مجله خبری لحظه نما| اخبار روز، آشپزی، دکوراسیون، سبک زندگی
کد خبر: ۲۳۴۶۶
تاریخ انتشار: ۱۰ تير ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۰
تعداد بازدید: ۱۰۷۸
واردات جنسيس کوپه پس از ممنوعیت واردات خودروهای بالای ۲۵۰۰ سی سی متوقف شد و واردات GT86 نیز نسبت به قبل خیلی کم رنگ تر شده
فروش اسید فسفریک
هیولاهای مرموز
نرخ ارز
مجله خبری لحظه نما:در این مطلب مقایسه ای ترتیب دادیم میان ۲ کوپه جناب و به شدت اسپرت که طرفداران فراوانی میان جوان های عشق ماشین دارند. البته از نظر فنی و منطقی این ۲ کوپه اسپرت هیچ ربطی به یکدیگر ندارند. یکی پیشرانه ۶ سیلندر پرقدرتی دارد و حتی پشت رقبای آلمانی گران قیمت اش را هم به زمین می زند و دیگری ظاهر جذاب ژاپنی دارد اما میشی است در لباس گرگ که تنها ویژگی فنی مثبت اش این است که به مبتدی ترین راننده ها هم اجازه لذت بردن از حرکات نمایشی را می دهد. اما مهم ترین نقطه اشتراک این ۲ کوپه اسپرت، قیمت نسخه های دست دوم در بازار است که تقریباً این ۲ را در یک رنج قرار می دهد. البته واردات جنسيس کوپه پس از ممنوعیت واردات خودروهای بالای ۲۵۰۰ سی سی متوقف شد و واردات تویوتا GT86 نیز نسبت به قبل خیلی کم رنگ تر شده،  به همین خاطر پیدا کردن نمونه های دست دوم این دو خیلی راحت تر از یافتن مدل صفر کیلومترشان است.

جنسیس کوپه
جنسیس کوپه یکی از محبوب ترین کوپه های موجود در ایران است که با وجود قدرت موتور عالی و قابلیتهای فنی چشمگیر و نسبتا هم رده باکوپه های مطرح المانی، از قیمت پایین تری نسبت به انها بهره می برد و همین عامل باعث شده تا فروش قابل توجهی در ایران داشته باشد. اما مدال ۲۰۱۳ و به اصطلاح، فیس لیفت جنسیس کوپه، از نظر محبوبیت و رونق بازار فروش شرایط متفاوتی با نمونه قدیمی دارد و با وجود پیشرانه مشترک با مدلی قدیمی، قیمتی به مراتب بیشتر از آن را طلب می کند.

مقایسه جنسیس کوپه و تویوتا GT86

جنسیس کوپه فیس لیفت از ظاهری به روزتر و خشن تر از مدل قبلی برخوردار است. بیشترین تغییرات متوجه قسمت جلو خودرو، چراغها و سپر بوده است و طراحی این قسمت نسبت به قبلی به کلی دگرگون شده است. ۲  ورودی هوا نیز رویی کاپوت اضافه شده که حس قدرت را به خوبی القا می کند. طراحی قسمت عقب اما تقریبا دست خورده باقی مانده و به تغییر گرافیک چراغ های عقب مجرای بسنده شده. کابین جنسیس فیس لیفت نیز دست خوش تغییراتی شده است. طراحی کنسول مرکزی جلو، دسته دنده، غربیلک فرمان و صفحه کیلومتر شمار تغییر کرده و  مدرن تر و جذاب تر شده است، صندلی های چرمی کاملا  در بر گیرنده و خوش فرم هستند. کیفیت ساخت کابین نیز قابل توجه است و در بعضی نقاط، نسبت به قبل پیشرفت هایی داشته.
هیونداری برای جنسیس جدید 2 نوع پیشرانه 4 سیلندر 2 لیتری توربو و 6 سیلندر 3.8 لیتری لامبادا در نظر گرفته است. که نمونه های وارد شده به کشور از نوع ۶ سیلندر  هستند. جنسیس جدید در بازارهای جهانی از پیشرانه ۳۵۰ اسب بخاری بهره می برد که به تکنولوژی تزریقی مستقیم سوخت مجهز شده اند. نمونه های موجود در خاورمیانه و ایران اما از این تکنولوژی بی بهره اند و از پیشرانه ای با قدرت مشابه با نمونه قبلی بهره میبرند، که قادر است ۳۰۶ اسب بخار قدرت تولید کند. گیر باکس ۶ سرعته مدل قدیمی نیز جای خود را به یک گیرباکس ۸ سرعته خود کار داده است. از این نظر جنسیس های جدید موجود در کشور از مشخصات فنی مشابهی با مدل قبلی برخوردارند و تنها اندکی تفاوت میان ۲ مدل قابل لمس است. همچنین مدل های جدید با وجود سیستم تنفس متفاوت با مدل قدیمی، از سرویسهای دوره ای بی بهره اند و لوازم و فیلترهای مدل های جدید توسط نمایندگیها عرضه نمی شود. قیمت بالاتر نسخه فیس لیفت هم باعث شده تا از نظر رده قیمتی، تویوتا 86 GT بیشتر با نسخه پیش از فیس لیفت قابل مقایسه باشد.

سواری با جنسیس کوپه جدید حس و حال متفاوتی نسبت به مدل قبلی دارد. تغییرات زیادی روی سیستم تعلیقی و فنربندی مدل جدید اعمال شده است و از این رو شاهد هندلینگ به مراتب بهتر و چسبندگی بیشتر نسبت به قبلی هستیم. هم چنین سامانه ESP در ۲ حالت مختلف تنظیم میشود تا در حالت اسپرت، بتوان از شیطنتهای کنترل شده با جنسیس لذت برد. اما فراموش نکنید که جنسیس کوپه همچون 86 GT در مقابل خطاهای رانندگی بخشنده نیست و موقع خاموش بودن سیستم کنترل پایداری، شوخی با پدال گاز آن واقعا خطرناک است. شتاب ثانویه نیز نسبت به مدل قبلی بهبود داشته و در سرعتهای بالا، تفاوت کیفیت سواری کاملا محسوس است. ترمزها هم با توجه به تغییرات پیشرانه، نسبت به قبلی قوی تر شده اند و مصرف سوخت کاهش پیدا کرده. سواری جنسیس نسبت به 86 GT کمی نرم تر است و کابین آن حس و حال لو کس تری نسبت به کابین 86 GT دارد.

تویوتا GT86
تویوتا، 86 GT را در روزهای اول تولدش، به عنوان کوچکترین کوپه اسپرت ۴ نفرہ دنیا معرفی کرد. شکل و شمایل خشن و جذاب و قیمت دست یافتنی این کوپه سر به راه، باعت شد تا در ایران استقبال مناسبی از این خودرو شود. اما متاسفانه سیاستهای نامناسب شرکت وارد کننده و اختلاف فاحش قیمت میان مدل های شرکتی و موجود در بازار آزاد باعث شد تا بازار GT86 درگیر حاشیه شود و واردات آن نسبت به قبل کاهش پیدا کند. شرکت خودروساز سوبارو در طراحی و ساخت این ماشین به تویوتا کمک کرده و موتور GT86 هم ساخت سوبارو است. این خودرو اصلی ترین رقیب جنسیس کوپه در ایران به شمار می آید و باید دید در مقابل این کوپه باسابقه چقدر میتواند ایستادگی کند.

مقایسه جنسیس کوپه و تویوتا GT86

ظاهر 86 GT بسیار خشن است و خطوط تند و تیز ژاپنی تشکیل دهنده طراحی این خودرو هستند. با نگاهی به بدنه این خودرو کاملا به ذات اسپرت آن پی خواهید برد. این خودرو در ۲ گونه کلاسیک و اسپرت وارد کشور می شود که مدل اسپرت از کیت اسپرت بدنه بهره میبرد که زیبایی آن را دو چندان کرده است. از مهمترین عناصر این بادی کیت می توان به باله بزرگ عقب اشاره کرد که بیننده را به یاد میزاتو می اندازد

کابین 86 GT کوچک و جمع وجور است. کنسول جلو و صفحه کیلومتر شمار به همراه صندلیهای اسپرت دربرگیرنده، کاملا حس رانندگی با یک کوپه اسپرت را به سرنشین منتقل میکنند. همچنین خشکی سواری و محل قرارگیری سرنشینان و موقعیت نزدیک آنها به زمین، به ویژگیهای اسیرت GT86 دامن زده اند. یکی از هیجان انگیزترین قسمت های کابین، کنسول وسط است که دکمه استارت روی آن نصب شده. پدالهای آلومینیومی و قطعات نقره ای داخل کابین ھم جلوہ اسپرت کابین GT86 را دوچندان کردہ اند از نظر فضای کابین انتظار زیادی از این کوچولوی خشن نداشته باشید. فضای ردیف عقب بسیار تنگ و ناراحت است، صندلی های جلو اما از نظر فضای پا و سرمشکلی ندارند. البته افراد بلند قامت در مسیرهای طولانی با GT86 کمی دچار مشکل خواهند شد.

86 GT بر خلاف ظاهر غلط اندازش، از یک موتور ۴ سیلندر ۲ لیتری بهره می برد که قادر است حدود ۲۰۰ اسب بخار قدرت تولید کند. از این نظر GS0 در مقابل جنسیس کوپه ۶ سیلندر هیچ حرفی برای برای گفتن ندارد و شتاب آن به 7 ثانیه می رسد. همانطوری که اشاره شد، سواری GT86 با توجه به ذات اسپرت ان خشک و پر تکان است. رانندگی با این کوپه محور عقب بسیار هیجان انگیز است و برای لذت بیشتر، این کوپه جذاب با گیرباکس ۶ سرعته دستی نیز عرضه شده است (تعداد 86 GTهای دنده ای موجود در کشور انگشت شمار است). پیشرانه کوچک GT86 شاید از نظر قابلیتهای فنی جلوی جنسیس سر خم کند، اما از نظر مصرف سوخت خودرویی اقتصادی و با صرفه است، که در ۱۰۰ کیلومتر فقط ۸ لیتر بنزین مصرف می کند .

Gt86 شاید همچون جنسیس کوپه تند و تیز و چابک نباشد، اما راحتی رانندگی با آن و محور عقب بودنش به راننده های تازه کارهم این اجازه را میدهد تا حتی در میدانهای شهر هم بتوانند از خارج کردن قسمت عقب از مدار و دود کردن چرخهای عقب لذت ببرند. GT86 خیلی ساده لبخند را روی لبان تان می نشاند و از آن خودروهایی است که بسیار مورد توجه تیونرها قرار گرفته و پیشرانه آن استعداد زیادی برای توربو شدن دارد.
جدیدترین روش جوانسازی واژینال
سبک زندگی
کودک وبانوان
گردشگری
فناوری اطلاعات
سلامت
آشپزی
چهره ها
دکوراسیون
رازهای موفقیت
سرگرمی
نام:
ایمیل:
* نظر: