مجله خبری لحظه نما| اخبار روز، آشپزی، دکوراسیون، سبک زندگی
کد خبر: ۲۳۵۵۳
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۰
تعداد بازدید: ۱۱۴۳
تاثیر گذشته بر نگرش شما در آینده - فکرکردن به اینکه هفته آینده چه کاری انجام می دهید، آسان است. به طورکلی، زندگی هفته آینده شما حسی مشابه با هفته ای دارد که اکنون در آن قرار دارید.
فروش اسید فسفریک
هیولاهای مرموز
نرخ ارز
مجله خبری لحظه نما:فکرکردن به اینکه هفته آینده چه کاری انجام می دهید، آسان است. به طورکلی، زندگی هفته آینده شما حسی مشابه با هفته ای دارد که اکنون در آن قرار دارید. همان دوستان، همان شغل، همان خانه، اما آینده دور مبهم به نظر می رسد. سخت است تصور کنید در آینده کجا زندگی می کنید، چه کاری انجام می دهید و اوقاتتان را با چه کسانی می گذرانید. توانایی شما برای تجسم اینده به شدت تحت تاثیر خاطرات گذشته تان است و به همین علت تمایل دارید از تجسم زندگی تان در آینده استفاده کنید. این احتمال وجود دارد که بسیاری از مکان ها و رویدادهایی را که هفته آینده با آنها مواجه می شوید، قبلا تجربه کرده باشید. درنتیجه می توانید زندگی خود را در هفته آینده شبیه سازی کنید، اما به سختی می توانید حدس بزنید کدام خاطرات گذشته می توانند با درک شما دراینده ارتباط داشته باشد؛ به همین سبب پیش بینی آینده برایتان دشوار می شود. این موضوع چرا تا این حد مهم است ؟ ما از توانایی تجسم کردن آینده برای کمک به برنامه ریزی خودمان استفاده می کنیم. باورهای ما درمورد اینکه چه اتفاقاتی در آینده رخ میدهد، کمک میکند تا برای مواجهه با موانعی که سرراهمان قرار می گیرند، برنامه ریزی کنیم. تحقیقات بسیاری درباره برنامه ریزی نشان می دهند کسانی که برای شکست خوردن آمادگی دارند، همان هایی هستند که به خوبی برای رویارویی با مشکلات مجهز شده بودند؛ چون خاطرات گذشته به پیش بینی مشکلات آینده کمک خواهد کرد. فراموش نکنید اگر تنها بتوانید در ذهن خود به آینده فکر کنید، احتمالا با مشکلات خاص کمتری مواجه خواهید شد؛ چرا که قطعا آینده به شیوه های گوناگون ما را غافلگیر خواهد کرد و هیچ کس نمی تواند کاملا برای انچه در انتظارش است، اماده باشد؛ پس می توان گفت تجسم آینده این امکان را به شما می دهد که به موفقیت خودتان کمک کنید.

از خاطرات بدتان نجات پیدا کنید:
تامل کردن خوب است، اما درفکر فرورفتن و خاطرات را مرورکردن، به ضررتان است؛ چرا که این کار، تنها  استرس و درماندگی شما را بالا می برد. شاید مکالمه با رئیستان را بارها و بارها در ذهنتان بازپخش کرده و به خاطر حرفی که زده اید، خودتان را سرزنش کنید؛ درواقع تکرار این صحنه که به رئیستان حرف بدی زده اید، ترس شما را زیاد می کند. یا اینکه شاید نتوانید اسمهایی را که در دوران کودکی روی شما گذاشته اند، فراموش کنید. هربار که با شخص تازه ای ملاقات کرده و چند دقیقه سکوت می کنید، آن حرفهای آزاردهنده به ذهنتان  می آورند و همانطور که آن لحظات دردناک را مرور می کنید، اعتماد به نفستان پایین می آید و ناامیدی در شما اوج می گیرد.

اگراز آن دسته افرادی هستید که تمایل دارند زیادی در فکر فروبروند، بدانید تنها نیستید؛ چرا که این مشکل شایعی است که اکثر مردم در زندگی آن را تجربه میکنند؛ درصورتی که باید بدانید فکرکردن به رویدادهای منفی و داشتن حس درماندگی برای شما خوب نیست.

- فکرکردن به رویدادهای منفی به اختلالات روانی  منتهی می شود: براساس تحقیقات هرچه بیشتر به سختی ها، اشتباهات و مشکلات زندگی تان فکر کنید، به احتمال زیاد، بیشتر به افسردگی، استرس و اضطراب دچار می شوید.

- تمرکز روی مشکلاتی که سلامت روانی را به خطر می اندازند، عمر آنها را بیشتر می کند: درواقع هرچه بیشتر به مشکلات خود بیندیشید، بازیابی سلامت روانی تان مشکل تر خواهد بود.

- تفکر منفی، چرخه ای است که شکستن آن دشوار است: مرور خاطرات به مرور زمان تبدیل به یک عادت بد می شود و ان چنان ریشه می دواند که دیگر به سختی می توانید طرز فکرتان را عوض کنید.

- خودخوری کردن منجر به کسب مهارتهای ناسالمی برای سازگاری با وضعیت موجود می شود. براساس مطالعات، مرور خاطرات بد، درماندگی روانی فرد را افزایش می دهد و خطر ابتلا به مشکلاتی مانند اختلالات تغذیه ای را زیاد می کند.

متوقف کردن عادت خود خوری نیاز به تمرین و ازخودگذشتگی دارد، اما موجب می شود احساس بهتری داشته باشید و موثرتر رفتار کنید.

۱. متوجه باشید که چه زمانی در فکر می روید: هرچه بیشتر خاطرات را مرور کنید، بیشتر احتمال دارد در آن چرخه منفی که به سختی ممکن است بشکند، بیفتید. حواستان به عادتهای فکری تان باشد و به لحظاتی که رویدادهای دردناک زندگی تان در ذهنتان نشخوار می شوند، توجه ویژه ای داشته باشید. یادتان باشد هرقدر سریع تر متوجه شوید، سریع تر هم می توانید به موارد موثرتر فکر کنید.

۲. دنبال راه حل باشید: اگر راه حل را جست وجو نکنید، فکرکردن به مشکلات به تنهایی کمک کننده نخواهد بود. از خودتان سوال کنید آیا برای موقعیت فعلی کاری هست که بتوانید آن را انجام بدهید یا خیر متعهد شوید که از اشتباهات گذشته خود درس بگیرید و مشکلاتتان را حل کنید تا بتوانید پیشرفت رو به جلو داشته باشید.

۳. برای فکر کردن، زمان مشخص کنید: مغز شما برای پردازش آنچه هرروز بر شما می گذرد، به زمان نیاز دارد. بیست دقیقه در روز برای فکر کردن وقت بگذارید و این «زمان تفکر» را در برنامه روزانه خود بگنجانید. هر وقت خارج از این محدوده زمانی شروع به مرور خاطرات یا غصه خوردن کردید، به خودتان یاداوری کنید که بعدا درموردش فکر می کنید؛ چون همین که بدانید بعد اوقات دارید به یک مسئله عذاب آورفکر کنید، کمک می کند آن را به بعد موکول کنید و نیز می توانید با روشی موثرتر به مشکلات خود بیندیشید و به خاطر مرور مکرر این خاطرات، خودتان را بازخواست نکنید.

۴. حواستان را پرت کنید: اینکه به خودتان بگویید به فلان مسئله فکر نکن، نتیجه عکس می دهد و موجب می شود بیشتر از قبل به آن فکر کنید؛ پس بهتراست برای این کار خود را با کارهایی نظیر ورزش کردن، تماس گرفتن با یک دوست، گفت وگو درباره یک موضوع کاملا متفاوت، انجام کارهای منزل، پرسه زدن در اطراف و ... کانال فکری خود را عوض کنید و بدین ترتیب خاطرات ناراحت کننده را کنار بگذارید.

۵. هوشیاری را تمرین کنید: هوشیاری، کلید زندگی کردن در لحظه اکنون است. وقتی حواستان جمع باشد، کاملا در لحظه زندگی می کنید. برای به دست آوردن هوشیاری، باید تمرین کنید، اما به مرور زمان خواهید دید که می توانید به طرز شگفت انگیزی مرور خاطرات  گذشته را کاهش دهید.
جدیدترین روش جوانسازی واژینال
سبک زندگی
کودک وبانوان
گردشگری
فناوری اطلاعات
سلامت
آشپزی
چهره ها
دکوراسیون
رازهای موفقیت
سرگرمی
نام:
ایمیل:
* نظر: