مجله خبری لحظه نما| اخبار روز، آشپزی، دکوراسیون، سبک زندگی
کد خبر: ۲۳۳۶۴
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۰
تعداد بازدید: ۱۶۷۲
زبان تازه سوزوکی
سوزوکی در سال هایی که موتورسیکلت های قدرتمند ان روی خط تولید بود، یک نکته را به خوبی به اثبات رساند و آن هم موفقیت در تولید مدل های خیابانی است
فروش اسید فسفریک
هیولاهای مرموز
نرخ ارز
مجله خبری لحظه نما:همه علاقه مندان به موتورسیکلت، برند بزرگ سوزوکی را می شناسند و به نوعی اطلاعاتی درباره مدل های پرطرفدار آن دارند. سوزوکی در سال هایی که موتورسیکلت های قدرتمند ان روی خط تولید بود، یک نکته را به خوبی به اثبات رساند و آن هم موفقیت در تولید مدل های خیابانی است، اگر بخواهیم از کمی پیش تر شروع کنیم، باید مدل پرآوازه GS را یاد آور شویم، که در حجم های مختلف به تولید می رسید و بعد از آن Bandit و GSX1400 و GSR در آخر هم B-KING به خوبی خود را در بازار هدف به اثبات رساندند، پس از این که تولید بی کینگ مشهور به اتمام رسید، سوزوکی در این چند سال اخیر فعالیتی در زمینه موتورسیکلت های خیابانی نداشت، تا این که در سال ۲۰۱۵ با عرضه مدل GSX S1000 کمی معادلات رقیب ها را برهم زد و یک شروع جدید را به دنیا نشان داد.

موتورسیکلت هایی که در خطوط  فوق نام آن ها را آوردیم، هر کدام از یک نظر خاص و دلربا بودند از انجین 1000 سی سی معروف دهه70 تا بزرگی و نرمی ۱۴۰۰ و شتاب و قدرت و طراحی بی کینگ، حال موتورسیکلت جدید با توجه به رقیب های اروپایی و آسیایی خود دارای طراحی بسیار به روز و پیشرانه بسیار قدرتمند است، که در ابتدای ورود به بازار میخ خود را محکم کوباند!

موتورسیکلتی که در مورد آن صحبت می کنیم، درست یک طرح و ایده ارزشمند و قابل تفکر بود، که در حال حاضر به این اتفاق بزرگ تبدیل شده است. اگر به تولیدات جدید کمپانی ها در کلاس Naked نگاهی سطحی هم داشته باشید، خواهید فهمید که در حال حاضر طراحی و چهره آن ها به سوی موتورسیکلتهای استریت فایتر سوق پیدا کرده است و این نشانگر یک جهش بزرگ در طراحی آن ها است، زمانی که در طراحی با یک استریت فایتر روبه رو هستیم، در بحث های فنی و قلب تپنده ان هم شاهد موجودی قدرتمند خواهیم بود. این سوزوکی ظاهر و باطنی یکنواخت و دوست داشتنی دارد و بسیار قدرتمند است. سواری آن به هر کسی پیشنهاد نمی شود، کسانی می توانند ان را خوب برانند که دست کم تجربه سواری موتورسیکلت های گوناگون را دارند. در یک نگاه، طراحی بسیار فشرده همراه با خط های شکسته و زاویه دار آن، توجه هر کسی را به خود جلب می کند. موتورسیکلت مورد بررسی ما رنگ آبی کاتالوگی سوزوکی است و همین خود امتیاز بسیار بالایی در چشم گیری هرچه بیشتر ان دارد. شکست باد و ایرودینامیک، از نکاتی است که به خوبی در طراحی آن رعایت شده و بدون شک با یک کارایی بالا روبه رو خواهیم بود، چرا که از قدیم هم رنگ رخساره خبر از سر درون می داده! در بحث طراحی ان، بسیار از مدل های ریس الهام گرفته شده است، برای مثال مخزن سوخت و قسمت دم اشکار است، که اکنون یک خیابانی ساده نیست. شاسی آن تغییرات بسیار داشته و از نظر وزن پایین تر و از نظر استحکام بالاتر رفته است. فرمان موتورسیکلت، Renthal Fatbar انگلستان است و با توجه به این شاسی و... GSXS باید دارای فرمان پذیری خوبی باشد. موتورسیکلتی که حتی اگزوز آن کوتاه تر شده است، تا خروجی بهتری داشته باشد. تمامی قسمت های موتورسیکلت، آلومینیوم آلیاژی و از آلیاژهای مقاوم دیگر است. رینگ های موتورسیکلت نیز همین طور و دارای ۶ بازو که دور آن نیز توسط شرکت تزیین شده است. اکنون می بینید که زیبایی، دوام و قدرت در یک مجموعه زیبا و آبی رنگ با نام GSXS پیش روی ما است. هرگز به این حد اکتفا نکنید، پیشرانه این موتورسیکلت به نوعی جشنواره بهینه سازی است. گفته شده است، پیشرانه ای که برای موتورسیکلت مورد بررسی درنظر گرفته اند، پیشرانه موتورسیکلت های ریس معروف سوزوکی، یعنی سری ۲۰۰۵ تا ۲۰۰۸ است که دارای قدرت بسیار بالایی بودند. پیستون های آن بهینه سازی و سبکتر شده است و افزون بر آن، نسبت تراکم تغییراتی داشته و میل سوپاپ وسیستم زمان بندی نیز تغییر داشته است.

Coating سرسیلندر از موادی چون نیکل، فسفر، سیلیکون و کاربید است، که اصطکاک را پایین می آورند. سیستم خنک کنندگی موتورسیکلت با طراحی و ساخت رادیاتور جدید بسیار برتر از قبلی است. شاید نتوانید درست حس کنید، اما این پیشرانه یا اگر بخواهیم در مورد مجموعه ای بزرگ تر صحبت کنیم این موتورسیکلت دارای تکنولوژیهای بسیاری است، که صحبت در مورد تمامی ان ها در این مقاله نمی گنجد. به خوبی مشخص است که در نظر گرفتن یک انجین ریس برای موتورسیکلتی در کلاس Naked کاری بزرگ است و در نهایت هم نباید با آن موتورسیکلت شوخی کرد، شاید سوزوکی در سری R یا همان ریس به خوبی شتاب و قدرت بالای خود را به موتورسواران نشان داد و حال در سری S یا همان استریت هم کاری این چنین کرده است. با توجه به قدرت بالای آن، کامپیوتری پیشرفته برای آن در نظر گرفته شده است، که حالت راندن اسپرت و کنترل کشش را نیز دارد. سیستم اگزوز آن ۱, ۲, ۴ و در نهایت دارای خروجی بسیار عالی است، منیفولد هوا و سیستم جرقه زنی و سوخت نیز تغییراتی بسیار داشته است، موتورسیکلت مورد بررسی دارای DNA اسپرت و ساخته شده برای اهالی هیجان است، با GSXS1000 خیابان ها از دست شما در امان نخواهند بود! شک نکنید...

با توجه به شاسی جدیدی که برای آن در نظر گرفته شده است، لذت سواری آن بسیار بالاست، موتورسیکلتی که با سیستم تعلیق بسیار عالی KYB در قسمت جلو با کمک های معکوس ۴۳ میلی متری و تک کمک مرکزی عقب می تواند مانند یک ریسیقدرتمند به شما لذت سواری را القا کند. سوزوکی برای این موتور قدرتمند سیستم کنترلی کشش ۳ منظوره در نظر گرفته است، که حالت اول برای راندن اسپرت، حالت دوم برای شهر و حالت سوم برای رطوبت و نمناکی است. این سیستم فاکتورهایی چون سرعت چرخ عقب و جلو را بررسی می کند، بر سیستم دریچه گاز و میل لنگ نظارت دارد و سنسور گیربکس را در ثانیه ۲۵۰ بار بررسی می کند. فاصله زین تا زمین ۸۱۵ میلی متر و حس سواری آن مانند یک ریس است. دو نکته قابل توجه وجود دارد، اول سواری بسیار نرم و راحت آن و دوم این که موتورسیکلت، هم شوخ و هم خیلی جدی است و باید سوار مراقب باشد تا اتفاق بدی پیش نیاید خیلی از منتقدان معتقد هستند که موتورسیکلت ایده آل برای شهر و خیابان ها است و ضعف بزرگ سوزوکی ها که سیستم ترمز است، در آن دیده نمیشود و از تکنولوژی GSXR1000 سال ۲۰۱۴  در آن استفاده شده است که قدرت ایستایی بالایی نیز دارد. دیسک های ۳۱۰ میلیمتری جلو با کالیپرهای ۴ پیستون برمبو که پیستون های ۳۲ میلیمتری در آن و سیستم ABS نسل جدید ایمنی خوبی را به آن هدیه کرده است.

در سیستم انتقال قدرت با توجه به وجود کلاچ هیدرولیکی، جعبه دنده close ratio  و زنجیر DID 50 VAZ با ۱۱۴ اتصال با کوچک ترین مشکلی روبه رو نخواهید بود. نکته مهم دیگری که باید گفت این است که در دو تیپ این موتور، قدرت و تمامی ویژگی های فنی یکسان و از نظر چهره کمی متفاوت هستند. بدون شک وجود این موتورسیکلت در خیابان ها بازی هیجان را تغییر خواهد داد.

تعداد و آرایش سیلند: 4 سیلندر خطی

سر سیلندر: 2 میل سوپاپ – 16 سوپاپه

حجم دقیق: 999 سی سی

قطر سیلندر در کورس پیستون: 73.4 در 59 میلی متر

نسبت تراکم: 12.2 به 1

بررسی موتورسیکلت سوزوکی GSX S1000
جدیدترین روش جوانسازی واژینال
سبک زندگی
کودک وبانوان
گردشگری
فناوری اطلاعات
سلامت
آشپزی
چهره ها
دکوراسیون
رازهای موفقیت
سرگرمی
نام:
ایمیل:
* نظر: