مجله خبری لحظه نما| اخبار روز، آشپزی، دکوراسیون، سبک زندگی
کد خبر: ۲۳۵۵۱
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۰
تعداد بازدید: ۶۹۲
ازنظر بسیاری افراد «مثبت اندیشی»، عبارتی کلیشه ای محسوب می شوددر صورتی که این موضوع آنقدر مهم است که مطالعات علمی درحال بررسی فواید آن هستند
فروش اسید فسفریک
هیولاهای مرموز
نرخ ارز
مجله خبری لحظه نما:ازنظر بسیاری افراد «مثبت اندیشی»، عبارتی کلیشه ای محسوب می شود. آنها به سادگی از کنار مفهوم این عبارت می گذرند و دست یافتن به آن را امری عادی و ساده می پندارند؛ درصورتی که این موضوع آنقدر مهم است که همچنان مطالعات علمی گوناگونی درحال بررسی فواید آن هستند و کسب این مهارت را نیازمند اعتماد به نفس و سلامت روح و جسم را برای افراد به همراه دارد، بلکه باعث از بین رفتن افسردگی، کاهش فشارخون و اختلالات ناشی از استرس می شود. تمام اینها از فواید مثبت اندیشی هستند، اما مثبت اندیشی واقعی به چه معناست؟ شما می توانید مثبت اندیشی را این گونه تعریف کنید: داشتن تصورات و برداشتهای مثبت، صحبت های مثبتی که افراد با خود دارند و نیز خوش بینی متعادل. اما برای دستیابی به تمام اینها شما نیازمند تمرین هستید. ما دراینجا به 7 تمرین اشاره می کنیم که می توانند شما را برای رسیدن به ذهنیتی مثبت کمک کنند.

۱. روز خود را با جملات و افکار مثبت شروع کنید
خوب شروع کردن یک صبح، بقیه ساعات روزشما را بیمه می کند. مطمئنا برای شما پیش آمده است که یک روز دیرو دستپاچه از خواب بیدار شده باشید و این هراسان بودن شما بقیه روزتان را خراب کند. احساسات و عواطف منفی که پس از، از خواب پریدن به سراغ شما آمده اند، یک چنین حسی را در شما ایجاد کرده اند. بنابراین صبح که از خواب بیدار شدید، جلوی آینه بروید و با خود بلند تکرار کنید که «امروز یک روز بسیار خوب برای من است» یا «به امید یک روز عالی.» خودتان متوجه خواهید شد که استفاده از یک چنین عباراتی دراول روز چقدر ذهن شما را برای پیش آمدن اتفاقات خوب آماده می کند.

۲. بر روی چیزهای خوب متمرکز شوید، حتی اگر بسیار کوچک باشند
مطمئنا شما درطول روز با مسائلی روبه رو می شوید که خوشایند نیستند و ذهن شما را به هم میریزند. یک انسان مثبت اندیش به دنبال ان است که از تمام مشکلات و چالش هایی که با آنها مواجه می شود، نکاتی مثبت، هرچند کوچک، را بیرون بکشد. او برروی این مسئله تمرکز می کند که چگونه از این مشکلات به نفع خود استفاده کند؛ مثلا هنگامی که شما در ترافیک مانده اید، به جای آنکه اجازه دهید ذهنتان با این اتفاق مسموم شود، می توانید از این فرصت برای گوش دادن به موزیک های دلخواهتان استفاده کنید. هنگامی که به فروشگاه میروید و کالای مورد نظرتان تمام شده است، به راحتی با این موضوع کنار بیایید و کالای جدیدی را امتحان کنید.

۳. سعی کنید در بدترین موقعیتها هم بخندید
ذهن خود را به گونه ای عادت دهید که در مواجهه با شرایط بد و مشکلات هم بخندید. بدین ترتیب تلخ بودن اتفاقات را کمتر احساس می کنید و بقیه روزتان خراب نمی شود؛ حتی شاید پس از مدتی که آن اتفاق بد را به یاد اوردید، خنده تان بگیرد و بخواهید ان را برای دیگران هم تعریف کنید.

۴. شکستها را به درس هایی آموزنده برای خود تبدیل کنید
هیچ انسانی کامل نیست. مطمئنا همه انسانها در زندگی شان مرتکب اشتباهاتی شده اند و شکست را به نوعی تجربه کرده اند. به جای آنکه غصه بخورید که چرا فلان اشتباه را مرتکب شد هاید، سعی کنید این شکست ها را به درس هایی اموزنده برای خود تبدیل کنید. از شکستها و اشتباهات بیاموزید تا دوباره آنها را تکرار نکنید. به این ترتیب هنگام یادآوری مشکلات ذهنتان تنها به دنبال منفی نگری نیست؛ چرا که نکات مثبتی را از این اتفاقات به دست آورده است.

۵. صحبتهای منفی که با خود می کنید را به صحبت های مثبت تبدیل کنید
عادت کردن به صحبت های منفی، عادتی است که به سرعت در درون فرد نهادینه می شود و ترک چنین عادتی بسیار دشوار است. صحبت ها و افکارمنفی، چه درباره خودتان چه دیگران، بدبینی به دنبال دارد؛ بنابراین هنگامی که این صحبتها به سراغتان آمد سریعا آنها را به صحبتهای مثبتی با خود تبدیل کنید. به جای آنکه با خود بگویید: «نمی توانیم ازپس این کاربربیایم یا فایده ندارد نباید بیشتر از این خودم را خسته کنم» بگویید: «بیشتر تمرین می کنیم» یا «راه بهتری را پیدا می کنم.»

۶. بر لحظه تمرکز کنید
ما درباره لحظه صحبت می کنیم؛ یعنی دقیقا همان لحظه. ممکن است شما در محل کار از جانب رئیس خود مورد بازخواست قرار بگیرید. بازخواستی تند با جملات و واژه هایی که هرگزدوست نداشتید بشنوید. اما توصیه ما این است که هنگامی که ۵ دقیقه از ان اتفاق گذشت، فراموش کنید که او چه حرفهایی به شما زده است و برلحظه تمرکز کنید. بیشتر منفی نگریهای افراد ریشه در این دارد که آنها به جای زندگی درحال، در گذشته و اتفاقات منفی آن زندگی می کنند.

۷. به دنبال ارتباط با افراد مثبت اندیش باشید
وقتی اطراف شما با افرادی مثبت اندیش پرشده باشد، شما دائما درحال شنیدن صحبتها و دیدن عکس العمل های مثبت هستید. واژگان مثبتی که شما از آنها می شنوید، برروی شما و مسیری که در آن هستید، تاثیر مثبت می گذارند و برای داشتن ذهنیتی مثبت، به شما کمک فراوانی می کنند؛ البته یافتن افراد مثبت اندیش کارساده ای نیست، اما شما می توانید این افراد را پیدا کنید.
هر فردی می تواند با به کارگیری این ۷ نکته ذهن خود را به سوی مثبت اندیشی سوق دهد. هرقدر که شما تمرین بیشتری داشته باشید، فواید مثبت اندیشی را بیشتر درک خواهید کرد و تاثیر کسب این مهارت را بیشتر خواهید دید.
جدیدترین روش جوانسازی واژینال
سبک زندگی
کودک وبانوان
گردشگری
فناوری اطلاعات
سلامت
آشپزی
چهره ها
دکوراسیون
رازهای موفقیت
سرگرمی
نام:
ایمیل:
* نظر: