مجله خبری لحظه نما| اخبار روز، آشپزی، دکوراسیون، سبک زندگی
کد خبر: ۲۳۵۳۴
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۰
تعداد بازدید: ۱۴۳۱
راه های افزایش فروش سایت - یکی از دغدغه های همیشگی مدیران سایت های فروش اینترنتی در بازار پررقابت این روزها، افزایش فروش سایت است
فروش اسید فسفریک
هیولاهای مرموز
نرخ ارز
راه های افزایش فروش سایت
مجله خبری لحظه نما:یکی از دغدغه های همیشگی مدیران سایت های فروش اینترنتی در بازار پررقابت این روزها، افزایش فروش سایت است که نیازمند بازدید بیشتر از سایت و نکات مهم و ریز دیگری است که به تفصیل به آن می پردازیم.

1. خلق محتوای فوق العاده
برای موفقیت در بازاریابی اینترنتی، لازم است که سایتی با محتوای جالب و حاوی اطلاعات سودمند ایجاد کنید. به همین علت باید برای تولید محتوایی خوب سرمایه گذاری کنید، چون مطالب مذکور دلیل خوبی در اختیار مشتریان کنونی و احتمالی تان برای بازدید از سایت شما قرار می دهند و تا این دلیل خوب موجود نباشد، آنها به سایت شما نمی آیند و شما نمی توانید فروشی انجام دهید. شما کارتان هرچه باشد، باید به تولید محتوای ارزشمند بپردازید، مثلا کارتان فروش مبلمان است؛ در این صورت می توانید به آموزش دکوراسیون خانه، ترکیب رنگ ها، نورپردازی، روش تشخیص کیفیت مبل و .. بپردازید.

همچنین می توانید، از محتوای دیگران استفاده کنید. در این روش خودتان محتوا تولید نمی کنید بلکه به معرفی محتوای سایت های دیگران می پردازید. می توانید به مطالب خوب سایت های دیگر لینک بدهید یا مطلب آنها را با ذکر منبع در سایتتان منتشر کنید. حتی می توانید به جمع آوری و اجرای نظر سنجی،  ارائه مشخصات فنی یا معرفی لینک های مورد نیاز افراد بپردازید. این کار را انجام دهید! وقتی مردم سایتی را مفید بیابند، نشانی آن را ثبت و مرتبا از آن دیدن می کنند. هرچه بازدید سایت بالاتر برود میزان فروش سایت هم بیشتر می شود.

۲. ایجاد تنوع برای مشتریان دائمی
بهترین اتفاقی که ممکن است برای سایت شما روی دهد، آن است که مشتریان دائما از آن بازدید کرده و مرتبا از آن استفاده کنند. برای آنکه افراد را به بازدید مکرر تشویق کنید، هرچند وقت یک بار محتوای سایت خود را تغییر دهید. نکته هایی هفتگی ارائه کنید یا هرماه به شکلی متفاوت به معرفی محصولاتتان بپردازید. هر روزنقل قول یا گفته ای جدید معرفی کنید؛ چون ایده هایی از این دست موجب می شوند که هم سایت شما خسته کننده نباشد و هم پاداشی به صورت مطالب تازه به بازدید کننده های مکرر ارائه داده اید؛ حتی می توانید ترتیب و چیدمان محصولات سایت را عوض کنید تا برخی از محصولات، بیشتر به چشم بیایند.

۳. سایتی خوش ساخت و مرتب طراحی کنید
 سایت شما نباید قدیمی و خارج از رده به نظر برسد. هر چند سال یک بار، ظاهر سایتها تغییراتی می یابد و سلیقه مخاطبان عوض می شود؛ پس سعی کنید برروی گرافیک سایت خود سرمایه گذاری کنید؛ چون از این کار پشیمان نخواهید شد. نکته بعد درباره محتوای سایت است. توجه داشته باشید انباشتن مطالب زیاد در صفحه اول سایت، مشتریان بالقوه را فراری میدهد؛ پس صفحه اول را آن قدر ساده طراحی کنید که با یک نگاه بتوان مطالب آن را درک کرد. شاید لازم باشد بهتر از گذشته بر محتوای سایتتان متمرکز شوید. مهمترین مطلب سایت خود را مشخص کنید و آن را در مرکز و مقابل چشمان مخاطب قرار دهید و سایر مطالب را در منوها و پشت دکمه ها بگذارید. فونت سایت خود را به اندازه کافی بزرگ و خوانا در نظر بگیرید تا روی موبایل و تبلت هم به راحتی قابل استفاده باشد. صفحه اول سایتتان را صرفا به فروشگاه تبدیل نکنید، بلکه مطالبی مفید و خواندنی قرار دهید.

۴. گشت و گذار در سایت خود را دشوار نکنید
نگذارید جست وجودرسایت شما حالتی بسیار پیچیده داشته باشد.ازبن بست ها و مسیرهای طولانی و پرپیچ برای جست و جوی مطالب اجتناب کنید. لینک ها را به شکلی منطقی قرار دهید و لایه های زیادی برای سایت خود ایجاد نکنید. بسیاری از سایتها به دلیل آنکه مشتریان هنگام جستوجو در آنها سردرگم می شوند، راه را گم می کنند و مایوس می شوند؛ درنتیجه ترافیک بازدید از آنها کاهش می یابد. یک معیار خوب آن است که هر صفحه سایت حداکثربا سه کلیک قابل دستیابی باشد. پیدا کردن تمام مطالب مهم سایت باید به راحتی و بدون جست وجو انجام شود؛ مثلا کسی که می خواهد شماره تماس شما را پیدا کند، باید بتواند با یک نگاه تشخیص دهد کجا را کلیک کند.

۵. فرایند خرید را تا حد ممکن ساده کنید
خرید را به کاری ساده و لذت بخش تبدیل کنید. هرگز اطلاعات غیرضروری از خریدار دریافت نکنید و تا می توانید فرایند خرید را به صورتی ساده، منطقی و گام به گام طراحی کنید تا هرکسی با کمترین اطلاعات اینترنتی بتواند مراحل را دنبال کند. طراحی ظاهری صفحات مربوط به خرید را طوری انجام دهید تا با یک نگاه معلوم باشد کدام دکمه باید کلیک شود و قدم بعدی دقیقا چیست. بسیاری از بازدید کنندگان سایت، با زدن دکمه خرید و مشاهده فرایند پیچیده ان، از خرید منصرف می شوند و بدین ترتیب شما یک خریدار را از دست می دهید.

۶. از ویدیو استفاده کنید
اگر پخش فیلم با کار شما مرتبط و سودمند است، از آن استفاده کنید؛ زیرا به جذابیت سایت شما می افزاید. تصاویر ویدیویی را به صورت گزینه ای اختیاری روی سایت قرار دهید تا بازدید کننده های علاقه مند بتوانند روی آن کلیک کنند، نه به شکلی که مجبور باشند پیش از اتمام بازشدن صفحه،  آن را تماشا کنند.اگرمخاطبان شما مصرف کننده ها هستند، از تصاویر ویدیویی برای سرگرم کردن آنان یا ارائه اطلاعات استفاده کنید، اما اگرطرف فروش هایتان مشاغل وفعالیتهای تجاری هستند. تنها به ارائه اطلاعات مستند و مفید بسنده کنید. صحبتی کوتاه از یک متخصص که شاید خودتان باشید، راهی ساده و مناسب برای افزایش جذابیت سایت، دراختیار شما قرار می دهد.

۷. مرتبط شدن با سایتهای دیگر
دریکی از خدماتی که به مشتریان عرضه میکنید، صفحه ای رابه لینک ها اختصاص دهید. لینک های مناسبی به خدمات سودمند، تهیه کنندگان محصولات و منابع اطلاعاتی جمع آوری کنید و مطمئن شوید که همه آنها کار می کنند. این خدمت ساده به مشتریان، بازدید مکرر آنها را در پی خواهد داشت. در این صورت هرگاه مایل باشند خرید بکنند، احتمالا جستوجوهایشان را از سایت شما آغاز میکنند.

۸. فروش های ویژه درسایت
آیا مایلید به افرادی که از طریق سایت شما تا آخرماه بعد محصول شما را بخرند. تخفیفی ویژه، نمونه ای رایگان از محصولی جدید یا کالایی به صورت هدیه به مشتریان اهداکنید؟ اگر مایلید، پس این پیشنهاد را در جایی که بیشترین جلب توجه را دارد، روی صفحه اصلی سایت خود قرار دهید و منتظر نتیجه بمانید. پیشنهادهای فروش دقیق و مشخص، به افزایش فروش سایت شما منجر میشود. این پیشنهادها باید شامل یک مزیت باشد که با یک محدودیت همراه شده است؛ مثلا اگر تا چهارشنبه ساعت ۴ عصر خرید کنند، محصول مشخصی را هدیه می گیرند.

۹. قراردادن تبلیغات بنری خود در سایتهای دیگر
تبلیغات بنری خود را در سایتهای پربیننده ای که احتمال دارد مشتریان شما ازآن بازدید کنند، قرار دهید. تبلیغات بنری اغلب پیام تبلیغاتی کوتاه و گاه متحرکی دارند و مشتریان احتمالی می توانند با کلیک روی آنها مستقیما به سایت شما وارد شوند. تبلیغات بنری باید قول هایی لحظه ای و ملموس باشند.

بازاریاب ها این قبیل تبلیغات را طبق همان اصول طراحی تبلیغات فضای آزاد و تابلوهای آگهی طراحی می کنند. اما شما می توانید از طرح های فانتزی ترهم استفاده کنید؛ چون تبلیغات روی کامپیوتر به چشم و گوش مشتریان نزدیک تر است. شرکتهای بسیاری به ارائه طرح و فضا برای تبلیغات بنری میپردازند و نتایج آن ها را نیز ردگیری می کنند.

10. ارائه آدرس سایت در هر فرصت ممکن
اکثر بازاریاب ها از این نکته ساده غفلت می کنند، از ارتباط خود برای معرفی سایت اینترنتی تان استفاده کنید! هرایمیلی که شرکت شما می فرستد، باید آرم یا طرحی جذاب و قابل کلیک داشته باشد که به سایت شما مرتبط شود و نیز باید حاوی نشانی و تلفن شما برای پیگیری مشتریان باشد. همچنین نشانی اینترنتی تان را روی هرآنچه چاپ میکنید، اعم از کارتهای تجاری، پاکتها، بروشورها، رسیدها، بسته ها و نامه ها بگذارید. کاری کنید که یافتن شما برای مشتریان کار ساده ای باشد!

۱۱. درخواست بازخورد
بگذارید کاربران به شما بگویند که کدام بخش سایت تان را گسترش یا کاهش دهید. از سیستم های آمارگیرمثل گوگل آنالیتیکس استفاده کنید. این اطلاعات را مطالعه کنید تا بفهمید مردم به کجای سایت شما می روند. محبوب ترین قسمت های سایت شما چه بخش هایی است؟ آنها را بررسی کنید تا علت جذابیتشان را بیابید و از این بازخورد برای مفیدترکردن سایت تان استفاده کنید. اگربه امار و ارقام و همچنین بازدیدکنندگان توجه کنید، آنها راز افزایش جذابیت سایتتان را به شما خواهند گفت!

جدیدترین روش جوانسازی واژینال
سبک زندگی
کودک وبانوان
گردشگری
فناوری اطلاعات
سلامت
آشپزی
چهره ها
دکوراسیون
رازهای موفقیت
سرگرمی
نام:
ایمیل:
* نظر: