مجله خبری لحظه نما| اخبار روز، آشپزی، دکوراسیون، سبک زندگی
کد خبر: ۲۳۵۲۵
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۰
تعداد بازدید: ۱۴۷۲
شورولت کامارو ماشین قلچماقی است که دوباره متولد شده. ماشینی که خیلی ها عقیده دارند قاتل ها پشت فرمان اش مینشینند.
فروش اسید فسفریک
هیولاهای مرموز
نرخ ارز
مجله خبری لحظه نما:داستان جذاب این جدال تمام نشدنی به دهه ۶۰ میلادی باز میگردد. قلچماق هایی که در جنگ سرد شرکت داشتند، اما نه آن جنگ سرد  ترسناک علیه  روسها. جنگ سرد دیترویت! از سال ۱۹۶۴ فورد معروف ترین ماشین قلچماق اش را داشت. فورد موستانگی که قهرمان خیلی از جوانهای عشق ماشین آن دوره بود. اما ۲ سال بعد، یعنی در سال ۱۹۶۶، GM پاتک زد و کامارو را روانه بازار داغ آن روزها کرد. اما راستش را بخواهید، کامارو در آن نبرد سهمگین باخت. بدجوری هم باخت. فورد در سال اول بیش از نیم میلیون موستانگ فروخت. در حالی که GM در سال اول حتی نصف این تعداد هم کامارو نفروخت. در حالی که این ۲ پونی کار معروف با حیله ونیرنگ قصد پیشی گرفتن از یکدیگر را داشتند، برندگان واقعی این عرصه عشق ماشین های آن دوران بودند که از این رقابت داغ و ارتقاء کیفیت بهره میبردند. سرانجام موستانگ و چارجر ترجیح دادند که در سریال بولت بازی کنند. اتفاقا کامارو هم یک خوب در یکی از اپیزودها داشت. لاوجوی اما گاوچران های جنگجو باز هم به مبارزه برگشته اند. فورد و شورولت تصمیم گرفته اند تا با قوی ترین سلاح هایشان در مبارزه شرکت کنند.

شورولت کامارو SS
شورولت کامارو ماشین قلچماقی است که دوباره متولد شده. ماشینی که خیلی ها عقیده دارند قاتل ها پشت فرمان اش مینشینند. اگر روزی یک کامارو برایتان ایستاد هرگز نباید سوارش شوید. چون ممکن است راننده یک انسان خشن به معنای واقعی کلمه باشد اما اگرسن تان زیر ۱۲ سال است، کامارو برایتان همان نقش بامبلبی در فیلم ترانسفورمرز را ایفا می کند. یعنی فکر می کنید که الان از جایش بلند شده و تانکر روغن را به سرتان می کوبد! همان طور که اشاره شد، پدربزرگ این ماشین در جنگ سرد دیترویت شرکت داشت. اما در اینجا سراغ قوی ترین نسخه مدل ۲۰۱۶ یعنی کامارو SS رفتیم، ششمین نسل کامارودر ۱۶ می سال 2015 در دیترویت، با ظاهری متفاوت نسبت به قبل معرفی شد. البته شورولت در طراحی نسل جدید کامارو دست به عصا حرکت و سعی کرده تادر ترکیب دوست داشتنی مدل قبلی، تغییرات ان چنانی ایجاد نکند. ترکیب جلو پنجره و چراغهای جلو شباهت زیادی با قابل دارد و تنها به آرایش جزیی چراغهای جلو بسنده شده تا مدرن تر و در عین حال خشن تر به نظر برسند. گلگیرهای جلو و عقب فرمی عضلانی و ورم کرده دارند و در ترکیب باهواکش های بزرگ سپر جلو خروجی های دوقلو اگزوز در عقب، سیمایی رعب آور برای کامارو به ارمغان اورده اند. فرم دوقلوی چراغهای عقب در مدل جدید جای خود را به چراغهای باریک و کشیده داده که هارمونی مناسبی با ارتفاع کوتاه صندوق باردارد. قلچماق خاک خورده انتظار دارید. خبری از بزکهای اضافه و ظرافتهای آلمانی نیست و همه چیز ترکیبی زمخت و مردانه دارد.

مقایسه فورد موستانگ GT و شورولت کامارو SS

علی رغم این که کامارو در رده قیمت متوسط جای میگیرد، اما در زمینه کیفیت کابین حرف های زیادی برای گفتن دارد و نسبت به قبلی پیشرفت چشمگیری در این زمینه داشته. هم چنین چیدمان فانتزی کنسول جلو و محل قرارگیری دریچه های دایره ای شکل در نگاه اول توجه سرنشینان را به سوی خود جلب می کند. موضوع وقتی جذاب تر می شود که بفهمید داخل خودرو قلچماق تان یک صفحه نمایش لمسی مجهز به سیستم کارپلی اپل نیز نصب شده است.

پشت فرمان کامارو همه چیز رنگ و بوی خشونت دارد و هنگام قرار گرفتن پشت عصبانی با ۲ اسلحه بسته شده به کمر تان هستید! دید جلو به خاطر کاپوت برآمده و همچنین فرمان کف تخت نیز ان طور که باید جذابیت فرمان یک کوپه اسپرت را ندارد.

برعکس سایر ماشین های قلچماق، کمک فنرها و تعلیق کامارو از تیر چراغ برق و الوار ساخته نشده و فترهای نرم و راحتی دارد. شـورولت بــراى دل فريبی در کامارو ســـراغ پلت فرم جدیدی به اسم آلفا رفته که با پلت فرم کادیلاک ATS مشترک است. همچنین ابعاد کامارو نسبت به قبل کاهش پیدا کرده و با یک رژیم لاغری سخت، وزن اش به ۱۶۶۵ کیلوگرم رسیده که 70 کیلو از موستانگ سبک تر است. این وزن کم تر و قدرت بیشتر باعث میشود تاکامارو در همین ابتدا برتری خود را به رخ موستانگ بکشد.

زیر کاپوت دراز و عضلانی کامارو SS یک نیروگاه ۸ سیلندر ۶.۲ لیتری جای گرفته و به برگ برنده کامارو در این رقابت تبدیل شده. این پیشرانه با شورولت کوروت مشترک است و با تغییراتی که نسبت به قبل داشته، حالا می تواند 455 اسب بخار نیز تولید کند. گشتاور ۶۱۷ نیوتن متری نیز چاره خلاص شدن از شر تایرهای غول پیکر کامارو است. کامارو SS تنها ۴ ثانیه زمان نیاز دارد تا از حالت سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر برسد. این زمان ۰.۴ ثانیه از نسل پنجم سریع تر است. همچنین برای طی مسافت ۴۰۰ متر، ۱۲.۴ ثانیه زمان می خواهید تا با سرعت ۱۸۴.۴ کیلومتر از خط پایان عبور کنید.

تا اینجا تمام اعداد و ارقام در این رقابت تاکید بر برتری کامارو داشت. اما علاوه بر این که کامارو هم دارد. فرمان بسیار سریع و دقیق است و عملکرد سیستم کنترل کشش هیچ نقصی ندارد. همچنین ترمزهای پرقدرت برمبو خیال راننده را راحت می کند تا بتواند هر چقدر می خواهد پایش را روی پدال گاز فشار دهد.

یکی دیگر نقاط قوت کامارو، گیرباکس ۶ سرعته دستی آن است که علی رغم داشتن یک دنده کمتر، عملکردش بسیار شبیه گیرباکس ۷ سرعته کوروت است. در کل باید که  کامارو SS از آن خودروهایی است که واقعا ارزش مبلغ پرداختی را دارد. ضمن این که طراحی و کیفیت کابین اش خیلی بهتر از قبل شده و می توان گفت از این نظر بی نقص است.

فورد موستانگ GT
موستانگ را می توان سمبلیک ترین خودرو تاریخ آمریکا برشمرد. موستانگ 2 سال زودتر از کامارو پا به عرصه وجود گذاشت و سال گذشته تولد ۵۰ سالگی اش را جشن گرفت. ششمین نسل موستانگ که مثل همیشه در مقابل کامارو قرار گرفته، از همیشه جذاب تر و خشن تر است. در سال ۲۰۱۵، موستانگ با فروش ۱۲۲,۳۴۵ دستگاه  توانست دوباره تاج پادشاهی ماسل های آمریکایی را روی سرش بگذارد. موستانگ در این سال جهش ۴۸ درصدی را در فروش تجربه کرده و تنها کوپه اسپرت است که بیش از ۱۰۰ هزار دستگاه فروش داشته و عنوان پرفروش ترین کوپه جهان را یدک می کشد. 2015 اولین سالی بود که موستانگ به صورت جهانی عرضه شد. اما در ایالات متحده فروش اش همچنان بیشتر از چلنجر و کامارو است. موستانگ در اروپا هم طرفداران خاص خود را دارد و نسخه کانورتیبل آن در آلمان بالاترین نرخ فروش بین المللی را دارد. موستانگ نسخه GT که در این رقابت در مقابل کامارو SS قرار گرفته، قوی ترین نسخه استاندارد موستانگ به شمار می رود و هواداران وفادارتر از یاران چارلز منسون، تبهکار معروف آمریکایی دارد!


مقایسه فورد موستانگ GT و شورولت کامارو SS

فاکتور اصالت همچنان در چهره موستانگ موج می زند و حالت خمار چراغ های جلویش، گوشزد می کند که از این که به ان زل زده اید ناراحت است. بدنه عضلانی و ورم کرده در ترکیب با خطوط و ریزه کاری های 50 ساله، ترکیبی جاودانه برای موستانگ رقم زده اند، که از نظر خیلی ها، جذاب تر از حالت تخیلی کامارو به نظر می رسد.

طراحی داشبورد قرینه نسبت به کامارو شلوغ تر است و تعداد بیشتری دکمه و ابزارک به چشم می خورد. پشت فرمان موستانگ در مثلث عشقی صندلیهای چرمی ریکارو، اهرم تعویض دنده کوتاه و خوش دست و فرمان خوش ترکیب و هیجان انگیز اسیر می شوید و چاره ای جز به سیم اخر زدن ندارید! دوخت زردرنگ صندلیها و کنسول جلو نیز در جذابیت کابین بی تاثیر نیست و انگار همه چیز دست به دست هم داده تا با یک نگاه عاشق موستانگ شوید.اما با استارت خوردن پیشرانه ۸ سیلندر ۵ لیتری ضعف های موستانگ در مقابل کامارو نمایان میشود. موستانگ GT به عنوان قوی ترین نسخه استاندارد موستانگ توانایی تولید ۴۳۵ اسب بخار قدرت و گشتاور ۵۴۲ نیوتن متر را دارد. این اعداد در پس مشخصات فنی کامارو SS قرار می گیرند، اما فراموش نکنید که حجم پیشرانه موستانگ از کامارو کمتر است.

این کوپه ۱۷۳۵ کیلویی ظرف ۴.۶ ثانیه از حالت سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر می رسد و مسیر ۴۰۰ متر را در ۱۲.۹ ثانیه و با سرعت ۱۷۷ کیلومتر طی می کند. موستانگ علاوه بر این که از کامارو کندتر است، هندلینگ ضعیف تری هم دارد. طی پیچ ها با موستانگ از کامارو دشوارتر است اما در بزرگراه ها بسیار آرام و بی صدا قدام بر میدارد. هنگام حرکت با سرعت ۱۲۰ کیلومتر با دور ۲۰۰۰ و دنده ۶، نه صدای بادی به گوش می رسد ونه غرش خاصی دل تان رامی لرزاند. گیرباکس ۶ سرعته دستی موستانگ تنها سلاحش نیست. با پرداخت مبلغی بیشتر می توانید بسته عملکردی سفارشی را اضافه کنید که شامل ترمزهای ۶ پیستونه برمبو، دیفرانسیل لغزش محدود تورسن با ضریب ۳.۷۳۱، فنرهای اسپرت جلوورینگ های ۱۹ اینچی روکش شده با تایرهای پیرلی  Pzero می شود.

نتیجه گیری
با توجه به عملکرد این قلچماق آمریکایی، موستانگ علی رغم فروش بیشتر نسبت به کامارو، به خاطر وزن سنگین تر، قدرت کمتر و هندلینگ ضعیف تر در جایگاه دوم قرار میگیرد. اما فراموش نکنید که گزینه ای عالی برای پیمودن بزرگراه هاست و می توان موستانگ را خودرویی تورینگ خطاب کرد.

اماشـوړولت کامارو که به راستی يک کوپه اسپرت فوق العاده با قیمتی مناسب است، هم وزن کمتری از موستانگ دارد و هم از موستانگ چابک تر است. عملکرد بهتر نسبت به رقیب کهنه کار باعث شده تا کامارو دل رتبه اول قرار بگیرد. کاماروSS هر آنچه از یک ماشین آمریکایی انتظار دارید را به شما هدیه می کند.

1. فروش
مجموع فروش شورولت کامارو و دوج چلنجر از فروش فورد موستانگ در سال 2015 کمتر است. موستانک عنوان پرفروش ترین قلچماق آمریکایی را یدک می کشد.

2. نکته
کامارو علاوه بر قدرت بیشتر و وزن کمتر از مونستانک، امتیاز بهتری را در عملکرد و هندلینگ دریافت میکند.

کامــارو (مــدل SS) و قوىترين نسـخه
3. مقایسه
در این مقایسه قوی ترین نسخه کامارو (مدل SS) و قوی ترین نسخه موستانگ (مدل GT) در مقابل یکدیگر قرار گرفته اند.

جدیدترین روش جوانسازی واژینال
سبک زندگی
کودک وبانوان
گردشگری
فناوری اطلاعات
سلامت
آشپزی
چهره ها
دکوراسیون
رازهای موفقیت
سرگرمی
نام:
ایمیل:
* نظر: