مجله خبری لحظه نما| اخبار روز، آشپزی، دکوراسیون، سبک زندگی
کد خبر: ۲۳۳۴۳
تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۰
تعداد بازدید: ۱۵۸۶
لکسوس جی اس 2016 اینک با ظاهری آراسته تر و امکاناتی بیشتر در کنار ای اس به عنوان گزینه دوم برای مشتری های ایرانی، آماده است!
فروش اسید فسفریک
هیولاهای مرموز
نرخ ارز
نقاب جدید جی اس
مجله خبری لحظه نما:ژاپنی ها می گویند لکسس، ما ایرانیها به لکسوس میشناسیم، و بعضی ها که کلاس می گذارند می گویند لکسوز! هرچه که باشد، به عنوان زیرمجموعه پریمیوم تویوتا، بیش از بیست سال همچون بختک به جان آلمانیهای گران قیمت افتاده است لکسوس می گوید برای خرید خودرویی لوکس، به اندازه بنز و بی ام و خرج نکنید! بخشی از بودجه خود را به یکی از محصولات متنوع لکسوس اختصاص دهید و باقی را در بانک بگذارید و سود ان را دریافت کنید و حالش را ببرید!

لکسوس به آن دسته از منتقدهایی که می گویند کمری فقط راه میرود می گوید، دو برابر بگذار روی پول اتو به من بده، تا از همان اتاق ساده کمری برای تو هتلی پنج ستاره به نام ES بسازم! تویوتا اگر از امکانات RAV4 اش میزند تا قیمت تمام شده خود را پایین آورد، به جای آن NX اعجوبه را رو می کند. این همان فلسفه وجودی لکسوس است که در دهه نود، پای تویوتا را کم کم به حوزه لوکس سازی باز کرد. گرچه تویوتا تا این لحظه، هنوز نتوانسته است بازیگران سنتی این کلاس را پس بزند، اما حضور مستمر و رو به رشد در طول این سالها، همواره سنگینی سایه نامی چون لکسوس را برسر بنز با اصالت و ب ام و مدعی حفظ کرده است. حضور چند ساله لکسوس در ایران نیز ثابت کرده است که هیچ گاه نمی توان طرفداران پر و پاقرص اروپاییها را، به بهانه قیمت کم تر و امکانات بیش تر و حتی گاهی کیفیت بالاتر، یک شبه به سمت برند نوپای آسیایی جذب کرد. البته از سوی دیگر، نام و نشان لکسوس همچون دیگر نقاط جهان، امروز در ایران هم به عنوان برندی لوکس مطرح است.

فرزند میان رده لکسوس
ایرتویا، نمایندگی رسمی گروه تویوتا در ایران، به سنت سالهای گذشته جدیدترین فیس لیفت ها و مدل های سال ۲۰۱۶ تویوتا ولکسوس را به کشور وارد کرده است، که امسال در میان این فهرست، سدان اسپرت و لوکسی دیده می شود که بیش از بقیه در حال خودنمایی است. GS، سدان اسپرت و جذابی که در نسل اول به شکل فست بک و به انگیزه رقابت با CLS از شرکت مرسدس بنز تولید شد، و شاید این خوب بودن بیش از اندازه CLS بود که GS را به ناکامی کشاند.
GS، در بازار جهانی به عنوان نسخه اسپرت تر، لوکس تر و صد البته گران ترES شناخته میشود. گرچه در اندازه ها ظاهری اختلاف بین این دو آن چنان آشکار نیست. اکنون آخرین نمونه عرضه شده از GS در آستانه عرضه به بازار کشور است و باید دید که با ظاهر جذاب و ویژگیهای اسپرت، با وجود قیمت بالاتر، آیا میتواند موفقیت سریهای S و ES را تکرار کند؟

طراحی ظاهری
هرچه پر زرق و برق تر، بهتر، همین جمله کوتاه، اصلی ترین معیار خودروسازان اسیایی در صنعت خودرو است. کره ای یا ژاپنی بودنشان هم فرقی ندارد. آنها به طراحی های پیچیده کابین و بدنه شهرت دارند، به ویژه زمانی که پای یک محصول لوکس در میان باشد. شکل جدید دماغه های لکسوس با آن جلو پنجره یک تکه L مانند و چراغهای دوقسمتی گرچه از آن بی روحی پیش درآمده است، اما بوی ماندگاری هم نمی دهد و ممکن است در نسلهای بعدی به کلی دگرگون شود!
صورت در هم GS را خط های تیزی احاطه کرده اند که از خشونت ذاتی آن خبر میدهند. دی لایتها نیز مانند دوتیک برگونه خودرو، میدرخشند. به کناره خودرو که می نگرید، ناگهان، آن همه خشونت یک باره رنگ می بازد و خطهای نرم و سیال درها و پنجره ها، شما را به آرامش دعوت می کنند! و اما چراغهای دلربای عقب به همراه دو خروجی اگزوز سر کروم، بار دیگر ترشح آدرنالین در بدن شما را به اوج می برند.

شاید بتوان مهمترین تغییر فیس لیفت ۲۰۱۶ را در تقویت حجم پردازی بر روی سپرها و گلگیرها، افزایش خط های واضح در طراحی دماغه و بازنگری در طرح گرافيک چراغهاى جلو و عقب جست.

لکسوس جی اس 2016 در ایران

طراحی داخلی و امکانات
تغییر رویه لکسوس در چیدمان داخلی نیز، نسبت به گذشته به وضوح احساس می شود. در نسل جدیدGS، طرح کابین از آن خشکی و بی روحی تویوتایی درآمده و کیفیت و کاریزمای لکسوسی پیدا کرده است. در حقیقت ژاپنیها در این بخش، الگو قراردادن سبک موفق آلمانی را به پایبندی برسنتهای بومی خود ترجیح داده اند ساعت لوکس آنالوگ بین دریچه های تهویه مرکزی، مانیتوربزرگ چند منظوره به تبعیت از ب ام و در قسمت بالایی داشبورد و فرمان سه شاخ اسپرت و خوش دست از بهترین آیتمهای طراحی داخلی GS به شمار می روند. نام بردن از تمام و کمال آپشنهای GS، خود در قالب مقاله ای دیگر فضا می طلبد. بنابراین در این بخش به ذکر امکانات خاص، تجملاتی و کاربردی این سدان بزرگ باید اکتفا کرد.روکش چرم ناپا برروی صندلیها، روکش چوب گردوی مرغوب در جای جای کابین وتزیینات درخشان کرومی به محض ورود به خودرو، دلربایی می کنند. صندلیهای مبلهGS برای دوسرنشین جلو به صورت تمام برقی ودر۱۸ جهت تنظیم میشوند درحالی که این تنظیمات را در کنار موقعیت دلخواه اینه ها می توانید در حافظه درنظر گرفته شده برای خودتان ثبت کنید درفصل سرما که دستان یخ زده تان قدرت چرخاندن فرمان را ندارد، به یکباره و با فشردن دکمه ای غربیلک زیرانگشتانتان گرم می شود.

هوای درون کابین، به روش پیشرفته سه ناحیه ای تهویه می شود. شیشه عقب خودرو نیز توسط پرده ای برقی پوشانده شده است. تمام امکانات سیستم چند رسانه ای GS از روی کنسول زیرآرنجی سرنشینان عقب قابل کنترل است. چراغهای جلو با چرخش فرمان در پیچ ها تطبیق می یابند. رینگهای زیبای الیاژی به قطر ۱۸ اینچ دور آرم لکسوس به دوران در می آیند. لکسوس از نوعی رنگ خاص با قابلیت ضد خراش بهره برده که در بین خودروهای هم رده بی نظیر است. نمایشگر 12.3 اینچی با نویگیشان هوشمند و اپلیکیشن اختصاصی لکسوس به راننده و سرنشینان خوش آمد میگوید. رادار نصب شده در خودرو، وظیفه پیشگیری از تصادفهای احتمالی را عهده دار است و به منظور افزایش ایمنی، سیستمهای حفظ حرکت بین خطوط و پیشگیری از برخورد نیز برای GS در نظر گرفته شده است.

لکسوس جی اس 2016 در ایران

مشخصات فنی
در وب سایت رسمی لکسوس، سه نوع پیشرانه اصلی بر روی نسل جدید G S وجود دارد، که شاید جای خالی مدل GS250 که در تعداد محدود در سال ۲۰۱۵ به ایران وارد شد، بیش از بقیه به چشم می آید. GS200(turbo). GS350 و GS450 سه تیپ اصلی پیشرانه های آن است که دو مدل اول در هر دو نوع معمولی و هیبریدی و مدل سوم تنها به صورت هیبریدی به تولید می رساند. این موتورها به ترتیب ۲۴۱، ۳۱۱ و ۳۳۸ اسب بخار قدرت دارند. با توجه به روند کنونی واردات خودرو به کشور، نمونه GS200t، تنها مدل بنزینی قابل عرضه در ایران است که از قضا ضعیف ترین نمونه به شمار می رود و البته باید در نظر داشت که در حال حاضر، رقیب های اروپایی GS همگی با کم حجم ترین پیشرانه های ممکن پا به ایران گذاشته اند و از شرایط مشابه او رنج می برند.
لکسوس برای مشتری ها روی هر مدل، یک مجموعه F-Sport در نظر گرفته است، اما خلاف آن چه تصور می شود، قرار نیست که F-Sport برای لکسوس به مثابه AMG برای بنز باشد! چرا که این مجموعه تنها فهرستی ازآپشنهای اضافی، رنگهای متفاوت، تزیینات سفارشی برای کابین وقطعه های تزیینی ظاهری را شامل می شود و خبری از تقویت پیشرانه و تغییرات فنی در ان نیست. لازم به ذکر است که واردات مدل های F-Sport در سالهای گذشته در مواردی به سفارش مشتری ها انجام شده است؛ اما این که تصمیم و برنامه ریزی ایرتویا در قبال این مدل ها در آینده چگونه خواهد بود، همچنان در هاله ای از ابهام است.

GS200t تنها مدل بنزینی قابل عرضه در ایران است که ضعیف ترین نمونه GS به شمار میرود، با این حال با تولید 241 اسب بخار، از نسخه قبلی 34 اسب بخار قوی تر است.

وضعیت در بازار ایران
وضعیت کنونی بازار سدان های لوکس متوسط ایران، به دو مهره اصلی سری ۵ و E-ClaSS محدود میشود. اگرچه که علاوه بر این دو، کم و بیش، محصولات دیگری نیز از برندهای مطرح موجود است، اما شاید آن تعصب انعطاف ناپذیر و سلیقه آلمانی پسند لوکس سواران ایرانی که از دیرباز با گوشت و خون شان آمیخته شده است، نمی گذارد که ذهن خریدار به چیزی جز بنزوب ام و، حتی فکر کند.شاید در این میان، همان نسل نو ES است که تا حدودی توانسته نقش راس سوم مثلث این کلاس را در بازار کشور ایفا کند و تعداد به نسبت زیاد ESهای در حال تردد درشهر، گواهی بر این مدعا است. حال لکسوس که تجربه شیرینی چون نسل قدیم RX را در ایران تجربه کرده است و خوب میداند که حضور ژرمنها در این بازار به معنای شکست مطلق نیست و گاهی با برنامه ریزی درست می توان بهتر از آنها هم فروخت؛GS را اینک با ظاهری آراسته ترو امکاناتی بیشتر در کنار ES به عنوان گزینه دوم برای مشتری های ایرانی، آماده کرده است تا بلکه بتواند سلیقه لوکس بازان مشکل پسند را بیش از پیش، ژاپنیزه کند.

جدیدترین روش جوانسازی واژینال
سبک زندگی
کودک وبانوان
گردشگری
فناوری اطلاعات
سلامت
آشپزی
چهره ها
دکوراسیون
رازهای موفقیت
سرگرمی
نام:
ایمیل:
* نظر: