مجله خبری لحظه نما| اخبار روز، آشپزی، دکوراسیون، سبک زندگی
کد خبر: ۲۳۵۲۱
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۰
تعداد بازدید: ۱۱۱۰
دوپینگ طلایی کنکور - توصیه های کلیدی برای هفته آخر کنکور، شب و روز کنکور در اختیارتان قرار داده ایم تا با دوپینگ طلایی بازدهی خوبی حین جلسه کنکور داشته باشید.
فروش اسید فسفریک
هیولاهای مرموز
نرخ ارز
مجله خبری لحظه نما:در مطلب قبل درباره اهمیت روزهای باقی مانده تا کنکور و داشتن انرژی مثبت، مطالبی را به شما مخاطبان عزیز ارائه کردیم و گفتیم که اصلا مهم نیست تا اینجای مسیر را چطور طی کرده اید، بلکه مهم است تیرهای آخرتان را درست به هدف بزنید؛ همچنین قرار شد در این روزها هنگام مواجهه با افکار منفی به خود بگویید: «مهم نیست نتیجه چی می شه، بلکه مهم اینه که من از دیروزبهتر درس بخوانم.» در این مطلب می خواهیم نکات مهم شب قبل از کنکور و نیز روز کنکور را در اختیارتان قرار بدهیم تا انشا ا... تیرهایتان به هدف بخورد.

دوپینگ سالم
شما تا الان ساخت تلاش کرده اید، درس خوانده اید، کمتر تفریح داشته اید و یک سال از زندگی خود را برای کنکور گذاشته اید و حالا باید با آمادگی کامل سر جلسه کنکور حاضر شوید. آمادگی برای حضور در جلسه آزمون تنها برپایه دانش شما نیست، بلکه آمادگی روحی و رعایت چند نکته میتواند ذهن شما و ساختارهای مغزتان را آماده آزمون کند. متناسب با همین نکته، ما توصیه های کلیدی و عملی را برای هفته آخر کنکور، شب قبل و روز کنکور را در اختیارتان قرار داده ایم تا با یک دوپینگ سالم! بهترین بازدهی را حین جلسه کنکور داشته باشید.

هفته قبل از کنکور
بهتر است در هفته قبل از کنکور برای حفظ تمرکزو داشتن آرامش بیشتر توصیه های زیر را که مجموعا ۳۰ دقیقه از شما زمان میگیرند، عملیاتی کنید.

۱. ساعت زیستی خواب و تغذیه خود را ثابت کنید.

۲. شب ها زودتر از ۱۲ بخوابید.

۳. حتما صبح ها قبل از ساعت ۸ برنامه درسی خود را آغاز کنید.

۴. در هر شبانه روز ۷ ساعت یا بیشتر خواب مداوم داشته باشید.

۵. آجیل (خصوصا مغز بادام، پسته، گردو، کشمش و فندق) و میوه بسیار صرف کنید.

۶. روزانه بیش از ۷ لیوان آب بنوشید تا مغزتان شاداب باشد.

۷. هر روز (عصرها و یا نزدیک ظهر) حتما ۱۵ دقیقه پیاده روی سریع داشته باشید.

۸. مبحث تازه، کلاس و کتاب جدید را اصلا در برنامه خود وارد نکنید.

۹. در شبانه روز بیش از ۱۰ ساعت مطالعه نکنید و سعی کنید بیشتر استراحت کنید.

۱۰. سعی کنید هر روز ۱۵ دقیقه با مراقبه، خواندن ترجمه قرآن و مدیتیشن آرامش بگیرید.

۱۱. هیچ قرص یا دارویی را امتحان نکنید، مگر با نسخه روان پزشک و متخصص.

۱۲. ورزش یا سرگرمی های آسیب زا مانند فوتبال، رفتن به شهربازی و ... را امتحان نکنید.

شب وداع
زمانی که توصیه های بالا را برای هفته قبل از کنکور خود اجرا کنید، مغزشما آمادگی کامل را برای شروع کنکور که راس ساعت ۸ صبح است، پیدا می کند؛ همچنین با رعایت رژیم تغذیه ای گفته شده، بدن ویتامین و پروتئینهای مورد نیاز خود را به دست می آورد و بازدهی گردش مواد در آن افزایش می یابد. در این حالت شما بدن و مغز خود را آماده کرده و البته روحیه خود را با داشتن افکار مثبت و مراقبه بالا برده اید و حالا نوبت آن است که شب آخرامسال را حرفه ای بگذرانید. داوطلبان کنکور سراسری سال ۱۳۹۵ در شب کنکور امسال به نکات زیر توجه کنید:

۱. داوطلبان گروه تجربی و انسانی باید حداکثر تا ظهر روز قبل از کنکور مطالعه کرده و بعد از آن را استراحت کنند.

۲. داوطلبان گروه ریاضی بهتراست روز قبل را استراحت کنند و اجازه دهند مغزشان آماده محاسبات شود.

۳. بهتراست روز قبل در فضاهایی حضور داشته باشید که مملو از آرامشند، مانند مکان های زیارتی.

۴. سعی کنید حتما به همراه یکی از والدین، به محل برگزاری کنکور خود سر بزنید و نشانی ان را یاد بگیرید.

۵. قبل از خواب، البته اگرمضطرب نمی شوید، تمام کتاب و جزوات خود را یک دور سریع ورق بزنید؛ یادتان باشد فقط مطالب را از چشم بگذرانید.

۷. درمورد غذا نیز سعی کنید، غذاهای چرب مثل آبگوشت، کباب چرب، کله پاچه و.. مصرف نکنید.  
۸. بهتراست غذای شب قبل شما شامل نشاسته (ماکارونی و لازانیا) و البته کمی گوشت (ماهیچه) باشد تا بتوانید پروتئین لازم را جذب کنید.

۹. پرخوری نکنید و حتما ۲ ساعت قبل از خواب، شامتان را میل کنید.

10. لباس، کارت آزمون، کارت شناسایی عکس دار، مداد، پاک کن، آب معدنی، چند مغزاجیل و شکلات را حتما شب قبل اماده کنید و کنار هم قرار دهید.

۱۱. سعی کنید قبل از خواب یک ساعت پیاده روی کنید و یا فعالیت بدنی بی خطر داشته باشید تا راحت تر خوابتان ببرد.

۱۲. خواب خود را با دیدن تلویزیون، بحث و جدل، گوش دادن به موسیقی ناارام یا صحبت درباره درسی خراب نکنید.

روز موعود!
حتما تا به حال توصیه های زیادی درباره چگونگی برگزاری کنکور شنیده اید. ممکن است بعضی از آنها تجربی باشند و در مورد شما صادق نکنند؛ به همین منظور چند توصیه کاربردی و علمی را که کمتر شنیده اید، در پایین آورده ایم تا با بیشترین آمادگی در جلسه کنکور حاضر شوید:

۱. صبح آزمون سعی کنید زودتر از ۶ بیدار شوید تا مغز شما برای ساعت ۸ آماده باشد.

۲. اینکه صبح آزمون استرس داشته باشید و یا حس های عجیبی درونتان باشد، طبیعی است. این استرس باعث زودتراماده شدن و تندتر کارکردن مغز شما می شود؛ پس نگران نباشید.

۳. بهتر است کمی عضلات داست، گردن و پای خود را نرمش دهید تا گردش مواد در بدنتان بهتر صورت گیرد.

۴. بعد از شستن دست و صورت با آرامش صبحانه تان را میل کنید.

۵. سعی کنید صبحانه شما کله وپاچه، دل وجگر، تخم مرغ و یا هرچیز نفاخ  دیگر نباشد

۶. بهتر است بیشتر حجم صبحانه شما شامل مواد قندی، مثل عسل و مربا و یا مواد پروتئینی، شامل گردو و بادام باشد.

۷. اگر عادت به نوشیدن چای و قهوه دارید، یک فنجان می تواند مفید باشد.

۸. سعی کنید حجم صبحانه شما بیش از اندازه نباشد.

۹. قبل از آزمون حتما آب بنوشید. (حداکثر ۴ لیوان)

۱۰. سعی کنید حدود ۷ صبح در محل آزمون باشید تا با قرارگیری در محیط، نگرانی شما درمورد دیر رسیدن رفع شود.

۱۱. با دوستان خود درباره درس و مرور مباحث اصلا صحبت نکنید.

12. هنگام رسیدن به محل آزمون، سعی کنید با ذکر خداوند و تفکر درباره اتفاقات پرارزش زندگی خود آرامش بگیرید.

۱۳. برای پیدا کردن صندلی خود خیلی عجله نکنید؛ چرا که دیریا زود آن را پیدا می کنید.

۱۴. بهتر است هنگام شروع جلسه، چند لحظه چشمان خود را ببندید و با آرامش دادن به خود و توکل بر خدا، آزمونتان را با صبر و حوصله شروع کنید.

در پایان به این نکته اشاره می کنیم که تقریبا یک سال درکنار شما بودیم و تمامی تلاش خود را برای ارتقای توانمندی های تحصیلی و روحیه شما به کار گرفتیم و امیدواریم که توانسته باشیم کمکی هرچند کوچک به شما عزیزان ارائه کرده باشیم. کنکور امسال فارغ از تمام فرازونشیب هایش چند روز دیگر تمام میشود و تنها خاطره ای از ان باقی می ماند. یادتان باشد زندگی بعد از کنکور هم نیاز به تلاش دارد و البته در خلال همین کوشش هاست که زندگی انسان معنی پیدا می کند. برای تک تک شما عزیزان آرزوی توفیق و کسب نتیجه عالی داریم.

جدیدترین روش جوانسازی واژینال
سبک زندگی
کودک وبانوان
گردشگری
فناوری اطلاعات
سلامت
آشپزی
چهره ها
دکوراسیون
رازهای موفقیت
سرگرمی
نام:
ایمیل:
* نظر: