مجله خبری لحظه نما| اخبار روز، آشپزی، دکوراسیون، سبک زندگی
کد خبر: ۲۳۴۷۳
تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۰
تعداد بازدید: ۲۲۷۳
مشخصات فنی جک S5 اتوماتیک - با عرضه S5 به عنوان کراس اوور جک در ایران، این خودرو در مدت کوتاهی محبوبیتی قابل توجه به دست آورد.
فروش اسید فسفریک
هیولاهای مرموز
نرخ ارز
مجله خبری لحظه نما:شرکت کرمان موتور با مونتاژ جک j5 به عنوان یکی از محبوب ترین خودروهای چینی در ایران، به خوبی جایگاه خود را میان مونتاژ کنندگان و وارد کنندگان خودروهای چینی  تثبیت کرد. با عرضه S5 به عنوان کراس اوور جک در ایران، این خودرو در مدت کوتاهی محبوبیتی قابل توجه به دست آورد. اما S5 یک مشکل بزرگ داشت. نبود گیرباکس اتوماتیک در نمونه عرضه شده در ایران، این ضعف در بازاری که گیرباکی اتوماتیک برای خریداری با بودجه ۷۰ تا ۸۰ میلیون تومانی، یک آپشن مهم  محسوب می شود. بسیار بزرگ است. اما خوشبختانه مدتی است نسخه اتوماتیک S5 نیز به بازار ایران راه پیدا کرده تا این کمبود را جبران کند و راه را بیش از پیش برای رقبایش سخت کند.

S5 در طراحی بدنه سبک و سیاق هیوندای ix35 را دنبال می کند و نمی توان ایراد چندانی به ظاهر آن گرفت. به علاوه در نسخه اتوماتیک، تغییر ظاهری چندانی، به جز تعویض رینگ های ۱۷ اینچی نسخه منوال بارینگ های ۱۸ اینچی، به چشم نمیخورد.

مشخصات فنی خودرو جک S5 اتوماتیک

هواکش حجیم روی سپر جلو در کنار جلو پنجره و چراغهای خوش فرم، نمای خشن و جذایی را برای قسمت جلویی رقم زده اند. در نمای جانبی قطعات پلاستیکی پایین بدنه کیفیت مناسبی دارند و پوشش براق دستگیره درها بر جلوه لوکس S5 افزوده است. البته در این میان وجود قطعه ای بی کیفیت روی گلگیرهای جلوزیبایی چندانی ندارد. طراحی قسمت عقب جایی است در حین حرکت نظر هر بیننده ای را به سوی خود جلب می کند. در طراحی این قسمت از شاسی بلندهای آئودی الهام گرفته شده است و استفاده از چراغ های LED زیبایی و جذابیت این قسمت را دو چندان کرده است. همچنین حرف S در روی صندوق بار با رنگ قرمز تزیین شده است تا بیشتر حال و هوای محصولات اسپرت آئودی را تداعی کند.

 با ورود به کابین شباهتها با X35 بیشتر عیان میشوند. طراحی کنسول جلو شباهت زیادی با این شاسی بلند کره ای دارد و از این نظر طراحی کابین کاملاهماهنگ و چشم نواز است. پوشش چرمی پنل درها، چرم دوزی دور فرمان و پوشش کنسول جلو کیفیت قابل  قبولی دارند و در نسخه اتوماتیک برای پوشش صندلی ها از چرم مصنوعی استفاده شده است (صندلی های نسخه منوال روکش پارچه ای دارد). تغییرات S5 اتوماتیک نسبت به نسخه منوآل در فهرست امکانات رفاهی قابل توجه است. برخلاف نسخه منوآل، در S5 اتوماتیک صندلی راننده به صورت برقی تنظیم می شود. راحتی صندلی ها مناسب است و در مسافتهای طولانی به هیچ عنوان خسته کننده نمی شوند. فضای صندلی های ردیف عقب نیز راضی کننده است و مشکلی از نظر کمبود فضای سر و پاندارد. ۲ صندلی جلو به گرمکن نیز مجهز شده اند.

به لطف ارگونومی مناسب کابین، دسترسی به دکمه ها و ادوات راحت و دید اطراف و تسلط به خودرو مناسب است. آینه های بزرگ جانبی دید مناسبی از افراد را در اختیار راننده قرار میدهند، اما آینه میانی عملا کاربرد خاصی ندارد و تنها تصویر سرنشینان عقب را نشان راننده میدهد! از تجهیزاتی که در نسخه اتوماتیک به S5 اضافه شده، می توان به دوربین عقب فابریک و سنسورهای فاصله سنج جلو (علاوه بر سنسورهای عقب) اشاره کرد. که کنترل این کراس اوور متوسط در ترافیک و پارک کردن ان را اسان کرده اند. از دیگر تغییرات نمونه اتوماتیک، می توان به استفاده از ترمز پارک الکترونیکی به جای دستی اشاره کرد. همچنین S5 اتوماتیک برخلاف نسخه منوال به استارت دکمه ای و سیستم ورود به خودرو بدون کلید نیز مجهز شده است که این ۲ اپشن بسیار مورد توجه خریداران ایرانی هستند.

مشخصات فنی خودرو جک S5 اتوماتیک

صفحه نمایش گر جلو نیز در نسخه اتوماتیک ارتقاء پیدا کرده و کیفیت بهتری دارد. یک پیشرانه ۲ لیتری توربو برای S5های مونتاژی توسط کرمان موتور در نظر گرفته شده که در نسخه اتوماتیک نیز این پیشرانه پرقدرت بدون تغییر باقی مانده است. این پیشرانه عرضی قادر است قدرت 174  اسب بخار و گشتاور ۲۳۵ نیوتن متر را به محور جلو منتقل کند. با وجود این پیشرانه توربو، S5 لقب تنها شاسی بلند توربوزیر ۱۰۰ میلیون تومان را به خود اختصاص داده است. البته برای کاهش استهلاک قطعات فنی و پایین آوردن مصرف، از یک توربو شارژر کوچک با فشار بوست پایین در این خودرو استفاده شده است. شتاب اوليه S5 خوشحال کننده است و صدای BOV خارج شده از پیشرانه لذت رانندگی را دو چندان می کند. در دور ۰۰ ۳ توربوشارژر در ماکزیمم بوست خود قرار می گیرد، اما دور موتور زود وارد کات اف میشود و شتاب گیری تنها با تعویض دنده به صورت دستی میسر است. اما مهم ترین تغییر فنی S5 اتوماتیک، مربوط به گیرباکس جدید ان می شود که قرار است در کنار موتور توربو، برگ برنده S5 در رقابت با هم کلاسیهای خود باشد. پیشرانه S5 در نسخه اتوماتیک با یک گیر با کس ۶ سرعته خود کار دوبل کلاچ جفت می شود که نسبت به نسخه منوال، رانندگی راحت تر و عملکرد دقیق تر دنده را برایتان به ارمغان می آورد. با توجه به حجم کم پیشرانه، کشش S5 در سربالایی ها وشیبهای تند ضعیف است و در این مسیرها حتما باید با معکوس دادن دنده ها افت کشش را جبران کرد. در حین حرکت عملکرد سیستم تعلیق مناسب است و خبری از تکان های آزاردهنده داخل کابین نیست و فرمان برقی جک نیز عملکرد مناسبی دارد. همچنین عایق بندی مناسب کابین به خوبی صداهای اطراف را فیلتر می کند و مونتاژ دقیق قطعات کابین باعت شده اند تا در حین حرکت خبری از سروصداهای رایج در خودروهای چینی نباشد. در طول حرکت تنها باد وارد شده به کابین از لچکی عقب قابل لمس بود که تنها با دقت فراوان باید متوجه آن میشدیم.

از مهمترین سامانه های حرکتی جک می توان به سیستم HDC که سرعت را در شیب ها یکنواخت نگه میدارد و سامانه HAC اشاره کرد که در سربالایی ها از عقب رفتن خودرو جلوگیری می کند. سیستم کنترل پایداری ESP نیز به خوبی S5 را در پیچها جمع می کرد و در سرعتهای بالا از خارج شدن از جاده جلوگیری می کرد. از نظر ایمنی نیز S5 در جایگاه مناسبی قرار دارد و با کسب ۵ ستاره ایمنی از موسسه NCAPC عنوان یکی از چینی های ایمن را به خود اختصاص داده است. همچنین در نسخه اتوماتیک، ۲ ایربگ جانبی نیز به کابین اضافه شده است تا ایمنی S5 افزایش پیدا کند. یکی از مهم ترین نقاط قوت S5، مصرف سوخت پایین است.

پیشنهاد نهایی
اگر به خودروهای چینی بدبین نیستیدومی خواهید بابودجه زیر ۱۰۰ میلیون تومان هم از پیشرانه توربوهم گیرباکس دبل کلاچ و هم قامت یک شاسی بلند لذت ببرید، S5 اتوماتیک بهترین گزینه پیش روی شماست.

راحتی و امکانات 4 ستاره
کیفیت و استهلاک 4 ستاره
خدمات پس از فروش 4 ستاره
ارزش در مقابل پرداخت 5 ستاره
امتیاز نهایی 5 ستاره
رقبای داخلی و خارجی
Changan cs35
Haima s7
Cherry tiggo5

نکات مثبت
1.افزایش آپشن ها نسبت به نسخه منوال
2. پیشرانه توربو و گیرباکس دبل کلاچ با عملکرد مناسب

نکات منفی
1. کیفیت نامناسب بعضی از قطعات

امکانات و تجهیزات
سانروف، آیینه های جانبی برقی مجهز به گرمکن، چراغ های اتوماتیک مجهز به سیستم تنظیم ارتفاع، قابلیت تنظیم نور صفحه کیلومتر، پوشش چرمی صندلی ها و فرمان، تنظیم برقی صندلی راننده، سیستم حافظه صندلی راننده، صندلی های جلو مجهز به گرمکن، سیستم کنترل پایداری الکترونیکی ESC ، سیستم کنترل ایستایی در سربالایی HAC ، ترمز پارک برقی، 4 عدد ایربگ (راننده و سرنشین جلو جانبی)، تهویه مطبوع اتوماتیک دوکاناله، قابلیت تنظیم غربیلک فرمان، سنسور پارک جلو و عقب، دوربین دید عقب، برف پاک کن اتوماتیک، چراغ مشایعت، سیستم صوتی مجهز به 6 بلندگو، استارت دکمه ای، سیستم ورود بدون کلید.

حدود قیمت در بازار ایران (نو) حدود 86 میلیون تومان

مشخصلات فنی JAC S5 A/T
کلاس خودرو: کراس اوور کوچک

گیرباکس: 6 سرعته اتوماتیک دو کلاچه

محور متحرک: دیفرانسیل جلو

تعداد و آرایش سیلندر/ سوپاپ 4 سیلندر مجهز به توربوشارژر

حجم موتور (سی سی) 1997 سی سی

قدرت (اسب بخار/ درو در دقیقه) 174 اسب در دور 5200

گشتاور (نیوتون متر/ دور در دقیقه) 265 نیوتن متر در دور 2000 الی 4000

توان وزنی مخصوص (اسب بخار بر تن) 112

حداکثر سرعت ( کیلومتر در ساعت) 180 کیلومتر

وزن خالص (کیلوگرم) 1545 کیلو

مشخصات تایر: رینگ 18 اینچی تایر به پهنای 225

حجم مخزن سوخت (لیتر) 55 لیتر
جدیدترین روش جوانسازی واژینال
سبک زندگی
کودک وبانوان
گردشگری
فناوری اطلاعات
سلامت
آشپزی
چهره ها
دکوراسیون
رازهای موفقیت
سرگرمی
نام:
ایمیل:
* نظر: