مجله خبری لحظه نما| اخبار روز، آشپزی، دکوراسیون، سبک زندگی
کد خبر: ۲۳۵۹۲
تاریخ انتشار: ۳۰ تير ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۰
تعداد بازدید: ۲۲۲۷
در اینکه برنامه هت تریک نتوانست نقطه عطفی در برنامه سازی اینترنتی در حوزه ورزش باشد، شکی نیست ولی آیا هدف اصلی چنین چیزی بوده؟
فروش اسید فسفریک
هیولاهای مرموز
نرخ ارز
آیا برنامه اینترنتی عادل درباره جام ملتهای اروپا شکست خورد؟
 هت تریک در استادیوم خالی
مجله خبری لحظه نما:یکی دو روزنامه و سایت ذوقی کرده اند. حتی یکی شان یک برنامه اینترنتی را «تیتریک» کرده تا شکست عادل در حوزه برنامه سازی در مدیوم جدید را به رخ همگان بکشد. این تیترها و اظهارنظرها یعنی شکست عادل برای بسیاری مهم است و قلقلکشان میدهد. اما ایا هت تریک شکست خورده؟

در اینکه برنامه هت تریک نتوانست نقطه عطفی در برنامه سازی اینترنتی در حوزه ورزش باشد، شکی نیست ولی آیا هدف اصلی چنین چیزی بوده؟ بسیاری معتقدند که اساسا رقابترسانه اینترنتی با تلویزیون جز در حوزه هایی که جزو خطقرمزرسانه ملی ما محسوب می شوند، معنایی ندارد. برنامه های شبه سیاسی یا گفت و گوهای هنری باچهره هایی خاصی، می تواند تجربه موفقی باشد و باهوشمندی خلارسانه ملی را پر کندوازقبل آن، مخاطب جلب کند(همانند برخی قسمتهای پرسروصدای «دید در شب» و «۳۵» و نه همه قسمت هایش) ولی حوزه ورزشی هیچ گاه جزوخط قرمزهای مرسوم تلویزیون نبوده ودرنتیجه رقابت دران مغلوبه است، نمیتوان برنامه تاثیرگذاری ساخت وحریف قدرتلویزیونی را گوشه رینگ برد برنامه زنده تلویزیونی (ولوبا ضعفهای اشکار دراجرا) برابر هر رقیب مرده(همان ضبط شده) برتری دارد. اما جدا از اینها، آنطور که آمارها نشان می دهد، شیب بینندگان هت تریک ۲۰ دقیقه ای، شیب مثبت و رو به پیشرفتی بوده. آنهم برنامه ای که از روزهای نخست تبلیغ نمی شده و در دهان نمی گشته. حتی بسیاری از خبرنگاران تخصصی حوزه ورزشی از پخش واجرایان بی خبر بودند. این بی خبری و مارکتینگ اشتباه، تقریبا تا دوسوم یورو  ادامه داشت و بعد کم کم برنامه و بخشهایی از آن دیده شد. نکته بعدی در علت شکست برنامه، نه عدم اقبال عمومی به عادل (نتیجه ای که رسانه های ذوق زده گرفته اند) بلکه عادت نداشتن مخاطب به تماشای برنامه ای در اینترنت و پیگیری مداوم آن در یک ماه، است.
چقدر مخاطب هت تریک باید حریص باشد که یک برنامه را در مدتی طولانی پیگیری کند و برایش از اینترنت گران خانگی اش هزینه کند؟ از سویی دیگر آیونت هم در این ضعف مقصر است، سرویس فنی این سایت تا نیمه اول مسابقات مشکلات عدیده و پیچیدگی های بی موردی داشت، فرآیند ثبت نام برای نصب اپلیکیشن یا دیدن بازی در سایت، انقدر نامفهوم و گزنده بود که مخاطب سست دل اینترنتی را بیخیال ادامه ماجرا کند. در ادامه آن، پخش برنامه هم تا پایان بازی ها دچار مشکلات بسیاری بود و در نتیجه مخاطبان اپاراتیا سایتهای مشابه رجوع می کردند.

وابستگی بیش از حد به ترجمه برنامه «گری لینه کر» و کم بودن آیتمهای اختصاصی و تولیدی از ضعف های دیگر این برنامه بود بی نظمی در چینش آیتمها ایراد دیگری بود که میشد به هت تریک گرفت. اما باهمه این ایرادات آشکار وبی تجریگیها مشخصی نمی شود نخستین تجربه غیر تلویزیونی عادلی را «شکست مطلق» نامید. بخصوصی که در برخی قسمتها، تیم برنامه ساز سراغ بخشهایی میرفت که ضعف بزرگ «جام پانزدهم» بود. هت تریک هرچند ایرادات زیادی از مارکتینگ تا محتوا داشت اما دروانفسای برنامه های تلویزیونی این روزهای ما، در حد استاندارد بود.

جدیدترین روش جوانسازی واژینال
سبک زندگی
کودک وبانوان
گردشگری
فناوری اطلاعات
سلامت
آشپزی
چهره ها
دکوراسیون
رازهای موفقیت
سرگرمی
نام:
ایمیل:
* نظر: