مجله خبری لحظه نما| اخبار روز، آشپزی، دکوراسیون، سبک زندگی
کد خبر: ۲۳۵۳۰
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۰
تعداد بازدید: ۱۳۶۸
نقد و بررسی هیوندای اکوس 2016 - هیوندای Centennialکه با نام Equus نیز شناخته می شود، گرانترین خودرویی است که کره ای ها به صورت انبوه تولید می کنند
فروش اسید فسفریک
هیولاهای مرموز
نرخ ارز
سوار بر رولزرویس کره ای
مجله خبری لحظه نما:بدنه ای کشیده و جثه ای بزرگ، صندلی های گرم و نرم، کابینی مملو از چرم و چوب و از همه مهم تر، نقش بستن تندیس یک فرشته روی کاپوت، مشخصاتی هستند که در ابتدا هرکسی را به یاد ساخته های بی نظیر رولزرویس می اندازد. اما سالهاست که این دیگر فقط رولزرویس نیست که از تندیس یک فرشته روی کاپوت استفاده می کند، بلکه هیوندای Centennial نیز از المانی مشابه بهره میبرد.

مجله خبری لحظه نما:هیوندای  Centennialکه با نام Equus  (به معنای اسب در زبان لاتین ) نیز شناخته می شود، بزرگترین، لوکس ترین و البته گرانترین خودرویی است که کره ای ها به صورت انبوه تولید می کنند. این لیموزین کره ای از سال ۱۹۹۹ میلادی در بازارهای جهانی حضور دارد و نسل دوم آن که از سال ۰۰۹ ۲ راهی بازار شد، با طراحی با وقار، تجهیزات لوکس و کیفیت بی نظیر، رقابت با بزرگان آلمانی نظیر ب ام و سری ۷، مرسدس بنز S کلاس و آئودی A8 رادر سرمی پروراند، اما آیا واقعا یک سدان لوکس کره ای، می تواند از پس پرچم داران آلمانی بر آید یا این ادعا پوچ و بی معنی است؟

نقد و بررسی هیوندای اکوس 2016

معرفی
پیش از آن که به بررسی این لیموزین کره ای بپردازیم بد نیست به نکته ای مهم اشاره کنیم. اگر در آزمایشهای گروهی جست و جو کنید، می بینید که نشریه Car And Driver در سال ۲۰۱۱ با رویارویی لکسوس LS460L و هیوندای Centennial، سدان کره ای را برای جایگاه اول برگزید! دلیل این انتخاب آن بود که هیوندای Centennial با داشتن کیفیت و تجهیزات برابر با لکسوس، از قیمت بسیار پایین تر و هزینه های نگهداری بسیار ناچیز در مقایسه با لکسوس بهره می برد؛ هر چند که کیفیت سواری آن هرگز به پای لکسوس نمی رسید. بنابراین هیوندای فقط Centennial را نساخته تا یک خودرو را در کلاس سدان های لوکس عرضه کرده باشد، بلکه هدف آن به چالش کشیدن پرچمداران آلمانی و ژاپنی بوده و زنگ خطری جدی برای آنها به شمار می رود.

طراحی بدنه و کابین
هیوندای Centennial از طراحی لوکس و باوقاری بهره می برد. این سدان کره ای از قلب تپندہ ۸ سیلندر بهره می برد اما طراحی آن به هیچ وجه گویای روحیه اسپرت اش نیست. Centennial کمی بیش از حد لوکس و پرزرق و برق به نظر می رسد و درنمای عقب می توان شباهتهایی بین ان و مرسدس بنز S کلاس نسل قدیم را مشاهده کرد. یکی از مواردی که قطعا به مذاق بسیاری خوش نمی آید، طراحی شلوغ چراغ های جلو آن است. چراغهاى جلواين سدان لوکس،مملواز چراغهای کوچک LED بوده و از طراحی بی منطقی  بهره می برد.  Centennial قطعا چشم های زیباتری داشت اگر که طراحی چراغ های روز LED آن همچون هیوندای آزرا در امتداد خطوط بدنه و با منطق انجام می شد. اما در نهایت باید هیوندای Centennial  را یک طراحی موفق دانست چراکه به وضوح می توان لوکس بودن را از طراحی ان برداشت کرد. همین ویژگیها را نیز می توان در کابین این سدان لوکس کره ای مشاهده کرد. کابین آن همچون مرسدس بنز S کلاس یا مازراتی کواترو پورته، طراحی خاص و منحصر به فردی ندارد که شما را به وجد بیاورد اما از طراحی خوب و معقولی بهره می برد که نمی توان ایرادی را به آن وارد دانست؛ ضمن این که طراحی خلوت ان مخصوصا در بخش میانی کنسول، با وجود یک ساعت عقربه ای کلاسیک، بیننده را تا حدودی به یاد مرسدس بنز S کلاس نسل پیش می اندازد.

اگر شما را چشم بسته در کابین Centennial سوار کنند، بدون شک حتی نمی توانید تصور هم بکنید که در کابین یک خودروکره ای هستید؛ بوی چرم شما را مدهوش می کند، کیفیت بی نظیر و فوق العاده کابین شما را حیرت زده می کند وفضای فراخ ودر دسترس بودن تمامی ادوات و کنترل ها، فقط و فقط رضایت راننده را به همراه دارد. کابین Centennial به قدری گیرا و بی نظیر است که پس از نشستن روی صندلیهای گرم و نرم اش، پیاده شدن از ان برای شما سخت می شود.

نقد و بررسی هیوندای اکوس 2016

امکانات
هیوندای Centennial با انبوهی از امکانات و تجهیزات کوچک و بزرگ عرضه می شود که ممکن است حتی بسیاری از آنها برای شما کاربردی نداشته باشد. تنظیم برقی صندلیها، حافظه ذخیره و سامانه تهویه اتوماتیک ۳ ناحیه ای، پیش پا افتاده ترین تجهیزات آن به شمار می روند. نشان دهنده های دیجیتال به صورت استاندارد از ابعاد ۷ اینچی بهره می برد در حالی که با سفارش آپشن Ultimate ابعاد آن به ۱۲٫۳ اینچ افزایش می یابد. نمایش گر ۹٫۲ اینچی در کنسول مرکزی و برای سرنشینان عقب، اسباب رضایت سرنشینان را تأمین میکند تا در کنار تجهیزاتی نظیرماساژور، سفری راحت را برای آنها به ارمغان بیاورد.

دوربین دید عقب و جلو نیز عمل پارک کردان را در این سدان غول پیکر برای راننده تسهیل می کند. کروز کنترل هوشمند، هشدار حرکت بین خطوط، تعداد زیادی ایربگ حتی برای زانوسرنشینان، سامانه پیشگیری از تصادف، تشخیص نقطه کور، هشدار برخورد از عقب و بسیاری سامانه دیگر، همگی ایمنی سرنشینان را تضمین می کنند. اما شاید بسیاری از خریداران، سقف پانوراما را برای این سدان لوکس در سر داشته باشند که متاسفانه هیوندای این آپشن را برای Centennial عرضه نمی کند

هیوندای Centennial در نسخه معمولی دارای ظرفیت ۵ سرنشین است و کنترل های عقب در پشت پشتی صندلی وسط قرار گرفته اند. این درحالی است که در نسخه VIP، کنسول مرکزی با امتداد به صندلیهای عقب، کابین را در بخش عقب به ۲ نیم تقسیم کرده و با ظرفیت ۴ سرنشین، امکانات بیشتری نظیر یخچال را در اختیار سرنشینان عقب قرار می دهد.

مشخصات فنی
هیوندای Centennial در کنار ۲ موتور ۶ سیلندر دیزلی ۳٫۸ لیتری Lambda و 8 سیلندر خورجینی ۵ لیتری دیزلی Tau تنها از یک اپشن در بخش موتورهای بنزینی بهره می برد و ان هم واحد نیرومند ۸ سیلندر خورجینی از خانواده Tau بوده است که با ۵ لیتر حجم می تواند رقم قابل توجه ۴۲۹ اسب بخار و ۳۷۶ پوند فوت گشتاور را تولید کند. این نیرو در نسخه استاندارد به چرخ های عقب منتقل چرخ متحرک، این نیرو ۴ چرخ را به گردش  در می آورد. سامانه انتقال نیرو آن نیز از نوع 8 سرعته اتوماتیک با قابلیت تعویض دستی بوده که از عملکرد نرم و بی نقصی برخوردار است.
یکی از بزرگترین اصلاحات نسخه فیس لیفت در سال ۲۰۱۲، سامانه تعلیق آن بود که از آن بسیار انتقاد می شد. سامانه تعلیق بادی Centennial هم اکنون درحالت اسپرت، خشک تر و در حالت عادی، نرم تر است.

آزمایش رانندگی
هیونداری Centennial  از 5.1 متر طول 1.9 متر عرض، 1.49 متر ارتفاع و 3 متر فاصله بین محورها بهره می برد و با بیش از 2 تن وزن، یک سدان غول پیکر و سنگین وزن به شمار می رود اما به لطف نیرو محرکه نیرومند و سامانه انتقال نیرو با عملکرد نرم، به هیچ وجه بزرگی و سنگینی آن را احساس نمی کنید. قلب تپنده آن با 429 اسب بخار نیرو و 376 پوند فوت گشتاور، به هیچ وجه و تحت هیچ شرایطی کم نمی آورد. صفر تا صد 6.۱ ثانیه ای آن این ادعا را ثابت میکند. اگرچه که نشریه «موتورتراند» با آزمایش نسخه TIMATE از آن زمان ۵۵ ثانیه را ثبت کرده است. اما نکته جالب در اینجاست که در حالت رانندگی «اسپرت»، هیچ تغییری را نمی توان درشتاب آن احساس کرد. در این حالت فرمان تیزتر عملکرد سامانه تعلیق خشک تر و عملکرد سامانه انتقال نیرو سریع تر میشود. بنابراین جای تعجب دارد که چرا شتاب آن هیچ تغییری نمی یابد. اما در حالت رانندگی «نرمال» عملکرد فرمان سامانه تعلیق و سامانه انتقال نیرو بسیار نرم است.

سنگینی و جثه بزرگ CENTENNIAL به هنگام ترمز گرفتن آشکار میشود؛ چرا که به هنگام ترمزگیری شدید دماغه به سمت جلو شیرجه میزند و تا حدودی از اعتماد به نفس شما کاسته و قدرت 429 اسب بخاری نیرو محرکه نیرومند آن را زیر سوال می برد. هیوندای Centennial  می تواند مسافت 400 متر را در 13.9 ثانیه با حداکثر سرعت ۱۶۵ کیلومتر بر ساعت طی کند وبیشینه شتاب جانبی ۰۸۳ جی را متحمل میشود. اما از آمار و ارقام آن که بگذریم، به سواری نرم و راحت اش می رسیم. روی صندلی های گرم و نرم CENTENNIAL   احساس می کنید که روی کانابه منزلتان نشسته اید و به ندرت پیش می آید که نقص یا کمبودی را  احساس کنید. از همه مهم تر محیطی است که در آن به رانندگی می پردازید. کابین هیوندای CENTENNIAL از هر نظر فوق العاده و بی نظیر است. برخلاف کابین سدانهای لوکس آلمانی و ژاپنی که بیشتر تجهیزات و امکانات آنها به صورت آپشن عرضه میشوند، بخش عمده تجهیزات و امکانات رفاهی هیوندای CENTENNIAL به صورت استاندارد عرضه شده و همین امر است که رضایت بیشتر خریدار را به همراه دارد.

نتیجه گیری
هر چقدر هم که سعی کنید تا از هیوندای Centennial ایراد بگیرید و نقصی را در آن پیدا کنید، کار بسیار دشواری است. این سدان لوکس کره ای، یک خودرو فوق العاده خوب و تقریبا بی نقص بوده اما بدون شک همه اطرافیانتان متوجه این موضوع می شوند که عطش شما به خودروهای لوکس شما را به سوی CENTENNIAL کشانده است اما چون بودجه خرید یک لکسوس LS460 یا مرسدس بنز S کلاس را نداشته اید، به سراغ آن رفته اید! قطعا این موضوع برای همگان آشکار خواهد بود اما حقیقت امر اینجاست که هیوندای centennial  به جز کره ای بودنش، هیچ تفاوتی را با خودروهای نام برده و سایر رقبای لوکس اش ندارد. Centennial  به دلیل حجم بالای موتور دیگر به ایران وارد نمی شود اما نمونه های کم کارکرد آن را می توانید با بودجه ای در حدود ۳۰۰ تا ۳۳۰ میلیون تومان خریداری کنید. این درحالی است که قیمت خرید یک مرسدس بنزS کلاسی یا ب ام و سری ۷ در بازار داخلی با کارکردی مشابه، بیش از ۲ برابر قیمت خرید Centennial دست دوم است.
اگراسم و رسم برای شما مهم است، بهتر است با این مبلغ به سراغ یک ب ام و سری 5 بروید اما آیا در ب ام و سری 5 هم می توانید امکانات و ویژگی های Centennial  را در اختیار داشته باشید؟ مسلما پاسخ خیرخواهد بود. بنابراین اگر با خودروهای کره ای مشکلی ندارید، هیوندای Centennial می تواند یکی از بهترین و البته ارزنده ترین انتخاب های شما در بازار خودروهای لوکس داخلی باشد. هیوندای   centennial حقیقتا یک خودروی بی نظیر است که فقط و فقط لبخند رضایت را بر لبان شما می نشاند

آرایش بدنه : سدان / 4 در/ ظرفیت 5 (چهار) سرنشین

آرایش فنی : موتور جلو / محور عقب (استاندارد) – 4 چرخ محرک (آپشنال)

نیرو محرکه 32 سوپاپ DOHC سیلندر خورجینی 8

حجم نیرومحرکه : 5038

بیشینه قدرت 429

بیشینه گشتاور 510

شتاب صفر تا صد 6.1

ارتفاع * عرض * طول : 5160*1900* 1495 میلی متر

فاصله محورها: 3045 میلی متر

وزن: 2065 کیلو گرم

جدیدترین روش جوانسازی واژینال
سبک زندگی
کودک وبانوان
گردشگری
فناوری اطلاعات
سلامت
آشپزی
چهره ها
دکوراسیون
رازهای موفقیت
سرگرمی
نام:
ایمیل:
* نظر: