مجله خبری لحظه نما| اخبار روز، آشپزی، دکوراسیون، سبک زندگی
کد خبر: ۲۳۲۵۵
تاریخ انتشار: ۰۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۰
تعداد بازدید: ۱۶۸۵
رامبد جوان پشت یک میکروفن. این اولین نمای فصل سوم برنامه محبوب خندوانه بود. برنامه ای که خیلی زود مخاطبان پرشمارش را غافلگیر کرد
فروش اسید فسفریک
هیولاهای مرموز
نرخ ارز
درباره عصر جدید یک برنامه تلویزیونی محبوب
خواننده به جای خنداننده!
مجله خبری لحظه نما: رامبد جوان پشت یک میکروفن. این اولین نمای فصل سوم برنامه محبوب خندوانه بود. برنامه ای که خیلی زود مخاطبان پرشمارش را غافلگیر کرد و به جای شیوه همیشگی، این بار با "لباهنگ" رامبد جوان از آهنگ صنمای همایون شجریان آغاز شد. لباهنگ، کلمه انتخابی خندوانه ای ها برای راه انداختن یک مسابقه جدید در این برنامه به شمار می رفت. مسابقه ای در طول تعطیلات نوروز روی آنتن رفت و اگر چه به اندازه رقابت جذاب کمدین ها در همین برنامه مورد توجه قرار نگرفت و جنجال ساز نشد اما لحظات دلچسبی برای مخاطبان تلویزیون ساخت. حالا همه مردم این برنامه را با خودش مقایسه می کنند تا رامبد و رفقا. به ایده های خلاقانه تر و بیشتری برای فصل جدید خندوانه نیاز داشته باشند. ایده هایی که با مسابقه لباهنگ آغاز شدند و احتمالا به زودی با دوئل های تماشایی دیگری تکمیل می شوند.

کاپی؟
هند انگلیس یا شوی شبانه جیمی فالن. به محض راه افتادن مسابقه لباهنگ خندوانه کاربران شبکه های اجتماعی دست به کار شدند و نمونه های اجرای این مسابقه در تلویزیون کشورهای مختلف کره زمین را معرفی کردند و رامبد جوان و همکاران اش را در معرض اتهام «کپی کاری» قرار دادند. بسیاری از این حملات به خندوانه ای ها در شرایطی شکل گرفت که نفر اول این برنامه در اولین قسمت از سری سوم، تایید کرده بود که این مسابقه قبلا بارها و بارها با عنوان lip Sinking battle در کشورهای مختلف دنیا پیاده شده و خندوانه ای ها هیچ ادعایی برای کشف ایده ان ندارند و تنها می خواهند نسخه ایرانی این بازی را برای مخاطبان شان بسازند. رامبد جوان بعد از قسمت اول در مقابل آنهایی که کپی بودن ایده لباهنگ را نقطه ضعف برنامه او میدانستند، ایستاد.

تمام سال برنامه داریم
واکنش اولیه مردم به مسابقه لباهنگ چندان مثبت نبود و این موضوع را می شد از کامنت های منفی پرشمار صفحه اینستاگرام رامبد جوان حدس زد. واضح به نظر میرسید که لباهنگ به اندازه مسابقه خنداننده برتر مورد توجه قرار نگرفته و انتظارات بالای مخاطبان میلیونی خندوانه با این مسابقه برطرف نشده است. رامبد جوان که بیشتر از هر چهره دیگری در خندوانه در معرض این انتقادها  قرار داشت و رابطه بی واسطه تری با مخاطب ها برقرار کرده بود، چندین بار روی آنتن توضیح داد که لباهنگ تنها یک شروع برای فصل جدید خندوانه است و آنها به مرور ایده های فراوان دیگری برای سرگرم کردن بیننده ها در نظر گرفته اند. رامبدا تاکید داشت که برنامه اش تا قبل از محرم و صفر تمام سال روی آنتن شبکه نسیم می رود و نمی تواند از همین حالا همه طرح های جذاب مدنظرش برای برنامه را یک جارو کند.

ماجراهایی که در مسابقه خنداننده برتر اتفاق افتاده بودند، موجب شدند تلویزیون حساسیت بیشتری در مقابل مسابقه جدید خندوانه به خرج بدهد. این حساسیتها به ویژه بعد از اجرای موزون اشکان خطیبی بیشتر شدند.

مسابقه خانم ها
چند روز قبل از آغاز مسابقه لباهنگ در خندوانه، بخشی از جذابیت و بازتابهای مسابقه هایی که از طریق شبکه های ماهواره ای روی ایر می رفتند، حضور شرکت کنندگان زن بود. اتفاقی که با توجه به خط قرمزهای تلویزیون ممکن نبود در خندوانه تکرار شود. به همین خاطر رامبد جوان و گروهش تصمیم گرفتند لابه لای شبهای مسابقه لباهنگ، هنرمندان و ورزشکاران زن را به برنامه دعوت کنند و برای انها نیز یک مسابقه گروهی ترتیب بدهند. شاید این حجم از حضور همچنان کافی به نظر نمیرسید اما همین که برنامه پرهوادار تلویزیونی موجودیت نیمی از جامعه ایران را انکار نکرد، قابل تحسین بود. این مسابقه بعد از تعطیلات نوروزی نیز چند بار دیگر با حضور بانوان سرشناس ورزش و تلویزیون برگزار شد.

آشغال های دوست داشتنی!
از همان فصل اول، حتی در روزهایی که خندوانه هنوز شهرت و محبوبیت زیادی به دست نیاورده بود و انتخاب اول مخاطبان تلویزیون ایران را شکل نمی داد، دغدغه جدی برای محیط زیست همواره بخش مهمی از این برنامه بود. خندوانه ای ها این بار علاقه به محیط زیست را در دکورشان به نمایش گذاشتند. دکور  سری سوم خندوانه با انبوهی از مواد بازیافتی ساخته شد و بهراد جوانبخت در یکی از برنامه های عید خندوانه به خاطر این ایده مورد تشویق قرار گرفت. علاوه بر فضای دکور، حجم های هنری زیبایی نیز با قوطی های بازیافتی در فضای استودیو قرار گرفت. حجم هایی که ظاهرا قرار است بعد از پایان این فصل به فروش برسند و عواید ناشی از این فروش برای کمک به محیط زیست به کار برود. علاوه بر این، جایگاه پلکانی تماشاگرها در دکور جدید خندوانه، موجب شد برخلاف سری قبل این بار دیگر خانمها پشت سر آقایان محو نشوند. با این وجود ارتباط گرفتن مخاطب تلویزیونی با این فضای بسیار بزرگ، سخت به نظر میرسید و این یکی از دلایل نارضایتی ها در شروع این فصل خندوانه بود.

ژوله – حيايى در راند دوم
در شب حضور همزمان امیرحسین صدیق و میلاد کی مرام روی صحنه خندوانه، مسابقه لباهنگ بیشتر از همیشه دیده شد و بیشتر از همیشه مورد توجه قرار گرفت. این دوئل به لحاظ نزدیک بودن آرا، یادآور نبرد امیرمهدی ژوله و امین حیایی در مسابقه خنداننده برتر بود و تا آخرین ثانیه ها هنوز هیچ کس از برنده اش اطلاع نداشت. سرانجام امیرحسین صدیق در بین یک میلیون رأی فقط به خاطر ۵۰ رای بیشتر توانست به مرحله بعدی برسد و میلاد کی مرام با خندوانه وداع کرد. اجرای صدیق در این شب از خندوانه، شاید به یاد ماندنی ترین اجرای همه رقابتهای لباهنگ بود. در مجموع مسابقه بین این دو نفر پربیننده ترین قسمت از لباهنگ به شمار می رفت اما در قیاس با آرای ۵میلیونی برای ژوله و حیایی، حرف زیادی برای گفتن نداشت.

سانسورانه!
ماجراهایی که در مسابقه خنداننده برتر اتفاق افتاده بودند، موجب شدند تلویزیون حساسیت بیشتری در مقابل مسابقه جدید خندوانه به خرج بدهد. این حساسیتها به ویژه بعد از اجرای موزون اشکان خطیبی بیشتر شدند. بعد از رضا یزدانی و حمید حامی، امید حاجیلی یکی دیگر از خواننده های میهمان خندوانه بود. این خواننده و نوازنده ترومپت که به خاطر اهنگهای شاداش به شهرت رسیده، قرار بود چند اهنگ در خندوانه اجرا کند اما مسابقه لباهنگی مربوط به حضور او اصلا روی آنتن نرفت و مخاطبانی که در انتظار این برنامه بودند، ناگهان با برنامه دورهمی مهران مدیری روبه رو شدند و شبکه نسیم هم توضیح عجیبی را برای این اتفاق به کار برد: «با توجه به درخواست ها برای پخش برنامه دورهمی، خندوانه امشب پخش نمی شود». واضح به نظر میرسید که هیچ درخواستی در کار نبوده و این خطوط قرمز هستند که این قسمت خندوانه را به تعلیق دراورده اند. از این قسمت به بعد، خط قرمزهای خندوانه بیشتر و بیشتر شدند و موضوع سانسور در این برنامه تلویزیونی، برای اولین بار حرارت زیادی به شبکه های اجتماعی داد. در زمان بعضی از اجراها، مردم بیشتر از تصویر خود لب زننده، تصویر تماشاچیان را روی صفحه تلویزیون می دیدند!

بدل کارها در تلويزيون
قبل از حضور در مسابقه لباهنگ خندوانه، کمتر کسی نام ارشا اقدسی را شنیده بود اما این طرح بدل کاری در همان اجرای اول تبدیل به پدیده بی چون و چرای این مسابقه شد. درست وقتی مخاطبان خندوانه از کمبود خلاقیت در اجرای شرکت کننده ها گلایه داشتند و تاکید می کردند لباهنگ تنها به معنی لب زدن یک آهنگ نیست و مهارت نمایشی نیز باید در کنار آن حضور داشته باشد، ارشا اقدسی از راه رسید و بیننده های شبکه نسیم را میخکوب کرد. او در حال اجرای آهنگی از فرزاد فرزین، ناگهان از هوا به زمین آمد. ارشا در طول اجرا بارها با طناب هایی مخصوص بین زمین و هوا معلق شد اما دوربین هر بار بیشتر از این که او را به تصویر بکشید، نماهایی از تماشاگرها نشان میداد. متفاوت ترین ارشا در دومین حضورش، این بار طراحی کامل تری برای مسابقه در ذهن داشت و همزمان بالب زدن تیتراژ سریال معمای شاه از سالار عقیلی، یک شوی اکشن تمام عیار نیز برای مخاطبان خندوانه اجرا کرد. برنامه ریزی های اکشن و طرح های خطرناک اقدسی موجب شد خندوانه ای ها استودیو را در زمان اجرای او کاملا خالی کنند و همه حاضران برنامه تنها از تلویزیون هایی که بیرون از محل اجرای ارشا نصب شده بود به تماشای روایت او نشستند. ارشا در مسابقه فینال با اشکان خطیبی و امیرعلی نبویان نیز شگفت انگیز ظاهر شد. این حضور او، شاید بهانه ای برای حضور هرچه بیشتر بدل کارها در شبکه های تلویزیونی باشد.
خندوانه ای ها علاقه مند به دعوت از محسن چاوشی بودند اما این خواننده طبق معمول، هیچ تمایلی برای حضور در انظار عمومی نشان نداد و ترجیح داد به سکوتش ادامه بدهد و با آهنگ هایش حرف بزند.

متن نویسی برای جناب خان
درست مثل همیشه، جناب خان یکی از مهم ترین عناصر خندوانه به شمار می رود. هنوز هم حفره خالی بین تیاگو سیلوا و داوید لوئیز و داستان عشق او به احلام، به قوت خودشان باقی هستند و ترانه های جنوبی درجه یک او نیز در استودیو به خوبی اجرا می شوند. رامبد جوان پیش از این قول استفاده از عروسک های دیگری را در عصر جدید برنامه اش داده اما خندوانه فعلا میدان قدرت نمایی مرد بنفش تلویزیون ایران است. تفاوت جناب خان نسبت به سری های قبلی، کاهش لحظات فی البداهه او در برنامه و متننويسی برای اجرای او در خندوانه است. خندوانه ای ها این بار با فکر و ایده آماده تری برای این عروسک فوق محبوب وارد شده اند معمولا قبل از هر حضور، خط داستانی صحبت های او را نوشتهاند. اتفاقی که موجب شده دیالوگهای جناب خان جدید، کمتر غافلگیرکننده به نظر برسند.

ممنوعیت بازار خرمشهر
آخرین ایده جالب امیرعلی نبویان برای لباهنگ، خواندن قطعه محبوب «بازار خرمشهر» از محسن چاوشی بود. این نویسنده و مجری شمالی که ظاهرا علاقه زیادی به آثار چاوشی داشت، می توانست با آهنگ ری بن و نشانه های ویژه دیگر مردم جنوب ایران یک داستان متفاوت برای لباهنگ آخر خلق کند اما اجازه اجرای این آهنگ به او داده نشد. نبویان در صفحه اینستاگرام اش اعلام کرد که اجازه ندارد آهنگ بازار خرمشهر را انتخاب کند و از مخاطبانش خواست موسیقی هایی را به او پیشنهاد کنند که پیش از این بارها در تلویزیون پخش شده اند و با مشکل ممیزی روبه رو نمیشوند. حتی با وجود این ممنوعیت مجری خوش تیپ تلویزیون مشکلی برای قهرمان شدن در اولین سری مسابقه لباهنگ نداشت.

بازگشت با خنده های احمدرضا
دکتر سیم فروش، یکی از اولین میهمان های فصل جدید خندوانه بود که فضای عمومی کامنتهای منفی در مورد خندوانه را تغییر داد. مردم توقع داشتند او به عنوان یک چهره ماندگار، جدی و عبوس باشد اما این چهره با گارد باز و درحالی که برای خندیدن اماده بود به خندوانه قدم گذاشت و یک شب فراموش نشدنی برای این برنامه ساخت. شب فراموش نشدنی تر اما با حضور احمدرضا عابدزاده رقم خورد. ستاره ای که حتی در حساس ترین روزهای تیم ملی لبخند از چهره اش محو نمی شد، بعد از همه سیوهای استثنایی در لباس شماره یک ایران، این بار رامبد و خندوانه را سیو کرد و باعث شد همه انتقادها از برنامه حداقل برای مدتی به فراموشی سپرده شوند. در خندوانه، از احمدرضا به عنوان یک قهرمان استقبال شد. تماشاچی ها در بدو ورود احمد، شعار معروف فوتبالیها برای این چهره را خواندند و کمی بعدتر جناب خان نیز وارد شد تا شب درخشان خندوانه و میهمان آبادانی اش تکمیل شود. حضور عابدزاده، مردم را با برنامه رامید جوان مهربان تر کرد. همان طور که تصور میشد، هیچ کس نتواست در بخش خنده برتر هفته خندوانه، با دروازه بان افسانه ای فوتبال ایران رقابت کند و این جایزه، سهم چهره ای شد که خندوانه را نجات داده بود.

جاى خالى يک نفر
علی زند وکیلی وسالار عقیلی، خواننده های محبوب شرکت کنندگان مسابقه لباهنگ خندوانه بودند. چهره هایی که آثاری از آنها در این مسابقه پخش شد و در روز اهدای جوایز نیز در برنامه حضور پیدا کردند و جوایز را به دست نفرات برتر رساندند. در این برنامه پایانی اما جای خالی یک خواننده احساس می شد. مردی که در سال ۹۴ نبض موسیقی پاپ را با قطعه کجایی به دست گرفت و دو اجرا از سه اجرای فینال لباهنگ نیز به آهنگهای او اختصاص داشت. خندوانه ای ها علاقه مند به دعوت از محسن چاوشی بودند اما این خواننده طبق معمول، هیچ تمایلی برای حضور در انظار عمومی نشان نداد و ترجیح داد به سکوتش ادامه بدهد و با آهنگ هایش حرف بزند. او محبوبترین خواننده این روزهای موسیقی ایران است و البته، مرموزترین شان!

بازگشت ستاره های لباهنگ
نقشه رامبد جوان برای ویژه برنامه خندوانه در روز مبعث، استفاده از چهره هایی بود که در لباهنگ ستاره شده بودند اما در خندوانه فرصتی برای حرف زدن از خودشان نداشتند. ارشا اقدسی و امیرعلی نبویان، این بار به عنوان میهمان به این برنامه پاسخ دادند. در این برنامه که با استقبال فوق العاده ای نیز روبه رو شد و کامنتهای مثبت زیادی را به همراه آورد، ارشا که به گفته خودش تحمل دوم شدن در لباهنگ را نداشت، در طول برنامه نقشه اش برای آدم ربایی را عملی کرد و برای دقایقی امیر علی نبویان را ربود! بازگشت دو نفر اول لباهنگ به خندوانه، موجب شد این  برنامه حتی در شب غیبت جناب خان هم جذابیت زیادی داشته باشد.

جدیدترین روش جوانسازی واژینال
سبک زندگی
کودک وبانوان
گردشگری
فناوری اطلاعات
سلامت
آشپزی
چهره ها
دکوراسیون
رازهای موفقیت
سرگرمی
نام:
ایمیل:
* نظر: