مجله خبری لحظه نما| اخبار روز، آشپزی، دکوراسیون، سبک زندگی
کد خبر: ۲۳۵۷۴
تاریخ انتشار: ۲۸ تير ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۰
تعداد بازدید: ۱۲۷۸
استارتاپ چیست؟ جو استارتاپ و کارآفرینی بسیار شدت گرفته است. به گونه ای که علاوه بر نمونه گیری مدلهای کسب و کار موفق به دنبال نمونه گیری دره سیلیکون هستیم
فروش اسید فسفریک
هیولاهای مرموز
نرخ ارز
مجله خبری لحظه نما:در دو سال اخیر، در کشورمان، جو استارتاپی و کارآفرینی بسیار شدت گرفته است. به گونه ای که علاوه بر نمونه گیری مدلهای کسب و کار موفق به دنبال نمونه گیری دره سیلیکون (Silicon Valley) هستیم. از نظر تمامی بزرگان داخلی و خارجی این روحیه کارآفرینی، آینده ای خوب وهیجان انگیز را برای شکوفایی اقتصاد کشورمان به همراه خواهد داشت.

خودتان را فریب ندهید!
موفقیت برخی از رهبران فضای آنلاین، بسیاری از جوانان، به ویژه برنامه نویسان، را به سمت کارافرینی اینترنتی سوق داده است. در دو سال گذشته، در برنامه های  متعدد استارتاپی شرکت کردم. دربیشتر این برنامه ها، یک یا چند نمونه موفق اینترنتی دعوت می شدند و مصاحبه ای عمومی با این افراد انجام میشد. بر این اساس، مخاطب هم به این نتیجه می رسید که در جامعه اقتصادی امروز ایران می توان با این شیوه به موفقیت رسید. خب این وجه زیبایی کارآفرینی است که نتایج مثبت را برای شما بازگو میکند تا انگیزه حرکت پیدا کنید؛ اما جالب است بدانید که بیش از ۹۰٪ استارتاپها، در ده سیلیکون، با آن همه امکانات و آموزش صحیح شکست می خورند. در نتیجه، فقط داشتن یک ایده شما را به موفقیت نمی رساند! در حقیقت، کارآفرینان موفق با داشتن ایده به موفقیت و ثروت نمیرسند، بلکه تلاش و پشتکار شبانه روزی آنهاست که به اجرایی شدن ایده و در نهایت، موفقیتشان منجر می شود: زیرا باید زحمت فراوان کشیده شود و خون دل ها خورده شود تا کسب وکاری جدید به نتیجه برسد.

زمان و انرژی بگذارید!
برای شروع کسب وکار جدید باید در طول روز زمان و انرژی  کامل بگذارید. از این به بعد، شما مدیر کسب و کار خودتان هستید و این فوق العاده است، اما به این معنی نیست که شما ثروتمند شده اید! زندگی کارآفرینان از بیرون زیباست، اما از درون پر از تلاش است، آن هم تلاش های روزانه و هفتگی. اگر تصمیم گرفته اید که کسب و کار جدیدتان را به موفقیت برسانید، سه سال ابتدایی، زمان حیاتی شماست و باید با جان و دل برای کسب و کارتان زمان و انرژی صرف کنید، چون استارتاپ شما دقیقا شبیه بچه شماست و نوزادی یک روزه نیاز به مراقبت بسیار زیادی دارد تا راه رفتن و حرف زدن را یاد بگیرید، اما با سه ساله شدن فرزندتان می توانید امیدوار باشید که برخی کارهای  روزانه را خودش انجام دهد. با وجود این، همچنان باید به مراقبت و پرورش او ادامه دهید. البته این پیگیری با پیگیری سه سال ابتدایی حیات وی تفاوت دارد. در واقع یک استارتاپ در سه سال اول کاری خود، برای ورود به بازار و بقا در بین رقبا میجنگد و این امر مستلزم تلاش هایی مفرط است؛ اما پس از گذشت این زمان، او نیازمند رشد و بالندگی است. از سوی دیگر، شما هم به تدریج با چالشهای جدیدی روبه رو می شوید و باید برای آنها برنامه ریزی مناسبی داشته باشید.
رقیبان را دست کم نگیرید!

ما رقیب نداریم
من از این جمله به شدت متنفرم! اگر شما هم روزی این جمله بر زبانتان جاری شد، بترسید؛ زیرا نداشتن رقیب یعنی نداشتن انگیزه برای پیشرفت، یعنی کرخت شدن. حتی اگر شما ایده جدیدی دارید که کسی تا به امروز آن را اجرایی نکرده، به این تیزهوشی، تمایزی چشمگیر در محصولات و خدماتتان عرضه کنید. البته در این حالت هم شاید رقیب مستقیم نداشته باشید؛ اما شکی نیست که ۱۰۰٪ رقیب غیرمستقیم خواهید داشت. از این رو، باید برای غلبه بر مشکلات ناشی از آن برنامه ریزی کنید. از سوی دیگر، شاید در همان سالهای ابتدایی، آن قدر خوش بدرخشید که سرمایه گذاران فضا را مناسب ببینند و به رقابت با شما بپردازند؛ بنابراین باید برای کسب و کار خود ارتشی درنظر بگیرید که به محض حمله رقبا، واکنشی صحیح و برنامه ریزی شده از خود نشان دهید.

از ایده های لوس پرهیز کنید!
شروع یک کسب و کار جدید، پیدا کردن راه حلی برای یک مسئله ریاضی نیست!
همین امروز، نگاهی به اپلیکیشن های موبایل بیندازید. با این کار درمی یابید که متخصصان برای هر بخش گوشی یک اپلیکیشن نوشته اند؛ ان هم فقط به امید این که انقلابی به پا کنند و به ثروت برسند! با وجود این، شما باید به فکر کسب و کارهایی باشید که مشکل تعداد زیادی از مردم را حل کند؛ زیرا فقط از این طریق است که روزبه روز خدمات پیشرفته تر و بهتری ارائه می کنید. بنابراین به فرهنگ و نحوه رفتار مصرفی مردم دقت کنید و فقط از روی ایده های موفق خارجی کپی برداری نکنید. به یاد داشته باشید که بعضی از ایده هایی که در خارج از کشور به نتیجه رسیده اند مختص فرهنگ و رفتار مردم آن کشور است.

فقط متخصص بودن کافی نیست!
موقعیت کسب و کارهای اینترنتی در ایران بکر است؛ اما این امر دلیل بر آن نیست که متخصصان IT، کارآفرینان اینترنتی موفقی هستند. خوشبختانه، کشور ما برنامه نویسان خبره ای دارد. از این رو، در این  سال ها، ما در کنار صادرات برنج و زعفران، متخصصان برنامه نویس و همچنین متخصصان دیگری را در حوزه های صنعتی گوناگون به کشورهای پیشرفته صادر کرده ایم؛ اما تخصص شما در حوزه ای خاص، به معنای این نیست که به تنهایی می توانید کسب و کاری موفق را در آن حوزه ایجاد کنید. یک آشپز ماهر، نمیتواند یک رستوران موفق داشته باشد؛ اما یک رستوران موفق حتماً یک آشپز ماهر و یک مدیر لایق دارد. بنابراین سعی کنید که در شروع کارآفرینی تیم خوبی از متخصصان مختلف تشکیل دهید.

حتما یک مدیر بازاریابی خوب درنظر بگیرید : چون استارتاپ ها به طور معمول محصول خوبی تولید می کنند، اما برای فروش آن برنامه ای ندارند، زیرا با خود فکر می کنند که اگر محصول خوب باشد، فروشی اتفاق می افتد! در صورتی که چنین نیست.

تحقیقات فراموش نشود!
پیش از ان که تصمیمتان را اجرایی کنید، باید برخی موارد را درنظر بگیرید؛ مواردی از قبیل: قوانین موجود در کشور، رفتار مصرفی مشتریان، رقبای مستقیم و غیرمستقیم، نمونه های خارجی موفق و... در همین بررسی ها، شاید به ایده هایی بهتر و پرسود برسید و از سوی دیگر، خود را برای چالش های پیش رو آماده تر کنید.

استارتاپ پول می خواهد
شاید به دنبال کاری برای کسب درآمد باشید تا امورات زندگی تان را بگذرانید؛ اما شغل مناسبی پیدا نمی کنید. در این شرایط، به شما توصیه می کنم که به سراغ کارآفرینی نروید!

اگر یک استارتاپ تیم خوبی داشته باشد و برای به ثمر رساندن ایده متمایزش در بازار تلاش فراوانی انجام دهد، بی شک به نتیجه میرسد؛ اما این روند به زمان نیاز دارد. بنابراین در همان شروع کار انتظار درآمدزایی نداشته باشید. شما در حال ساختن یک ساختمان بسیار زیبا هستید و تا زمانی که سقف ها و دیوارهای سازه شما ساخته نشده باشد نمی توانید به ان پناه ببرید. البته نمی توان زمان دقیقی را برای به درامدرسیدن یک استارتاپ موفق پیش بینی کرد؛ اما بنابر تجربه، در بهترین حالت، حداقل  تا شش ماه، شما هیچ گونه برداشتی از کسب وکارتان نخواهید داشت. حتی در برخی موارد، ممکن است که این زمان به چندین سال هم برسد.

به فکر ایده های سخت نباشید
ایده مهم است، اما نه آن قدر که موفقیت را تضمین کند. هر اندازه شما در اجرای ایده های ساده تواناتر باشید، بیشتر در مسیر موفقیت گام برداشته اید. به پیشینه کسب وکارهای موفق کنونی نگاه کنید. این شیوه کمک میکند تا دریابید که شاید عرضه بهتر یک خدمت، داشتن برخوردی مناسب تر با مشتری یا ارائه راه حلی متفاوت در بازار فعلی ایران، شما را به راحتی از دیگران متفاوت می کند. این در حالی است که بسیاری از کسب و کارهای داخلی اصول اولیه را نمیدانند و شما با رعایت چند نکته ریز و برنامه ریزی مناسب به راحتی می توانید بازار را از آن خود کنید. به نظر من، به جای تمرکز بر ایده های سخت، باید برندانسته های رقبا تمرکز کنید.
جدیدترین روش جوانسازی واژینال
سبک زندگی
کودک وبانوان
گردشگری
فناوری اطلاعات
سلامت
آشپزی
چهره ها
دکوراسیون
رازهای موفقیت
سرگرمی
نام:
ایمیل:
* نظر: