مجله خبری لحظه نما| اخبار روز، آشپزی، دکوراسیون، سبک زندگی
کد خبر: ۲۳۵۳۱
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۰
تعداد بازدید: ۱۲۶۹
هیوندای DYNASTY اولین قدم هیوندای برای ورود به بازار سدان های لوکس بود. این خودرو در سال ۱۹۹۶ میلادی راهی بازار شد تا بتواند جا در بازار خودروهای لوکس باز کند
فروش اسید فسفریک
هیولاهای مرموز
نرخ ارز
هیوندای Dynasty (۱۹۹۶-۲۰۰۵)
مجله خبری لحظه نما: هیوندای DYNASTY اولین قدم هیوندای برای ورود به بازار سدان های لوکس بود. این خودرو در سال ۱۹۹۶ میلادی راهی بازار شد تا با کیفیت بالاتر، طراحی ساده و جهانی تر، بتواند جا پای خود را در بازار خودروهای لوکس باز کند و در نیل به این هدف نیز موفق عمل کرد. طراحی ساده ان، بیننده را به یاد محصولات لینکلن در این دهه می اندازد که جزو محبوبترین سدانهای لوکس در سراسر دنیا به شمار می رفتند.
 
در زیر کاپوت این لیموزین کره ای، موتور ۶ سیلندر خورجینی خفته بود که با حجم ۵، ۲، ۳ و۳٫۵ لیتر، به ترتیب می توانستند قدرتی برابر با ۱۶۷، ۱۹۴ و ۲۲۵ اسب بخار را تولید کنند که برای یک خودرو کره ای در دهه ۹۰ میلادی، ارقام قابل توجهی بودند. هیوندای DYNASTY با نزدیک به ۵ متر طول، یک سدان غول آسا با فضایی بزرگ و فراخ در کابین به شمار میرفت. این سدان لوکس از تجهیزات قابل توجهی بهره می برد که از ان جمله باید به صندلی های برقی با حافظه تنظیم و سامانه تهویه ۲ منطقهای اتوماتیک اشاره کرد. در سال ۲۰۰۵ میلادی، تولید DYNASTY  متوقف شد و سدان جدید تر و بهینه تر CENTENNIAL راهی را ادامه داد که DYNASTY آغازگر آن بود.

هیوندای Centennial
نسل اول (۲۰۰۹-۱۹۹۹)
در سال ۱۹۹۹، هیوندای موتورز با همکاری میتسوبیشی موتورز ژاپن، از یک خودرو لوکس رونمایی کردند که هدف آن، رقابت با مرسدس بنز S کلاس و ب ام و سری ۷ و سانگ یانگ CHAIRMAN در بازار داخلی بود. هیوندای باسدان لوکس CENTENNIAL توانست در بازار داخلی کره، به موفقیت چشمگیری برسد اما تعداد اندکی به بازارهای خارجی صادر شد. یکی از دستگاه های صادرشده، برای نمایشگاه بین المللی نیویورک در سال ۲۰۰۱ میلادی ارسال شد تا واکنش مشتریان آمریکایی را نسبت به آن بررسی کند. طراحی نسل اول CENTENNIAL را میتسوبیشی موتورز ژاپن برعهده داشت که خودش هم مدلی را روی این پلت فرم با نام PROUDIA عرضه کرده بود.

هیوندای CENTENNIAL، ۵٫۱ متر طول و ۱,۹ متر عرض داشت و از محور محرک جلو بهره می برد. این سدان لو کس کره ای در سال ۲۰۰۸، فقط از نیرومحرکه ۸ سیلندر بهره می برد و فاقد هرگونه آپشنی بود. نسخه لیموزین آن که بر پایه میتسوبیشی DIGNITY ساخته می شد، تنها در بازار کره جنوبی، چین و خاورمیانه عرضه می شد. این سدان فقط در تعداد اندکی که به بازار اروپای شرقی صادر شده بود با نام CENTENNIAL شناخته و در سایر بازارهای عرضه شده بانام EQUUS شناخته میشد. این لیموزین کره ای در طول مدت حیاتش با ۲ موتور ۶ سیلندر خورجینی ۳ لیتری و ۸ سیلندر خورجینی ۴۵ لیتری عرضه می شد.

هیوندای Centennial
نسل دوم (2009 تا کنون)
نسل دوم از مدل موفق Centennial (EQUUS) با طراحی ظاهری زیباتر و جدیدتر، قصد رقابت با پرچمداران سدان های لوکس از سراسر دنیا را داشت. نسل دوم از Centennial با ساختار محور عقب و موتورهای کاملا جدیدی معرفی شد. پلت فرم جدید این سدان، کاملا به صورت داخلی و توسط خود هیوندای طراحی و ساخته شده بود و تنها اشتراک با نسل پیشین خودش، به یدک کشیدن نام EQUUS است. این هیوندای در نسخه فول آپشن و با موتور ۸ سیلندر خورجینی، گرانترین خودرویی بوده که امروزه هیوندای در خط تولید خود دارد. هیوندای CENTENNIAL در سال ۲۰۱۰ توانست در لیست «مهیج ترین خودروهای سال» فوربز قرار بگیرد که افتخار بزرگی برایش به شمار می رفت. CENTENNIAL در سال 2009 با معرفی در گردهمایی "پبل بیچم" و پس از آن،  رونمایی رسمی در سال ۲۰۱۰ و در طولی نمایشگاه اتومبیل نیویورک، به بازار پررقابت ایالات متحده نیز قدم نهاد.

نسخه های اولیه صادر شده به ایالات متحده از همان واحد ۸ سیلندر ۴.۶ لیتری هیوندای جنسیس بهره می بردند با این تفاوت که با 385 اسب بخار نیرو، 10 اسب نیروی بیشتری را تولید می کردند. هیوندای Centennial نسل دوم، اولین ساخته هیوندای بود که از تعلیق بادی کنترل شونده به صورت الکترونیکی، مدیریت پایداری خودرو، سامانه پیشگیری از تصادف، پارک اتوماتیک و کروز کنترل هوشمند بهره می برد. در حال حاضر، هیوندای Centennial  به عنوان خودرو ریاست جمهوری کاستاریکا مورد استفاده قرار می گیرد.

جنسیس G90 (۲۰۱۶)
در تاریخ چهارم نوامبر ۲۰۱۵، هیوندای موتورز رسما برند زیر مجموعه جنسیس (GENESIS) را معرفی کرد تا همچون لکسوس برای تویوتا واینفینیتی برای نیسان، محصولات لو کس هیوندای نیز از این پس با نام جنسیس عرضه شود. بنابراین در سال ۲۰۱۶، نسل جدید هیوندای جنسیس با نام جنسیس G70 و هیوندای CENTENNIAL با نام جنسیس G90 راهی بازار می شود. نسل سوم از هیوندای CENTENNIAL و اولین نسل از جنسیس G90 از همان موتورهای ۶ سیلندر ۳.۸ لیتری با ۳۳۴ اسب بخار و هشت سیلندر پنج لیتری با ۴۲۵ اسب بخار نیرو بهره میبرد؛ ضمن این که یک واحد ۶ سیلندر بای توربو با ۳۷۰ اسب بخار نیرو، به طیف انتخابات مشتری افزوده خواهد شد و از یک گیرباکس ۸ سرعته اتوماتیک جدید بهره خواهد برد. طول آن به ۵.۲ متر افزایش یافته از امکانات جدیدی بهره می برد که از آن جمله باید به سامانه حرکتی نیمه خودران اشاره کرد که بیشتر در اتوبان ها و مسافتهای بین شهری کاربرد دارد. صندلیهای تک نفره عقب در ۳ حالت استراحت، مطالعه و مشاهده تنظیم می شوند و سرنشینان با انبوهی از امکانات رفاهی و سرگرمی، از سفر خود لذت می برند. جنسیس G90 تا به اینجای کارهم به قدری محبوب است که در ۲۴ ساعت اول ثبت سفارش، توانست تعداد ۴۳۴۲ پیش خرید را فقط وفقط از بازار داخلی کره جنوبی دریافت کند. جنسیس G90 با کیفیت فوق العاده، قیمتی رقابتی و ظاهری زیبا و چشم نواز، بدون شک زنگ خطری جدی برای پرچمداران آلمانی و ژاپنی به شمار می رود.
قرار است که به جز ۲ سادان G90 و 70 G، نسخه کوپه از G70 (که همان هیوندای جنسیس کوپه خواهد بود) در کنار یک کراس اور و یک شاسی بلند فول سایز طی ۳ سال آینده تحت برند جنسیس موتورز عرضه شود.

جدیدترین روش جوانسازی واژینال
سبک زندگی
کودک وبانوان
گردشگری
فناوری اطلاعات
سلامت
آشپزی
چهره ها
دکوراسیون
رازهای موفقیت
سرگرمی
نام:
ایمیل:
* نظر: