مجله خبری لحظه نما| اخبار روز، آشپزی، دکوراسیون، سبک زندگی
کد خبر: ۲۳۴۲۷
تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۰
تعداد بازدید: ۹۱۹
تغذیه در افطار و سحر - با توجه به ساعات طولانی گرسنگی در روز باید غذاهایی را مصرف کنیم که دیرهضم باشند، ازجمله آن دسته از مواد غذایی که حاوی فیبرزیاد هستند؛
فروش اسید فسفریک
هیولاهای مرموز
نرخ ارز
مجله خبری لحظه نما:با توجه به ساعات طولانی گرسنگی در روز باید غذاهایی را مصرف کنیم که دیرهضم باشند، ازجمله آن دسته از مواد غذایی که حاوی فیبرزیاد هستند؛ مثلا حبوبات و غلات که شامل جو، گندم، جوی دوسر لوبیا، عدس، آرد سبوس دار، برنج با پوست و ... می شوند و کربوهیدراتهای پیچیده نام دارند؛ همین طور مصرف انواع سبزیها مانند لوبیاسبز، نخود، ذرت، اسفناج، برگ چغندر، میوه های با پوست، میوه های خشک شده مثل برگه زردآلو، انجیر، آلو خشک، بادام و ... نیز در این ماه توصیه میشود؛ درضمن گوشت، مرغ و ماهی و گروه شیرو لبنیات هم باید در برنامه غذایی ما وجود داشته باشد.

نکاتی که در وعده سحر باید رعایت کرد:
فراموش نکنید که در این وعده، مصرف غذاهای سرخ کردنی و چرب مناسب نیست، درضمن مصرف زیاد چای هم توصیه نمی شود؛ چون چای باعث افزایش ادرار می شود و به مرور زمان موجب تحلیل مایعات بدن می شود؛ همین طور از مصرف سیگارو کافئین هم باید اجتناب شود و درآخر هم جدا از پرخوری کردن بپرهیزید، اما یادتان باشد لازم است در این وعده، همان طور که قبلا گفته شد، از کربوهیدرات های پیچیده که دیرهضم هستند، از مواد پروتئینی مثل مرغ و ماهی آب پز شده، همچنین حلیم بدون دارچین استفاده کنید و نیز از مصرف خرما و ریزمغذی هایی همچون گردو، بادام، پسته که کربوهیدرات و املاحی نظیر پتاسیم و منیزیم دارند و همچنین اب یا اب میوه در فاصله بین افطار و سحر که باعث تامین آب مورد نیاز بدن می شوند، غافل نشوید. درنهایت مصرف میوه و سبزیجات و لبنیات را در زمان سحرفراموش نکنید.

در هنگام صرف وعده افطار به این نکات توجه کنید:

۱. افطار را با چند عدد خرما به همراه آب یا شیرولرم شروع کنید.

۲. برای پیش غذا ازسوپ هایی استفاده کنید که کالری بیشتری دارند؛ مانند سوپ مرغ و سبزیجات.

۳. چند ساعت اولیه بعد از افطار از مصرف نوشیدنیهای خنک پرهیز کرده و سعی کنید نوشیدنیها را به تدریج استفاده کنید تا در ناحیه معده خود احساس ناخوشایندی نداشته باشید.

۴. بین افطار و شام فاصله بیندازید و به تدریج کالری ها را به بدن خود برسانید.

۵. به جای مصرف بیش از اندازه چربی ها و شیرینیها از مغزهایی مثل گردو استفاده کنید.

6. تا آخرشـب و بعـد از وعدہ شام از میوه و سبزیجات هم بهره مند شوید.

ماه رمضان، بهترین فرصت برای پالایش جسم و روح و نیز بهره مندی از تمام لحظات نورانی این ماه پرخیر و برکت است و همان طور که با تلاوت آیات قرآن، به جا آوردن نمازهای یومیه و دیگر اعمال سفارش شده در این ماه، روح خود را سرشار از انرژی می کنیم، باید جسم خود را هم به بهترین شکل هدایت کنیم تا از بزرگ ترین نعمت خداوند که سلامتی است، بی نصیب نمانیم.

نکاتی ضروری درمورد مصرف دارو در ماه رمضان
یکی از دغدغه های بیماران در ماه رمضان، چگونگی مصرف داروست و ازآنجایی که در این ماه تغییرات زیادی در بدن رخ می دهد و بر روند بیماری و درمان افراد تاثیر دارد، توجه به این موضوع بسیار حیاتی است. به خاطر داشته باشید که در این ایام، بیمار نباید به صورت خودسرانه دارو را قطع کند؛ زیرا در روند بهبودی وی اختلال ایجاد می شود؛ پس این کار حتما باید زیرنظر پزشک معالج انجام شود؛ چون به صورت کلی غذا می تواند در روند جذاب و اثر دارو نقش مهمی داشته باشد؛ همچنین یادتان باشد که تشخیص نهایی روزه داری را برعهده پزشک خود بگذارید و از داروهای مشابه و تغییر زمان مصرف انها بپرهیزید.

فواید روزه بریدن
درحقیقت روزه از آن جهت برای بدن انسان روزه دار مفید است؛ که بدن انسان در هنگام روزه داری از مواد ذخیره شده داخل خود استفاده کرده و مواد نامناسبی را که در بدن وجود دارد، به تدریج دفاع میکند؛ همین طور روزه داری باعث هضم چربی های ذخیره شده و دفع سموم فلزی و غیرفلزی از بدن می شود و در طول روز معده که یکی از اندام های پرکار بدن است، به مقدار لازم استراحت دارد و این امر، ان را تقویت می کند؛ درضمن بدن روزه دار با چربی خون بالا مقابله می کند. درنهایت ذکر این نکته نیز خالی از لطف نیست که روزه داری موجب کاهش استرس و تنش های روحی در افراد می شود و نقش مهمی در این خصوص دارد.

جدیدترین روش جوانسازی واژینال
سبک زندگی
کودک وبانوان
گردشگری
فناوری اطلاعات
سلامت
آشپزی
چهره ها
دکوراسیون
رازهای موفقیت
سرگرمی
نام:
ایمیل:
* نظر: