکذیب فکری وی دارد و بی سبب نیست که دوستان نزدیکش او را «بهروز چاخان» می نامند. امیدوارم از این صراحت بیان من نرنجد  که البته اگر هم برنجد، مهم نیست.»

افخمی هم حرفهای او را بی پاسخ نگذاشت و در نامه ای او را به راه راست هدایت کرد و نوشت: «دست از این کارها و پراکنده نویسی ها بردارید و کار فیلمنامه نویسی را دنبال کنید. شما یک زمانی فیلمنامه نویسی خوبی بوده اید. شما فیلمنامه بهترین فیلم بعد از انقلاب مسعود کیمیایی یعنی «دندان مار» را نوشته اید. این درست که کیمیایی فیلمنامه شما را تغییر داد و فیلم خودش را ساخت اما چنانکه شنیده ام فیلمنامه شما هم خیلی خوب بوده است. خود من هم سالها پیش یکی دیگر از فیلمنامه های شما را خواندم و خیلی پسندیدم و چون در این عرصه هم خبره هستم و هم سختگیر بعید می دانم که اشتباه کرده باشم. مسعود فراستی در کار نقد فیلم از شما بهتر است. یک دلیلش این است که هیچ وقت پراکنده کاری نکرده و ناخواسته چیزی غیر از منتقد و سینمایی نویس باشد.»

«هفت» چه می شود؟
همه در ابتدا خیالی می کردند با توجه به ادبیات تند و تیز برنامه «هفت» و حرف های مگویی که گاه در این برنامه گفته می شود، این برنامه دوام چندانی نیاورد اما فعلا که هست و خوب پیش می رود. باید دید آقا بهروز با توجه به دستمزد ۳۰، ۴۰ میلیونی (مستند به حرفهای خود بهروز افخمی در تلویزیون) هم که ماهانه برای تولید این برنامه می گیرد می تواند به همین جسارت برنامه را ادامه دهد یا نه؟ همه چیز به بهروز بستگی دارد.

جدیدترین روش جوانسازی واژینال
سبک زندگی
کودک وبانوان
گردشگری
فناوری اطلاعات
سلامت
آشپزی
چهره ها
دکوراسیون
رازهای موفقیت
سرگرمی
نام:
ایمیل:
* نظر: