مجله خبری لحظه نما| اخبار روز، آشپزی، دکوراسیون، سبک زندگی
کد خبر: ۲۳۳۹۸
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۰
تعداد بازدید: ۱۵۳۴
میلیونها طرفدار فوتبال برای تماشای مسابقات فوتبال یورو 2016 به فرانسه سفر میکنند و طبیعی است که همین رویداد بزرگ اتفاق های زیادی را برای این کشور رقم بزند
فروش اسید فسفریک
هیولاهای مرموز
نرخ ارز
فرانسه به رنگ یورو ۲۰۱۶
مجله خبری لحظه نما:میلیونها طرفدار فوتبال برای تماشای مسابقات فوتبال یورو ۲۰۱۶ به فرانسه سفر میکنند و طبیعی است که همین رویداد بزرگ اتفاقهای زیادی را برای این کشور رقم بزند. از نگرانیهایی که درباره حملات تروریستی وجود دارد و امنیتی که فرانسه به دنبال ایجاد آن است، تا حضور برندهای مختلف ورقابتی که بین آنها شکل میگیرد و در نهایت منافع اقتصادی که جام ملتهای اروپا می تواند برای این کشور به ارمغان بیاورد، همگی بحث داغ این روزهای فرانسه است. واقعیت این است که این تورنمنت فقط یک رویداد ورزشی به حساب نمیآید و ابعاد گسترده ای را شامل میشود. در اصل نمی توان گفت تنها افرادی که در این ورزش فعالیت دارند حالا درگیر جام ملتهای اروپا هستند و هر قشری به نوعی این یک ماه را تحت تاثیر یورو ۲۰۱۶ خواهد بود. باهم نگاهی به برخی از حواشی این اتفاق بزرگ ورزشی می اندازیم.

یورو به مثابه بازار کسب و کار
در حاشیه مسابقات قهرمانی اروپا که امسال میزبان ۲۴ تیم، از ایسلند تا ترکیه است، شرکتهای زیادی تجارت می کنند. آدیداس ۹ تیم از ۲۴ تیم از جمله المان و مدافع عنوان قهرمانی اروپا، اسپانیا را تجهیز کرده است. رقیب امریکایی ادیداس، نایک هم تأمین لباس و تجهیزات شش تیم را برعهده گرفته است. برند دیگری که تقریبا حضور پررنگی دارد، پوماست که حمایت پنج تیم را پذیرفته است. به این ترتیب آدیداس، نایک و پوما به عنوان سه غول صنعت پوشاک ورزشی روی هم رفته لباس ۲۰ تیم حاضر در یورو ۲۰۱۶ را در اختیار دارند. چهار تیم باقی مانده با شرکتهای کوچکتری مانند،Umbro وJuma وmacron تنها به این بسنده نکرده و تبلیغ سه باند صفحه نمایش تلویزیون در سراسر اروپا را نیز بر عهده گرفته است. این شرکت در بیانیه ای اعلام کرده است امسال لباس داوران و دختران و پسران توپ جمع کن کنار زمین را نیز تأمین خواهد کرد و با کانالهای تلویزیون اروپا هم همکاری خواهد داشت.

هوای خوب غذای خوب
 برای هواداران فوتبال آب و هوا تاثیر زیادی در میل آنها به غذا دارد. به بیان ساده آب و هوای خوب مساوی فروش خوب کارشناسان بازار نورنبرگ امارفروشی مشروبات الکلی، نوشابه، تنقلات و مواد غذایی را در طول جام های پیشین اندازه گیری کردند و نتیجه ای که به دست آمد جالب بود؛ وقتی هوا مثل سال ۲۰۰۶ -که میزبانی مسابقات را کشور آلمان برعهده داشت- آفتابی بود، خریداران، ۱۶ درصد مواد غذایی ونوشیدنی بیشتری تهیه کردند، در حالی که سال ۱۴ ۲۰ و زمانی که آلمان جام قهرمانی را به خانه برد، باران می بارید و همین سبب شد هواداران حتی سراغ چیپس ها و نوشیدنیها هم نروند.

کسادی رستوران ها
یورو ۲۰۱۶ یک هفته بیش از حد معمول طول میکشد و خب طبیعی است که بسیاری توان به استادیوم رفتن را ندارند اما ترجیح میدهند در جمع دوستانشان مسابقه تیم محبوبشان را تماشا کنند. با توجه به بررسی موسسه اطلاعاتی GFK بسیاری از رستوران دارها به افزایش سود در این دوران امیدوار هستند اما اطلاعاتی که این موسسه جمع آوری کرده نشان می دهد هواداران تمایلی به دیدن مسابقه در رستورانها ندارند و ترجیح میدهند برای تماشای فوتبال به بار بروند. هرچند با اتفاق هایی که پیش امده باید منتظر ماند و دید قانون منع مصرف الکل چقدر بر فروش بارها اثرگذار خواهد بود. با توجه به بررسی موسسه GFK مطابق قوانین حداقل دستمزدهزینه - های رستورانها افزایش یافته و همین مسأله آنها را با مشکلات زیادی روبه رو کرده است.

قانون الکل ممنوع!
 در حال حاضر و بعد از اتفاق هایی که در دیدار تیمهای فوتبال از الکلی در مناطقی شده که نزدیک به استادیوم هاست. دولت فرانسه در پی خشونتهای پیش آمده، فروش نوشیدنیهای الکلی در مناطقی خاصی را ممنوع اعلام کرده است. برنار کازانو، وزیر کشور فرانسه هم اعلام کرده: «دستور داده ام همه تدابیر لازم برای ممنوعیت فروشی، مصرف و حمل ونقل نوشیدنیهای الکلی در مراکز حساس در روز برگزاری مسابقات و روز پیش از ان و همچنین روزهایی که مناطق مربوط به هواداران باز هستند، اتخاذ شود». او اضافه کرده است این ممنوعیت، مناطق عمومی و همچنین فروشگاه های مشروبات الکلی را هم شامل می شود. همین اتفاق میتواند بر میزان فروش و سوداوری بارها اثرگذار باشد.

 فشن در زمین مسابقه
این روزها بازیکنان فوتبال فقط با تکنیکهایی که در زمین مسابقه به نمایش میگذارند، زبانزد نمی شوند و عوامل دیگری نیز در مورد توجه قرار گرفتن شان در رسانههای مختلف دخیل است. آرایش صورت، تاتوهای بدن و به ویژه مدل مواز جمله این عواملی به حساب می اید و به آنها اجازه می دهد خارج از لباسی یک شکلی که باهم تیمیهایشان دارند، خودی نشان دهند. وجود دوربین ها و رسانه های اجتماعی مختلف به معنی آن است که تصویر ورزشکار می تواند در دنیا، چهرهای متفاوت و جداگانهای از او نشان دهد. همین موضوع سبب شد برخی از ارایشگران به مدل موهای بازیکنان ۲۴ تیم شرکت کننده در مسابقات نمره دهند. به عنوان مثال آرون رمزی از ولز که موهای بلوندی دارد از نظر آرایشگران درقاب تلویزیون جلوه خوبی ندارد ضمن آنکه خودش هم زیر نور آفتاب اذیت خواهد شد. بدترین کوتاهی مو از نظر کارشناسان متعلق به الکساندر گولوین از روسیه است. رونالدوی روسیه با تراشیدن پشت و بغل سر و با بلند گذاشتن موهای جلو، استاندارد ضعیفی از خود به نمایش گذاشته است. اساتلیانوفیلیپ از رومانی نیز با مدل مویی که دارد، لقب مرد فضایی را به خود اختصاص داده است. اما به این فکر نکرده که وقتی دارد طول زمین را می دود موهایش همانند پیش از بازی مرتب باقی خواهد ماند یانه! السید هیساج از البانی نیز موهایش راطوری درست کرده که انگار کلاه کاسکت به سر دارد. با اینکه مدل موهای او به نظر زیبا می آید اما آنقدر از ژل و کرم استفاده کرده که کاملا مرطوب و خیس به نظر می رسد. مدل موهای جولین بومگارتلینگر از اتریشی را هم «مهم نیست» می توان نامید، گویی او از خواب بیدار شده و خودش را به زمین مسابقه رسانده است. این سبک مو را بیشتر در بین هواداران موسیقی متال می توان دید. اما در این میان ساده ترین و بی مدل ترین مو را کسی ندارد جز وین رونی!

اپلیکیشن هشدار حمله
 با وجود هزینه های سنگینی که تأمین امنیت مسابقات برای فرانسه داشته، درآمدی که از این رویداد ورزشی عاید فرانسه و یوفا می شود، قابل توجه است. بودجه ای که برای تامین امنیت در نظر گرفته شده با توجه به تهدیدهای تروریستی افزایشی شدیدی داشته است. در اصل ۲۴میلیون یورو از بودجه ای که برای این مسابقات در نظر گرفته شده صرف تأمین امنیت آن خواهد شد. با توجه به همین نگرانیها دولت فرانسه یک اپلیکیشن جدید تلفن همراه را معرفی کرده که به کاربران در مورد حملات تروریستی احتمالی هشدار میدهد. اپلیکیشن SAIPسیستم هشدار و اطلاعات جمعیت) که رایگان برای دانلود به دو زبان فرانسوی و انگلیسی در هر دو سیستم عامل آندروید و iOS ارائه شده، در صورت حمله احتمالی، به کاربر هشدار داده و اطلاعات کافی برای نحوه ایمن ماندن را در اختیار او قرار می دهد. وزارت کشور فرانسه این اپلیکیشن را پیش از اغاز مسابقات فوتبال جام ملتهای اروپا ۲۰۱۶ معرفی کرد. این برنامه همچنین به کاربران در مورد رویدادهای غیرمنتظره مانند واژگون شدن سدهای دفاعی در برابر سیلی ها هشدار میدهد. این هشدارها کمتر از ۱۵ دقیقه پس از تایید حادثه توسط مقامات روی اپلیکیشن ظاهر شده و بر اساسی موقعیت دقیق کاربر، شخصی سازی میشوند. کاربران همچنین می توانند با استفاده از این برنامه بر هشت منطقه جغرافیایی مختلف نظارت کرده و برای مثال، وضعیت خانواده و دوستانشان را هم بررسی کنند.

برج ایفل خانه پرندگان
 یک شرکت املاک، مسابقه ای راه انداخته که چهار برنده خوش شانی رقابت قرار است برای اولین بار در تاریخ، از برج ایفل به عنوان یک خانه برای تعطیلاتشان استفاده کنند. واقعیت این است که این شرکت با کمک معماران مطرح فرانسه یک آپارتمان لوکس در طبقه اول برج ایفل ساخته است. این طبقه که قبلا اتاق کنفراس بود حالا تبدیل به یک آپارتمان شیک شده است. این شرکت پرسیده است که «اگر میتوانستید یک شب در این آپارتمان بمانید، چه کار می کردید؟» آنها تاکنون ۱۵۰ هزار پاسخ دریافت کرده اند و در نهایت چهار زوج برنده و خوش شانسی قرار است یک شب را در این برج سپری کنند. این شرکت یک شانسی دیگر هم به هوادارانی که در این مسابقه شرکت نکرده اند، داده است و روزانه ۰۰ هابلیت برای تماشای این فضا به افراد فروخته می شود. علاوه بر این، در اقدامی جالب حامیان این تورنمنت ترتیبی داده اند تا طرفداران تیمهای شرکت کننده در این مسابقات بتوانند هر شب پس از بازی تیمها، برج ایفل را به رنگ پرچم تیم مورد علاقه خود در بیاورند. همه مردم از سراسر دنیا می توانند در این رای گیری از طریق توییتر، فیس بوک واینستاگرام شرکت کنند. شیوه آن هم تعداد هشتک هایی است که برای تیم هایی که هر شب بازی دارند در این شبکه های اجتماعی گذاشته می شود. تصویر تیم برنده در این رای گیریها، همان شب در ورزشگاه نیز به نمایش در خواهد آمد!
جدیدترین روش جوانسازی واژینال
سبک زندگی
کودک وبانوان
گردشگری
فناوری اطلاعات
سلامت
آشپزی
چهره ها
دکوراسیون
رازهای موفقیت
سرگرمی
نام:
ایمیل:
* نظر: