مجله خبری لحظه نما| اخبار روز، آشپزی، دکوراسیون، سبک زندگی
کد خبر: ۲۳۵۱۳
تاریخ انتشار: ۱۹ تير ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۰
تعداد بازدید: ۱۳۷۲
خودروهای چینی در اغلب کشورهای آسیایی جزو خودروهای رایج و همگانی هستند و با کانسپت هایی که اخیرا ارائه می دهند باید گفت که آینده صنعت خودروسازی از آن آنها است.
فروش اسید فسفریک
هیولاهای مرموز
نرخ ارز
مجله خبری لحظه نما:به حدود یک دهه پیش بازمی گردیم. زمانی که کره ای ها سخت می کوشیدند تا خود را مطرح کنند و از آن تاریخ تا به امروز، آنچنان پیشرفتی کردند که با سدان های سوپرلوکس آلمانی مقایسه می شوند و حتی آنها را مغلوب می کنند. کره ای ها جایگاه خود را پیدا کرده اند و حال نوبت به چینی ها می رسد که در جایگاه یک دهه پیش کره ای ها حضور دارند. خودروهای چینی در حال حاضر در اغلب کشورهای آسیایی جزو خودروها رایج و همگانی هستند و با کانسپت هایی که اخیرا خودروسازان چینی ارائه می دهند باید گفت که آینده صنعت خودروسازی از آن آنها خواهد بود.

جیلی، جک و بسیاری برند دیگر، جزو نام های بزرگ و معتبر در عرصه خودروسازی چین هستند اما حتی در این میان نیز، اولین نام یعنی جیلی، به عنوان محبوب ترین و البته یکی از قدیمی ترین خودروسازان چيني است که در سال ۱۹۸۶ میلادی توسط LiShufu تأسیس شده. جیلی علاوه بر تولید خودروهای شهری، امتیاز تولید تاکسی های لندن (London Taxi) را نیز در اختیار دارد، سال 2010 نقطه عطفی برای این برند چینی به شمار می رود، چرا که برند پراوازه سوئدی ولوو را در تاریخ ۲۸ آوریل با پرداخت رقم ۱٫۸ میلیارد دلار، زیر پر وبال خود گرفت و به تملک دراورد. این قرارداد تا به امروز بزرگترین و گرانترین مالکیت خارجی توسط یک کمپانی چینی است.

اما این قرارداد چه منفعتی برای طرفین دارد؟ مسلما چینی ها با تزریق پول به ولوو باعث محبوبیت بیشتروفروش بیشتر محصولات این برند سوئدی می شوند، همانطور که امروزه با معرفی مدل های S90 وXC90، شاهد ان هستیم. از سوی دیگر، جیلی در یک مدت زمان نه چندان بلند، فناوری ها و پلت فرم هایی را با همکاری برند سوئدی توسعه خواهد داد و از دانش و تجربه ۹۰ ساله آن استفاده خواهد کرد تا در بازار خودروسازی چین بی رقیب بوده و در عرصه بین المللی نیز بتواند با بزرگان اسیایی، اروپایی و آمریکایی به رقابت بپردازد.

تفکر و پیش بینی ساخت یک پلتفرم مشترک با همکاری جیلی و ولوو بعید به نظر نمی رسد، چرا که ۲ کانسپت اخیر ولوو با نام های 1/40 و 2/40 روی پلت فرم مشترک ولوو و جیلی ساخته شده اند. این پلت فرم با نام معماری کامپکت مادولار (CMA) با هدف افزایش فروش محصولات این ۲ برند توسعه یافته و در کنار سود جستن از فناوریهای پیشرفته ولوواز مزیت تولید انبوه و هزینه های پایین جیلی نیز برخودار است که به صورت مشترک برای محصولات اتی ولوو و دراینده ای نزدیک برای محصولات جیلی نیز استفاده خواهد شد. چه چیز مهیج تر از این خواهد بود که یک خودرو چینی را با قیمت ارزان اما کیفیت و فناوری پیشتاز برند سوئدی ولوو خریداری کنید؟

جیلی وولووهر کدام حدودا نیم میلیون دستگاه خودرو را در سال گذشته به فروش رساندند در حالی که تویوتا، فولکس واگن و جنرال موتورز جمعا و با رقم حدودی ۱۰ میلیون دستگاه در سال گذشته، پیشتازهستند. هدف از عرضه مشترک پلت فرم CMA نیز این بوده که ۲ برند همکار، بازار رو به رشد خودروهای کامپکت لوکس (Premium Compact Segment) را به تسخیر خود درآورند که فروش سالانه ۸۰۰ هزار دستگاه تنها برای برند ولوو در این بخش از بازار پیش بینی می شود.

اولین تاثیرات طراحی ساده گراو بی نقص سوئدی روی محصولات جیلی را می توان در کانسپت KC Fastback که در سال ۲۰۱۳ رونمایی شد. این روند با معرفی کانسپت سدان Emgrand در سال ۲۰۱۵ که محبوب ترین سری این خودروساز است ادامه یافت و قرار است که نسخه استیشن این کانسپت نیز در سال جاری معرفی شود وتا یک الی ۲ سال آینده به تولید انبوه برسد. از آنجایی که تا پیش از این هم خودروهای تولید انبوه جیلی با کمترین تغییر نسبت به کانسپت ها راهی بازار شده اند، امید می رود که این کانسپت ساده اما زیبا نیز با همین شکل و شمایل، راهی نمایندگی های فروش شود.

قیمت مناسب خودروهای چینی در کنار کیفیت و فناوری های پیشتاز ولوو، ویژگیهایی هستند که محصولات اتی جیلی را با معتبرترین محصولات جهای قابل مقایسه خواهند کرد. با این تفاسیر بعید نیست که در یک دهه آینده بازار جهانی، شاهد رویارویی جیلی سری GC بافولکس واگن پاسات و فوردموندئو(پرفروش ترین سدان های اروپایی) و مغلوب شدن اروپایی هایی در این سگمنت وسایز باشد.
جدیدترین روش جوانسازی واژینال
سبک زندگی
کودک وبانوان
گردشگری
فناوری اطلاعات
سلامت
آشپزی
چهره ها
دکوراسیون
رازهای موفقیت
سرگرمی
نام:
ایمیل:
* نظر: