مجله خبری لحظه نما| اخبار روز، آشپزی، دکوراسیون، سبک زندگی
کد خبر: ۲۳۲۳۷
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۰
تعداد بازدید: ۱۴۶۰
با ما همراه باشید با مروری بر تازه ترین اخبار سینمای ایران.
فروش اسید فسفریک
هیولاهای مرموز
نرخ ارز
اژدها وارد می شود
یک سرکاری جذاب
مجله خبری لحظه نما:فیلم تازه مانی حقیقی با عنوان «اژدها وارد می شود» یکی از عجیبترین فیلمهای جشنواره سی و چهارم فجر بود و سروصدای زیادی در این فستیوال به پا کرد. فیلم در میان آثار برگزیده تماشاگران جای گرفت و تا روز آخر شانس بردن سیمرغ بهترین فیلم از نگاه تماشاگران را برای خود حفظ کرد. اما در میان منتقدان و کارشناسانی که فیلم را دیدند دودستگی آشکاری دیده می شد. عده ای فیلم را از بزرگترین شگفتی های سینمای ایران در سالهای اخیر میدانستند که در هیچ یک از الگوها و قالبهای آشنا جای نمی گیرد. اما دسته ای دیگر تحلیل شان این بود که «اژدها وارد می شود» یک چشم بندی است. یک اثر خوش آب ورنگ که تا سر حد امکان جلوه فروشی می کند اما در واقع چیزی در چنته ندارد. یک کلاهبرداری از تماشاگری که فکر می کند پشت فضای پیچیده و وهم انگیز اثر، لایه های پنهان و رمز و رموز خاصی وجود دارد؛ اما در واقع هیچ چیزی وجود ندارد جز کارگردانی که همه را سر کار گذاشته است. با این همه، «اژدها وارد می شود» هرچه که باشد (و هرچه که نباشد) یک فیلم بسیار تماشایی است. «تماشایی» به معنای دقیق و درست کلمه. یعنی فیلمی که از تماشایش لذت خواهید برد. اثری با قاب های دلربا که از ترکیب یک لوکیشن چشم نواز و یک فیلمبردار تردست حاصل شده است. برخلاف انبوه فیلم هایی که در فضاهای سادہ و تکراری و آپارتمانی ساخته می شوند، فیلم مانی حقیقی آن قدر تصویر سحرانگیز دارد که چشم ها را به پردہ سینما سنجاق کند. حتی بدون واقعیت داشتن واقعیت هایی که از آن دم میزند، باز هم «اژدها وارد می شود» دیدنی و شنیدنی است. به خصوص با موسیقی خاص و جنون امیز کریستف رضاعی که انگار وقتی مانی حقیقی به قول خودش تصمیم گرفت یک فیلم «باحال» بسازد، منظور او را بهتر از هر کسی دیگری درک کرده است. این فیلم را حتما ببینید، اما در پس ماجراهای عجیب و غریب آن دنبال هیچ رمز و استعاره ای نباشید. همین طوری ببینید و حالش را ببرید. بالاخره این هم یک جورش است!

مرگ ماهی/ روح الله حجازی
«مادر» منهای علی حاتمی
آخرین فیلمِ روح الله حجازی، یکی از آثار پرسروصدا و پرستاره جشنواره فیلم فجر بود. البته نه فجر ۹۴، بلکه فجر ۹۳. درواقع فیلم با یک سال تاخیر اکران گرفته است. «مرگ ماهی» چه مشخصه هایی دارد؟ اول از همه، یک لیست پرستاره از بازیگران درجه اول که روی پوستر فیلم خودنمایی میکنند. علی مصفا، پانته آ بهرام، نیکی کریمی، طناز طباطبایی، بابک حمیدیان، ریما رامین فر، سحر دولتشاهی، بابک کریمی، بهرنگ علوی،...؛ این لیست سنگین حداقل ۱۰ سیمرغ بازیگری بالقوه و بالفعل را در خودش جا داده است! دومین اپشن جذاب «مرگ ماهی» شاید فضای خانوادگی و پرجمعیت ان است که برای مخاطب این سال ها همیشه جذاب بوده است. خانواده ای که به واسطه یک اتفاق (عروسی یا عزا یا بیماری مادر) بعد از مدتها دور هم جمع میشوند. از قضا داستان «مرگ ماهی» شباهت زیادی به ساخته معروف و ماندگار علی حاتمی دارد. اما آنچه «مادر» داشت و «مرگ ماهی» فاقد آن است، روح اثر بود و مرکز ثقل محکمی که آن فیلم داشت و این فیلم ندارد. «مرگ ماهی» از تصاویر و اتفاقات و شخصیتهای پراکنده ای تشکیل شده که هیچ نخ محکمی آنها را به هم متصل نمیکند و خط داستانی فیلم برای سرپا نگه داشتن این مجموعه، زیادی لاغر و کم توان است.

فیلمهای هنر و تجریه
چهارشنبه و سگ و فیلم سلفی
برای آن دسته از علاقه مندان سینما که به فیلمهای خاص تر و اثار بخش «هنر و تجربه» هم عنایت دارند یک پیشنهاد ویژه به نام «پات» داریم که جدیدترین اثر به نمایش درآمده در بخش «هنر و تجربه» است. «پات» با قصه عجیب و فرم روایی خاصی که دارد طبعا فیلم مناسبی برای مخاطب عام نیست. امیر توده روستا، کارگردان فیلم می گوید: «شخصیت اصلی این فیلم یک سگ است. این سگ در شهر تهران قصه ها و اتفاقاتی را رقم میزند که در ادامه آن با اشخاص مختلفی آشنا می شویم. ما در دنیایی زندگی می کنیم که از انواع قصه ها اشباع شدیم و حالا به دنبال قصه ها و روایت های نو می گردیم. برای من مهم بود که کمتر به موضوعات نخ نما شده بپردازم و بیشتر سراغ کارهایی بروم که کلیشه نشده باشند.» بازیگر اصلی «پات» که در کنار سگ معروف این فیلم داستان را به پیش می برد. ساعد سهیلی است. سهیلی که این روزها جای پای خودش را در سینما محکمتر از قبل کرده و در سینمای تجاری و هنری به یک اندازه پرکار است، «پات» را چند سال قبل و پیش از به شهرت رسیدن بازی کرده بود. «پات» را می توانید در سینماهای هنر و تجربه ببینید. کافی است به یکی از سایت های cinematicket.org یا aecinema.ir سر بزنید. تا هم با برنامه های این گروه آشنا شوید و هم به راحتی بلیت تهیه کنید. در این گروه، «نیمرخ ها» و «دربست» هم فیلمهای قابل اعتنایی هستند و البته «چهارشنبه» که جای خودش را دارد و «احتمال باران اسیدی» که مدت ها از اکرانش گذشته و احتمالا خیلی ها تا به حال تماشایش کرده اند. راستی، در گروه «هنر و تجربه» یک گزینه جالب و متفاوت دیگر هم اضافه شده است. فیلم «گاهی» که اولین فیلم ساخته شده با تکنیک «فیلم سالفی» است و تمام تصاویر آن توسط خود بازیگران ضبط شده است. فریبرز عرب نیا، مهدی پاکدل، اندیشه فولادوند، آزاده صمدی، عاطفه نوری و ایمان افشاریان در این فیلم بازی (و البته فیلمبرداری) می کنند.

یک دزدی عاشقانه/ امیر شهاب رضویان
سه کله پوک مدرن
«یک دزدی عاشقانه» هم بعد از مدتها انتظار در صف اکران، بالاخره رنگ پرده سینما را دید و می تواند یکی از گزینه های خوب این فصل برای سینماروها باشد. به هر حال، فیلم های کمدی بیشتر از تمام ژانرهای سینما طرفدار دارند و بهترین کمدی این فصل همین فیلم امیرشهاب رضویان است که شاید بتوان گفت نسبت به کمدی های پرفروش فصل قبلی هم فیلم محکم تر و ابرومندتری است. این فیلم درواقع یک قصه با ساختار کلاسیک و اشنای سه کله پوک که کمی شکل وشمایل مدرن به خود گرفته است. سه نقش اصلی ماجرا برعهده مهدی هاشمی، فرهاد آییش و لوون هفتوان است. از بین این سه نفر شاید فقط لوون هفتوان برایتان ناشناخته باشد که کافی است بدانید او بازیگر اصلی فیلم «پرویز» بوده و با این که مدت زیادی نیست به ایران برگشته اما با همین دو، سه فیلم و تئاتر اول، جایگاهش را در بازیگری و کارگردانی به خوبی تثبیت کرده است.
هفتوان بعد از درخشش در نقش کاملا جدی «پرویز»، این بار توانایی هایش در کمدی را هم با فیلم «یک دزدی عاشقانه» به رخ کشیده است. او بازیگر اصلی «دراکولا»ی رضا عطاران هم هست که این روزها در انتظار اکران به سر می برد. به جز این سه پیرمرد پرحاشیه(!) می توانید لادن مستوفی و امیرحسین رستمی را هم در یک دزدی عاشقانه ببینید.

اینجا همان جاست/ رضا مرادی نژاد
اینجا همان جاست، تماشاخانه کلاسیک
تا همین چند سال قبل، اگر شبی در تهران تصمیم به تماشای تئاترمی گرفتید، تعداد نمایش هایی که برای انتخاب پیش رو داشتید از ۱۰ تا تجاوز نمی کرد. تمام گزینه های روی میز علاقه مندان تئاتر محدود می شد به مجموعه تئاترشهر با همان شش، هفت سالن فعالی که در اختیار داشت. اما طی ماه های اخیر راه اندازی تماشاخانه های متعدد در سطح پایتخت، دست تئاتری ها را کاملا باز کرده و رونق زیادی به این هنر بخشیده است. در همین مدت کوتاهی که از شروع سال ۹۵ سپری کرده ایم باز هم یک تماشاخانه جدید به جمع سالن های نمایش در تهران اضافه شده است. جدیدترین سالن نمایشی تهران که تماشاخانه «کلاسیک» نام دارد از ۲۱ فروردین ماه در خیابان شهید بهشتی، ابتدای خیابان قائم مقام فراهانی، کوچه ایزد، پلاک ۲ راه اندازی شد. اولین نمایشی که در این سالن روی صحنه رفت «پلیس» به کارگردانی امین یزدانی نژاد بود که در واقع سالن کلاسیک با این نمایش افتتاح شد. بعد از آن هم اجرای تئاتر در این سالن با نمایش «اینجا همان جاست» به کارگردانی رضا مرادی نژاد ادامه پیدا کرد. رضا مرادی نژاد در «اینجا همان جاست» که تا اواسط خردادماه هر شب ساعت ۲۰ روی صحنه می رود چند داستان مختلف را روایت می کند که با محوریت یک "خانه" به هم متصل می شوند.

جدیدترین روش جوانسازی واژینال
سبک زندگی
کودک وبانوان
گردشگری
فناوری اطلاعات
سلامت
آشپزی
چهره ها
دکوراسیون
رازهای موفقیت
سرگرمی
نام:
ایمیل:
* نظر: